מניית היום: קופצת בכ-10% בעקבות הצלחה בניסוי

חברת מדיוונד, המוחזקת ע"י כלל ביוטכנולוגיה בשיעור של כ-45%, דיווחה על הצלחה בניסוי Phase II בתרופה לטיפול בפצעים כרוניים

תוצאות מוצלחות בניסוי הקליני שלב II שערכה חברת ריפוי הפצעים מדיוונד, פותחות בפניה שלל אפשרויות פוטנציאליות, ובפני החברה האם שלה, כת"ב  - אפשרות להצפת ערך משמעותית בקרוב.

מדיוונד דיווחה אמש אחרי סיום המסחר כי תוצאות ראשוניות של הניסוי בתרופה EscharEx, המיועדת לטיפול בפצעים כרוניים ופצעים קשי ריפוי, הראו שהניסוי עמד במטרותיו. הניסוי כלל 73 חולים ונועד לבחון את יעילות התרופה בהטריית פצעים קשי ריפוי מסוגים שונים. היעד המרכזי היה הסרה מלאה של הרקמות המתות מהפצע (הטרייה), ויעדים משניים כללו את משך הזמן להטרייה מלאה, ריפוי הפצע ויעדי בטיחות ויעילות.

היעד העיקרי הושג כאשר 55% מהמטופלים בתרופה הציגו הטרייה מלאה, לעומת 29% בקבוצת הביקורת שטופלה בתרופת דמה (פלסבו). ההצלחה הייתה משמעותית יותר בתתי-קבוצות של החולים, כש-8 מתוך 16 חולים שסבלו מפצעים סוכרתיים בכף הרגל ו-10 מתוך 16 חולים שסבלו מפצעים על רקע אי-ספיקה ורידית, השיגו הטרייה מלאה, לעומת 1 מ-7 ו-2 מ-8 בקבוצת הביקורת, בהתאמה. לא נמצאו הבדלים משמעותיים בתופעות הלוואי.

יכולה להמשיך את הפיתוח גם בעצמה

כיום, מדיוונד משווקת את המוצר NexoBrid, המיועד להסרת רקמות עור פגועות בחולים עם כוויות מדרגה בינונית וקשה, בכמה מדינות בעולם, והשוק אליו היא פונה מוערך במאות מיליוני דולרים בשנה. ה-EscharEx, אם וכאשר יגיע לשוק, הוא בעל פוטנציאל משמעותי בהרבה, של כמה מיליארדים בעולם. בארה"ב לבדה מטופלים כ-1.3 מיליון חולים בשנה, כשעלות הטיפול היא 1,000-2,000 דולר. המוצר המוביל כיום בשוק הוא של חברת Smith & Nephew, והמוצר של מדיוונד פועל במהירות רבה יותר - כ-4-5 ימים לעומת 28.

סמית' היא אחת מחברות ריפוי הפצעים הבולטות, והיא שילמה לפני כשלוש שנים קרוב ל-800 מיליון דולר עבור המוצר. מלבדה, חברות ריפוי פצעים בולטות הן KCI, ConvaTec ו-Systagenix וכל אחת מהן עשויה, במקרים מסוימים, להתעניין במוצר של מדיוונד. במקרה כזה, האפשרויות כוללות הסכם מסחור למוצר או רכישה של מדיוונד כולה. במקביל, מדיוונד יכולה להמשיך את הפיתוח בעצמה - בסוף 2015 היו לה 45 מיליון דולר בקופה, ויש לה תשקיף מדף פתוח לגיוס של עד 150 מיליון דולר.

מדיוונד נסחרת בנאסד"ק בשווי של 132 מיליון דולר אחרי ירידה של 57% במניה מאז ההנפקה ב-2014. כת"ב, שבשליטת לן בלווטניק, מחזיקה בכ-45% ממניותיה ומנייתה זינקה היום בכ-11% במהלך המסחר.

"תוצאות הניסוי מצביעות על כך שהמוצר יעיל ואפקטיבי, וכעת מועדות פנינו לקידום הפיתוח הקליני, כדי לאפשר שימוש במוצר בהתוויות חשובות אלו", מסר מנכ"ל מדיוונד, גל כהן. "העובדה שה-EscharEx מבוסס על החומר הפעיל של ה-NexoBrid, מקטינה את הסיכונים בפיתוח, היות והמוצר נתמך במידע שהוגש לרשויות במסגרת אישור ה-NexoBrid באירופה, בישראל ובמדינות נוספות".