הסערה בעיצומה: תינוקת מאריאל במצב קשה מהיפותרמיה

התינוקת הובאה למתקן רפואי באריאל ומשם הובהלה לבית החולים שניידר ■ בשעה 18:45 נשבר שיא צריכת החשמל - 12,200 מגה וואט ■ חברת החשמל הכריזה מצב חירום ■ כביש 443 נסגר לזמן קצר לשני הכיוונים בין מודיעין לירושלים

מפלסות שלג בכבישי צפון רמת הגולן / צילום: חברת נתיבי ישראל
מפלסות שלג בכבישי צפון רמת הגולן / צילום: חברת נתיבי ישראל

עם התעצמות הסערה ותנאי מזג האוויר הקשים ברחבי הארץ, תינוקת בת שבוע בלבד מאריאל פונתה הערב (שני) במצב קשה כשהיא בהיפותרמיה לבית החולים שניידר שבפתח תקווה. התינוקת הובאה למרכז רפואי בעיר, ומשם הובהלה בידי חובשים ופרמדיקים של מד"א לבית החולים.

כמו כן, בעקבות מזג האוויר נסגר כביש 443 לשני הכיוונים בין מודיעין לירושלים לזמן קצר. במשטרה נערכים גם לסגירת כביש 1 בהמשך, בהתאם למזג האוויר ותנאי הנסיעה. כמו כן, קו 160 מירושלים לקריית ארבע של אגד הפסיק את פעילותו בשני הכיוונים. המשטרה ממליצה לנהגים להקדים את יציאתם מהבירה או את כניסתם אליה וכי מי שלא חייב לנסוע בצירים שהנסיעה בהם מסכנת חיים שיימנע מכך. עוד נמסר מהמשטרה כי נהג או הולך רגל אשר נקלע למצוקה וזקוק לעזרה, מתבקש להתקשר למוקד 100.

הערב נשבר שיא הביקוש לחשמל ל חורף של כל הזמנים. בשעה 18:45 עמד הביקוש על 12,200 מגה וואט, והוא עדיין במגמת עלייה. מחברת החשמל נמסר כי מדובר על גידול של כ-2.3% ביחס לשיא החורפי הקודם. שיא הצריכה של כל הזמנים נרשם בקיץ 2015, ועמד על 12905 מגה וואט. שיא החורף הקודם נרשם בינואר לפני שנה, ועמד על 11,934 מגה וואט.

אחר הצהריים הוכרז מצב חירום בחברת החשמל. נפתח חדר מצב ב ירושלים ותוגברו צוותי השטח ומוקד הלקוחות 103. כמו כן, חוברה תחנת משנה ניידת לעטרות לצורך חיזוק אספקת החשמל לירושלים, והועברו גנרטורים ליישובים מבודדים אשר דרכי הגישה אליהם קשות במזג אוויר חורפי.

הבוקר החל לרדת שלג בכמה אזורים ברחבי הארץ. פתיתים לבנים ירדו בירושלים ושלג משמעותי יותר נערם בגוש עציון, במבשרת ציון, בהרי המרכז ובאתר החרמון, שייפתח מחר למבקרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס להיערכות של המשטרה בישיבת סיעת הליכוד שנערכה היום. "קיבלתי עדכון מהשר לביטחון הפנים, ממפכ"ל המשטרה ומיו"ר חברת החשמל. כולם ערוכים, כולם עובדים", אמר. "עברנו סופות קשות יותר ואני מקווה שנעבור גם את זאת ללא מפגעים. מהציבור נדרש לשמור על ההנחיות. אפשר לנסוע פחות ולהישאר בבית יותר".

מליאת הכנסת ננעלה מוקדם מהרגיל בשל מגבלות מזג האוויר. קצין הכנסת יוסי גריף כתב במכתב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי הוא "ממליץ לסיים את דיוני המליאה בהקדם האפשרי על מנת לאפשר לחברי הכנסת, העוזרים ועובדי הכנסת לנסוע בצורה הבטוחה ביותר למחוז חפצם". לפיכך, נדחתה ההצבעה בקריאה ראשונה על חוק העמותות.