שויד: "פגשתי את מנכ"ל סייברארק בפעם הראשונה לפני יומיים"

 הכנסות צ'ק פוינט צמחו אשתקד ב9% ליותר מ-1.6 מיליארד דולר והרווח הנקי השנתי צמח ל-686 מיליון דולר ■ המנכ"ל: "שמעתי על סייברארק רק דברים טובים, אבל הם לא ממש בתחום של זיהוי התקפות ועצירתן"

גיל שויד / צלם: יונתן בלום
גיל שויד / צלם: יונתן בלום

"התקפות סייבר מגיעות היום מכל מקום לכל מקום. כל אחד מאיתנו ומהארגונים שאנחנו נמצאים בהם חשוף להתקפות עם הכלים הכי מזיקים שיש", כך אמר היום מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, גיל שויד, במסיבת עיתונאים שערכה החברה לרגל פרסום הדוחות ל-2015.

הדוחות עצמם היו טובים, והחברה עקפה את תחזיות האנליסטים, והמשיכה להציג צמיחה יציבה. צ'ק פוינט סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כ-458 מיליון דולר, מעט מעל תחזיות האנליסטים וצמיחה של 8.9% ביחס לרבעון המקביל, ועם צמיחה בכל אחד מקווי המוצר.

השנה כולה הסתיימה עם צמיחה של כ-9%, וצ'ק פוינט הציגה הכנסות של למעלה מ-1.6 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, נרשם רווח נקי חשבונאי (GAAP) של כ-195 מיליון דולר ברבעון, עלייה של 4.5% מהרבעון המקביל, ורווח נקי שנתי של כ-686 מיליון דולר, עלייה של 4%. על בסיס Non-GAAP הרווח הנקי צמח ברבעון ב-6.6% ל-216 מיליון דולר, ובשנה כולה הוא עלה ב-7.1% ל-766 מיליון דולר.

עם זאת, שויד פתח את דבריו בהתייחסות לא לנתונים הפיננסיים, אלא דווקא לפילוסופיה של צ'ק פוינט בנוגע לאבטחה. לדבריו, ההבדל המשמעותי בין הגנה מפני התקפות קונבנציונליות להגנה מפני התקפות סייבר הוא שבהגנה "רגילה" האמצעי המשמעותי ביותר הוא זיהוי והתרעה על התקפה - כמו למשל מצלמות בגבול המדינה, והענשה של התוקפים שמהווה אלמנט הרתעה.

"בסייבר, התופעה שונה. הרבה מההתקפות לא ניתנות לזיהוי, ואין לנו את מי לעצור. לכן האלמנט של התרעה-זיהוי - לא כל כך עובד, והשיטות של האבטחה בסייבר לא עובדות, כשהדגש הוא על זיהוי ההתקפה", אמר שויד. "לנו יש גישה שונה: אפשר לעצור את ההתקפות האלה. המטרה שלנו היא שהלקוחות שלנו יהיו צעד אחד לפני התוקפים. בתערוכת הסייבר שהייתה השבוע בת"א ראינו ש-80% מהחברות עוסקות רק בזיהוי ההתקפות, ולצערנו זה לא מספיק".

שויד ציין שצ'ק פוינט מתמקדת בטכנולוגיות של מניעת איומים, איחוד הרבה מערכות יחד, והכללת כל המכשירים בטכנולוגיית האבטחה (ענן, דאטה סנטר, סלולר ועוד).

שויד הציג כדוגמה זיהוי של התקפה מצד האקרים איראנים בנובמבר האחרון. "הם בחרו לא לתקוף ארגונים, אלא אי-מיילים פרטיים של אנשים, והיו להם הרבה מטרות בעולם, כולל אלוף בצה"ל ואלופים לשעבר", סיפר שויד. התוקפים שלחו מייל עם קישור, שמי שלחץ עליו הוריד למעשה תוכנות ריגול למחשב שלו. "אנחנו הצלחנו לא רק לזהות את ההתקפה, אלא להגיע ולזהות את התוקפים באופן אישי, לחדור לשרתים שלהם ולהבין מי היו כל המטרות, והעברנו את הממצאים לשלטונות הביטחון בישראל ובעולם".

"אנחנו לא חוששים מרכישות גדולות"

בשנה האחרונה עלה מספר עובדי צ'ק פוינט ב-23% ל-3,974 מתוכם 1,816 בישראל, לעומת כ-1,500 בסוף 2014. "השקענו ב-2015 המון בעתיד החברה ואנחנו מקווים שזה ייתן תוצאות גם בשנים הבאות", אמר שויד.

צ'ק פוינט ייצרה ברבעון האחרון 212 מיליון דולר מפעילות, רכשה מניות של עצמה ב-249 מיליון דולר ובסוף השנה היו לה בקופה מעל 3.6 מיליארד דולר. לאחרונה פורסם שהחברה מתעניינת ברכישת המתחרה סייברארק, שנסחרת בשווי 1.3 מיליארד דולר (צ'ק פוינט נסחרת בשווי של 13.6 מיליארד דולר). שויד התייחס לשאלה בנושא ואמר, "אנחנו לא מגיבים על שמועות, אבל לפני יומיים הייתי בכנס והופעתי על הבמה עם מנכ"ל סייברארק, וזו הייתה הפעם הראשונה שנפגשנו, אז אתם יכולים להסיק מזה מה שאתם רוצים".

בהמשך הוסיף, "זו חברה שאני לא מאוד מכיר, אבל תחום העיסוק שלה שונה משל צ'ק פוינט. שמעתי עליהם רק דברים טובים, אבל הם לא ממש בתחום של זיהוי התקפות ועצירתן".

סמנכ"לית הכספים, טל פיין, הוסיפה כי "אנחנו פתוחים לבצע רכישות מאוד קטנות וגם מאוד גדולות, ולא חוששים מרכישות גדולות. צריך רק למצוא חברה שמתאימה".

לשאלה על השפעת המצב הכלכלי העולמי על תוצאות החברה אמר שויד, כי "כלכלת העולם תמיד משפיעה עלינו. בשנה שעברה מטבעות אירופיים ואסייתיים נשחקו בכ-20% ביחס לדולר, אז הלקוחות קנו או שילמו פחות. עדיין, אני חושב שהביקוש למוצרי אבטחה מאוד גדול. בכל השווקים כולם חושבים שנושא האבטחה בעדיפות גבוהה מאוד".

במבט קדימה צ'ק פוינט מספקת טווח תחזיות שדומה לצפי השוק. ברבעון הראשון היא מצפה להכנסות של 395-410 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 0.99-1.05 דולר למניה. שנת 2016 תסתיים עם צמיחה של 5.5%-9.9% בהכנסות, שיגיעו ל-1.72-1.79 מיליארד דולר; ועלייה של 6.7%-10.3% ברווח הנקי למניה, שיהיה 4.45-4.60 דולר.

 

התוצאות של צ'ק פוינט
 התוצאות של צ'ק פוינט