מחקר גוגל: פרסומות מושקעות למוצרי טיפוח מושכות יותר

מבין 3 פרסומות בעלות תוכן זהה, פרסומת טלוויזיונית זכתה לשיעורי צפייה גבוהים יותר, אך הזכירות של סרטון ההדרכה בווידאו היה גבוה פי 2 אצל בנות 18-24

איזו פרסומת למוצרי טיפוח תגרום לנשים להמשיך לצפות בפרסומת, אף שהן יכולות לדלג עליה? ממחקר שערכה גוגל עם לוריאל עלה כי דווקא כי פרסומת קונבנציונלית אך איכותית ומושקעת בת 30 שניות רשמה את ביצועי שימור הקהל הטובים ביותר, בהשוואה לשיעור בטיפוח של הבלוגרית מיס מייבן ולפרסומת פשוטה יותר של לוריאל, שבה מופיעה דוגמנית "בעלת מראה יומיומי" שדיברה ישר למצלמה בסגנון דומה לזה של שיעורי וידאו שמופקים בתקציב נמוך.

עם זאת, צופות בגיל 18-24 זכרו את שיעור הווידאו הזול של לוריאל בשיעור כפול לעומת הפרסומת בסגנון טלוויזיוני - לעומת נשים בנות 35-45, שזכרו טוב יותר את הפרסומת בסגנון טלוויזיוני.

בסך-הכול, הפרסומת הטלוויזיונית הניבה שיעורי צפייה עד תום הפרסומת שהיו גבוהים ב-82% משיעור הצפייה בווידאו הפשוט של לוריאל וגבוהים משמעותית משיעור הצפייה בסרטון ההדרכה. גוגל מגדיר "צפייה עד תום הפרסומת" משך צפייה שעולה על 30 שניות.

הפרסומת הטלוויזיונית רשמה ביצועים טובים פי חמישה בתחום העדפת המוצר בקרב קבוצת הצופות המבוגרות לעומת הצופות הצעירות יותר, אף ששני הדורות נטו לצפות בפרסומות בשיעור דומה. הפרסומות הוצגו באמצעות מחשבים שולחניים, טבלטים ומכשירים ניידים, ולא נרשמו הבדלים משמעותיים בפלטפורמות השונות.

"מה שהכי הרשים אותי היה הפער בין ההתנהלות וביצועי המדיה, בייחוד בקרב הצופות הצעירות - הרעיון שהפרסומת שבה הן צפו לא הייתה הפרסומת שלה הן הגיבו", אמר מנהל הקריאייטיב של גוגל, בן ג'ונס. "זה קהל המדיה המתוחכם ביותר בתולדות האנושות. העובדה שהן צפו בזה ולאחר מכן בחרו לשכוח את זה היא עובדה מעניינת עבור מפרסמים באופן כללי".

לפרסומת הטלוויזיונית היקרה ולסרטון ההדרכה היה אותו התוכן, אך בפרסומת הטלוויזיונית נעשה שימוש בדוגמנית ובסגנון האופייני של פרסומת למוצרי טיפוח. בשיעור הווידאו נעשה שימוש בנרטיב ישיר ואינטימי יותר, שבוצע ישירות למצלמה בידי "אישה בעלת חזות יומיומית".

"אנחנו רואים שהמפרסמים אינם מנצלים מספיק את אורך הפרסומת", אמר ג'ונס. "יש לנו מחקרים שמראים כי באופן בסיסי קיים יחס ליניארי בין האורך של הפרסומת ובין יעילות המותג. האם ניתן לספר סיפור במהירות גבוהה יותר? כן. האם ניתן לספר סיפור באופן שיגרום לאנשים להמשיך להקליק כדי לצפות בסוף הסיפור? כן. אבל אנחנו לא חושבים שזוהי הדרך היעילה ביותר לספר סיפור".