הפרקליטות אימצה את המלצת המשטרה: נסגר התיק נגד ינון מגל

מגל, ראש סיעת הבית היהודי לשעבר, פרש לאחרונה מהכנסת, לאחר שכמה נשים טענו כי הטריד אותן מינית ■ התיק נסגר בהמלצת המשטרה ■ מגל בתגובה: "יש לפתור את בעיית השיימינג ברשתות החברתיות"

ינון מגל / צילום: יונתן בלום
ינון מגל / צילום: יונתן בלום

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הודיעה היום (ב')  לחבר הכנסת לשעבר ינון מגל על סגירת תיק החקירה נגדו. התיק נסגר בהמלצת המשטרה ועל דעתו של פרקליט המדינה.

בתום הליך הבדיקה שערכה המשטרה, נחקר מגל בחשד להטרדה מינית של 3 נשים בטרם נבחר לכנסת. בתום החקירה ולאור ממצאיה הוחלט לגנוז את התיק בעילה של חוסר אשמה לגבי שתי נשים ובעילה של "מכלול נסיבות העניין אינו מצדיק הגשת כתב אישום" בנוגע לאישה השלישית. 

מגל, ראש סיעת הבית היהודי לשעבר, פרש מהכנסת בתחילת דצמבר ביוזמתו, עוד לפני שנפתחה נגדו חקירה משטרתית, וזאת לאחר שכמה נשים טענו כי הוא הטריד אותן מינית.

בסך-הכול 4 נשים טענו כי מגל כי הוא הטריד אותן מינית. שלוש מהן עבדו עמו באתר וואלה! NEWS, ואחת עבדה עמו במקום אחר.

 

המתלוננת הראשונה שטענה כי הוטרדה בידי מגל הייתה העיתונאית רחלי רוטנר, שפרסמה את טענתה בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה. אחריה הגיבה א', עובדת נוספת, שטענה כי מגל חפן את ישבנה. מתלוננת שלישית טענה כי מגל כינה אותה "כוסית".

עם פרוץ הפרשה התייחס מגל לדברים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "טעיתי, חטאתי", אך הוסיף: "גם כעת השם אוהב אותי, ועל אף שאני חושב שעשו לי עוול גדול, אני בטוח שהכול לטובה".

מגל מסר היום בתגובה כי הוא מברך על החלטת הפרקליטות לסגור את התיק ומודה על הבדיקה המהירה. "ההחלטה לסגור את התלונות של אור שוקרון ומתלוננת נוספת מחוסר אשמה, ואת זו של רחלי רוטנר מחוסר עניין לציבור, רק מחדדת את הצורך לפתרון בעיית השיימינג ברשתות החברתיות. בציבור הדתי-לאומי הוקם לעניין חשד להטרדות מניות פורום תקנה. אולי הגיע הזמן למצוא פתרון גם לציבור הכללי".