אסי עזר והגניחות: הרשות השנייה ויתרה לרדיו ת"א על 80 א' ש'

התחנה נקנסה ע"י הרשות השנייה ב-120 אלף שקל, לאחר שעזר השמיע בתוכנית הבוקר הקלטות של שכנתו מקיימת יחסי מין ■ עקב עתירה לבג"ץ שהגישה רדיו ת"א, הסכימה הרשות להפחית את הקנס ל-40 אלף שקל

אסי עזר ודפנה לוסטיג / צילום: מיכאל פלצ`וק
אסי עזר ודפנה לוסטיג / צילום: מיכאל פלצ`וק

יו"רית הרשות השנייה, אוה מדז'יבוז', התקפלה וקיצצה בשני שליש את הקנס שהטילה על רדיו תל-אביב, לאחר שאסי עזר השמיע בתוכנית הבוקר שלו הקלטה של שכנתו גונחת.

באוקטובר 2014 השיתה הרשות השנייה, אז בהובלתו של שי באב"ד, היום מנכ"ל משרד האוצר, קנס-עתק של 120 אלף שקל על התחנה האזורית, מתוכם 20 אלף שקל על-תנאי. כעת, במסגרת דיון בעתירה לבג"ץ שהגישה התחנה נגד ההחלטה, הסכימה הרשות השנייה להתפשר, ואתמול (ד') קיבלה הפשרה תוקף של פסק דין.

במסגרת הפשרה, המהווה הישג לרדיו תל-אביב, תשלם התחנה רק 40 אלף שקל בעבור שתי הפרות שנפתחו נגדו, תעלה קמפיין חינוכי כלשהו בהשקעה גבוהה מסכום הקנס, ועזר יתבקש להתנצל בשידור.

את רדיו תל-אביב ייצג עו"ד אילן בומבך.

 

אבי משולם, מנכ"ל רדיו תל-אביב, מסר: "שמחתי לגלות כי היום, שנה וחצי אחרי האירועים, אפשר לנהל דיאלוג מקצועי פורה ומפרה עם ראשי ומנהלי הרשות השנייה. רדיו תל-אביב ומגישיו ימשיכו להקפיד על שידור איכותי, מותאם לאזור הזיכיון ומכוון לקהל המאזינים הגדול אותו הוא משרת".

אוה מדז'יבוז', יו"רית הרשות השנייה, מסרה: "הרדיו האזורי חייב להישאר מרחב בטוח ונקי עבור צופים מכל סוגי האוכלוסייה והגילאים. כפי שאמר בית המשפט היום, את הטיעון הניצח של חופש הביטוי יש לשמור ולכבד לאותם המקרים בו יש להגן עליו, ולא כדי להצדיק אמירות בוטות ובלתי ראויות.

"לשמחתי, ההסכמות אליהם הגענו עם התחנה מבטאות גם את הצורך בהתנצלות בפני המאזינים שנפגעו מהשידור ואקט חינוכי לטווח הארוך. נוסיף ונפעל בחומרה בפני מקרים עתידיים כאלה".