הגניחות מגיעות לבג"ץ: רדיו ת"א עתר נגד הקנס לאסי עזר

התחנה נקנסה ע"י הרשות השנייה ב-120 אלף שקל, לאחר שעזר השמיע בתוכנית הבוקר הקלטות בהן נשמעת שכנתו מקיימת יחסי מין ■ רדיו ת"א: "זה חלק ממימוש חופש הביטוי האישי והאמנותי של עזר"

אסי עזר ודפנה לוסטיג / צילום: מיכאל פלצ'וק
אסי עזר ודפנה לוסטיג / צילום: מיכאל פלצ'וק

רדיו תל-אביב עתר לבג"ץ נגד החלטת הרשות השנייה לקנוס את התחנה ב-120 אלף שקל בגין השמעת קטעי גניחות בתוכניתם של אסי עזר ודפנה לוסטיג.

בעתירה, שהוגשה בידי עו"ד אילן בומבך, טוענת התחנה כי "החלטתו של מנכ"ל הרשות השנייה (לשעבר, שי באב"ד - ל"א) לוקה בפגמים, הייתה לקונית וסתומה ולא עמדה בחובת ההנמקה כפי שנקבע בחקיקה ובפסיקה, ללא הפעלת שיקול-דעת, היגיון ושכל ישר".

עוד נכתב כי החלטתו של אסי עזר להשמיע בשידור הקלטה של שכנתו הגונחת בעת קיום יחסי מין הייתה חלק ממימוש חופש הביטוי היצירתי, האישי והאמנותי שלו. התחנה דורשת מבג"ץ להוציא צו מניעה נגד תשלום הקנס.

בסך-הכול, הקנסות שקיבלה תוכנית הבוקר של עזר ולוסטיג עומדים על 120 אלף שקל ו-20 אלף שקל על-תנאי, זאת לאחר שהקנס הוגדל על-ידי הרשות השנייה כשבתוכנית הושמע גם קטע הגניחות המפורסם מהסרט "כשהארי פגש את סאלי".

"מדובר בתוכנית אקטואליה רכה, 'נשכנית' בחלקה, גחמנית בחלקה, ומעל לכל - הומוריסטית וסאטירית, שאינה לוקחת את עצמה ברצינות המאפיינת, למשל, משדרי חדשות או אקטואליה", נכתב בעתירה. "אין מדובר בתוכנית סקס או בתוכנית על סקס. אילו הייתה העותרת מעוניינת לגייס מאזינים באמצעות פרובוקציות ומסרים מיניים, היא הייתה ממקמת אותה בטווח שעות שונה ומסתפקת במגישים אחרים, פחות מוכרים".

על-פי העתירה, "מגישי תוכנית הבוקר הם אנשים מוכרים ומעוררי עניין בציבוריות הישראלית. אין ספק כי טיפול בהם סוחף את אמצעי התקשורת ואת הציבור הישראלי כולו. למרבה הצער, הרשות השנייה עושה שימוש ציני וברור במוכרות הבולטת של שני המגישים, אלא בהטלת סנקציות כספיות מכבידות ביותר.

יש לציין כי הקטע הרלוונטי שודר בשעה 8:05 לערך. על-פי התחנה, באב"ד, כיום ממועמדי מפלגת "כולנו", לכנסת, "לא מפרט בהחלטתו כיצד באה לידי ביטוי הפגיעה בטעם הטוב? אילו רגשות ציבור נפגעו מההקלטה? איך בדיוק נפגע כבודו של האדם, שהרי לא ניתן לזהותו. במקום זאת, בחר המנכ"ל לשרטט תרחיש היפותטי כי 'שכני המגיש, וכן מי שיודע כי המגיש גר באותו מקום, יוכלו לזהות את פרטי האדם בו מדובר'.

"בחינה כנה של שני קטעי המשדרים תביא למסקנה ברורה כי מימוש חופש הביטוי היצירתי, האישי והאמנותי של מגישי תוכנית הרדיו לא פגע כלל ברגשות הציבור, בשלום הציבור או בסדר הציבורי".

מרדיו תל-אביב נמסר כי "לאחר קמפיין תקשורתי ופוליטי ארוך ומתוזמן נגדו, נאלץ רדיו תל-אביב להרחיק עד בג"ץ כדי לזכות להגנה מפני החלטות תקדימיות שאינן מידתיות בעליל, נטולות שקיפות ובלתי הוגנות".