התותח מאשקלון

אם שמעוני היה חשוד בעבירות מין נגד בתכם, גם אז היה "תותח"? וגם: המקרה של זורר לא מייצג

איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון / צלם: איל יצהר
איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון / צלם: איל יצהר

איתמר שמעוני, ראש עיריית אשקלון, חשוד בעבירות שוחד ומין. אבל כאשר הוא יצא אתמול (ב') לסיור בעירו, הוא שמע מתושבים רבים שהוא "תותח". כמו שהיה משה קצב בקרב רבים מבני עירו קריית מלאכי, שלא לדבר על אריה דרעי שהוא גם תותח וגם "זכאי". ויש יותר תותחים כאלה מאשר בחיל התותחנים.

אני הייתי מת לקבל משוחריו של שמעוני תשובה לשאלות הבאות. אם ראש העירייה היה חשוד בעבירות מין בבנותיכם, בנשותיכם - גם אז הוא היה "תותח"? אם תמורת שוחד הוא נתן לפי החשד הטבות שהיו פוגעות בכם, עדיין הוא היה "תותח"?

אתם לא מבינים שהמשטרה והפרקליטות באות להגן עליכם ועל שלכם? לא ברור לכם שכאשר מסלקים עבריין לכאורה מהרחובות, זה נועד להגן על כולם וכולן, ללא הבדל עדה ודעה?

לא נורה ולא אדומה

אני מתקשה מאוד להבין את איילת זורר, מה היא רוצה מחברת האופנה גולברי שהחליטה להחליף אותה בדוגמנית צעירה יותר כפרזנטורית. אבל יותר מכך קשה להבין את הצעקה שקמה מכל עבר - ארגוני נשים, פוליטיקאיות, פמיניסטיות וגם רבים בתקשורת, לאמור: "נורה אדומה לכלל הנשים העובדות בארץ, ובעיקר לנשים המבוגרות יותר".

מה הבעיה? הרי במקרה של זורר מדובר בתעשייה הבנויה על המראה החיצוני. זורר קיבלה את מתנת היופי הנשי והשכילה להתפרנס מזה יפה. אבל מה לעשות שמתנה זו אינה נצחית, כמו החיים עצמם, ומגיע היום שזוהרה מתעמעם?

אפשר לקבל עובדה זו בצורה טבעית ומכובדת, ואפשר אחרת. מאכזב שזורר בחרה בדרך השנייה. אם היא חושבת שהפרו את החוזה מולה, שתתבע על הפרת חוזה. אין לעניין זה שום קשר לכלל הנשים העובדות בארץ, או אפילו לרובן.

בדרך-כלל המראה החיצוני הוא לא הקריטריון לקבלה ולהישארות האישה בעבודה. תחום האופנה ייחודי בעניין זה, ואי-אפשר להשליך מהמקרה של זורר אל הכלל. מה פה כל-כך קשה להבנה?

אירוע מתגלגל

זה לא נושא שנעים לדבר עליו, אבל לפעמים נחוץ לעשות זאת. אני מתכוון לרמטכ"ל גדי אייזנקוט ולמפכ"ל רוני אלשיך. תראו חבר'ה, כשאתם צועדים, אתם נראים יותר כמי שמתגלגלים. במילים אחרות, אתם נראים יותר מדי שמנים.

אולי תאמרו שזה לא ענייני, והייתם צודקים בהחלט לו הייתם אנשים פרטיים. אבל אתם מפקדים של זרועות הביטחון החשובות ביותר שלנו, ומה לעשות, למראה החיצוני יש בהחלט השפעה.

זה לא שמצופה מכם להראות כמו, למשל, איילת זורר. אבל המראה שלכם אינו אסתטי, לא משדר "פיקוד".

יש היום המון דרכים להיפטר מעודף שומן. כדאי שתבחרו באחת מהן.