נטפליקס רכשה את סדרת הנוער הישראלית "החממה"

התוכנית שיצר גיורא חמיצר משודרת בערוץ ניקלודיאון ב-yes ונחשבת לאחת ממותגי התוכן המובילים לנוער ■ זו הפעם הראשונה שסדרה ישראלית נרכשת ע"י נטפליקס

רשת התוכן האמריקאית המדוברת נטפליקס רוכשת לראשונה סדרת מקור ישראלית. ל"גלובס" נודע כי הרשת רכשה את פורמט סדרת הילדים והנוער "החממה" מבית ניקלודיאון ו-yes והיוצר גיורא חמיצר.

ההישג הוא כפול, שכן החברה-הבת של ענני תקשורת הישראלית (המחזיקה במותג ניקלודיאון), Nutz Productions, בראשותה של אסנת סרגה, תפיק את הגרסה האמריקאית לסדרה; וחמיצר עצמו יהיה ה"שואו ראנר", כלומר מנהל ההפקה האמריקאית על כל מורכבותה.

בעוד שעלילת הגרסה הישראלית מתרחשת על גדות הכנרת, עלילת הגרסה האמריקאית - אף שתצולם בישראל - תמוקם ליד האוקיינוס השקט בדרום קליפורניה.

הסדרה האמריקאית תיקרא "The greenhouse" ותהיה זמינה להורדה ברחבי העולם במהלך שנת 2017.

"החממה", אחד ממותגי התוכן המובילים בישראל לבני-הנוער, משודרת למנויי yes בערוץ ניקלודיאון כבר 3 עונות. בשנתיים האחרונות זכתה הסדרה בפרס סדרת הילדים והנוער הטובה ביותר.

את העסקה עם נטפליקס הובילה המנכ"לית המשותפת של ענני תקשורת, אורלי אטלס-כץ, יחד עם אדם ברקוביץ' מ-ACC, סוכנה של החברה בארה"ב. "החממה" נמכרה ללא צורך בצילום פרק פיילוט מקדים, אלא ישירות להפקת סדרה.

ענני תקשורת היא חברה בבעלות מלאה של אודי מירון, המכהן בה כיו"ר פעיל. מדובר באחת מחברות התוכן, ההפקה וההפצה הגדולות בישראל, ובבעלותה למעלה מ-15 ערוצי טלוויזיה, בהם ערוץ האוכל, ערוץ הטיולים, ערוץ החיים הטובים וערוץ אגו. החברה היא גם נציגתה המקומית של תאגיד התקשורת העולמי ויאקום, ומפעילה בישראל כמה מערוציו - MTV, קומדי סנטרל, ניקלודיאון וניק ג'וניור.

נטפליקס היא רשת שידור אמריקאית המשדרת על גבי רשת האינטרנט ונחשבת בשנים האחרונות לפורצת דרך. את תכניה אפשר לקלוט באמצעות אפליקציות ייעודיות, ובין תכניה המקוריים גם סדרות עטורות שבחים כמו "כתום הוא השחור החדש" ו"בית הקלפים".

בין היתר נחשבה הרשת לפורצת דרך בתחום הצפייה, על-ידי כך שהטמיעה את אופן הצפייה המרתוני - כל עונה של סדרה עלתה במלואה לצפייה באותו זמן ובכך ייתרה את הצפייה תלוית לוח השידורים.

באחרונה נפתח שירות התוכן של נטפליקס לצפייה בישראל, בעבור דמי מנוי שנעים בין 7.99 ל-12.99 דולר. עם זאת, עדיין מדובר בממשק באנגלית ובתוכן לא מקורי.

בשנים האחרונות זוכה תעשיית התוכן הישראלית לעניין גובר מהתעשייה הבינלאומית. כפי שפורסם ב"גלובס", לאחרונה רכשה פרימנטל הבריטית את מניות השליטה בחברת ההפקה אבוט-המאירי, על-מנת להפוך אותה לבית תוכן והפקה עבור יתר זרועותיה בעולם.

בין המכירות הבולטות של תוכן ישראלי בעולם אפשר למנות את "בטיפול" של הוט, שגרסה אמריקאית שלה שודרה במשך 3 עונות ברשת הכבלים HBO, ואת "חטופים" של זכיינית ערוץ 2 קשת, שבימים אלה משודרת עונתה החמישית של הסדרה שבוססה עליה "הומלנד" ברשת שואו-טיים האמריקאית.

על-פי המודל הכלכלי שעליו מבוססת מכירת תוכן לחו"ל, ההכנסות המשמעותיות מעסקה כזאת מגיעות בעיקר עם חידוש הסדרה לעונות נוספות. ועם זאת, לעובדה שחברה ישראלית תפיק את הסדרה בישראל, יש גם משמעויות כלכליות שעשויות להיטיב עם התעשייה המקומית.

אטלס-כץ אמרה כי היא גאה ונרגשת שנטפליקס, אשר "ידועה בתוכן האיכותי והחדשני שלה, בחרה להפוך את 'החממה' לסדרת המקור שלה - הפעם הראשונה עבור סדרה ישראלית".

לדבריה, "האמנו ב'החממה' מיומה הראשון, התרגשנו כאשר היא הפכה להצלחה כה גדולה בישראל, ואנחנו מאמינים שהיא תצליח ותהיה פופולרית בעולם כולו גם בהפקה החדשה. זה מקור לגאווה עבורנו, ואנו מקווים שזה הפורמט הישראלי הראשון מבין רבים שיופקו וישודרו בנטפליקס. ברכות לגיורא חמיצר, היוצר והכותב של החממה. אנחנו בטוחים שהוא יצטיין ויצליח גם כשואו ראנר של ההפקה העולמית".

אטלס-כץ הוסיפה ואמרה ל"גלובס" כי "צריך להתייחס להפקות בישראל כאל סטארט-אפ לכל דבר וכהזדמנות לייצא את היכולות שלנו - ההפקתיות והקריאטיביות - לעולם". לדבריה, בימים אלה תחל בדיקה אם המדינה תוכל לסייע בהפקה הישראלית של הסדרה.

חמיצר מסר בתגובה כי "כמובן שעבורי זו הזדמנות של פעם בחיים, להביא את 'החממה' אל קהל של עשרות מיליוני ילדים בכל רחבי העולם. אני אסיר-תודה לאורלי ולכל צוות ניקלודיאון על התמיכה והפרגון מהשנייה הראשונה. החיבור עם נטפליקס הוא חלום, ועדיין נטל ההוכחה כולו עלינו. העובדה שהסדרה תופק בישראל היא עדות לקפיצה הענקית שעשתה תעשיית הטלוויזיה, וההצלחה של 'החממה' תהיה ההצלחה של כולנו".