לא תאמינו איזה קבלן בחרה גינדי החזקות במקום א. דורי

במקום לוזון ודורי בנייה, גינדי החזקות הכניסה את החברה הקבלנית אורתם סהר לבניית שני הפרויקטים "OAK רמת השרון" ו"המשתלה תל אביב" ■ אורתם סהר הוא הקבלן מאחורי פרויקט המרפסות שקרסו בחדרה

בנייה חדשה / צילום: תמר מצפי
בנייה חדשה / צילום: תמר מצפי

שלשום הודיעה החברה היזמית גינדי החזקות כי תוציא את חברת א. דורי מבניית שני פרויקטים של דירות שביצעה עבורה - "OAK רמת השרון" ו"המשתלה תל אביב" - הנמצאים בשלבים מתקדמים. זאת, בעקבות העברת השליטה המפתיעה בקבוצת דורי מידי חברת גזית גלוב לאיש העסקים עמוס לוזון והחשש של גינדי כי א. דורי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה.

 

בגינדי החזקות, שבבעלות האחים ליטל, אבי, גיא, רועי ומנחם גינדי, בחרו להאשים את חיים כצמן, בעל השליטה בגזית גלוב בכך ש"החליט לעזוב את א. דורי ללא מתן הביטחונות הראויים והעברת מקל הגונה, ובעצם הותיר אותה חבולה בצד הדרך". ועוד הוסיפו וכתבו לרוכשי הדירות כי "חברת גינדי החזקות עומדת איתנה לצדכם, ולא תתן להפקיר את רוכשי הנכסים עקב התנהלות שערורייתית של קבוצת גזית גלוב".

ואולם, מי שתקבל עליה את המשך בניית שני הפרויקטים של גינדי במקום א. דורי, היא החברה הקבלנית אורתם סהר, שבשליטת אמיר נחום, הצפויה להתחיל בביצוע העבודות באופן מיידי.

השאלה היא האם יכולים רוכשי הדירות בשני הפרויקטים של גינדי החזקות להיות רגועים לנוכח העובדה כי אותה אורתם סהר ששימשה כקבלן מבצע בפרויקט "גינדי פארק חדרה" בו קרסו שתי מרפסות בחודש דצמבר 2013. אורתם סהר טענה כי האחריות היא לא שלה, אלא של מהנדס חיצוני.

גורמים בגינדי הבהירו: "נעמוד בכל ההתחייבויות שלנו מול הדיירים". את הפרויקט בחדרה ביצעה אורתם מליבו עבור חברת גינדי השקעות (שבבעלות בני הדודים של בעלי גינדי החזקות). עד היום הפרישה גינדי השקעות להפסד קרוב ל-50 מיליון שקל בגין אירוע המרפסות, הפסד שאותו היא עשויה לתבוע בעתיד מאורתם סהר (כשיתברר מלוא חומרת הנזק בפרויקט בחדרה).

בין בני הדודים לבית גינדי שוררת ככל הידוע תחרות עזה והיחסים ביניהם המוגדרים על ידם כ"קורקטיים". עם זאת, לא מן הנמנע כי בתקופה הקרובה הם יהפכו לשותפים, אם יבשיל המהלך של גינדי החזקות לרכישת חברת אלון רבוע כחול, שנקלעה לקשיים, תמורת 115 מיליון שקל. אלון רבוע כחול מחזיקה בחברת רבוע כחול נדל"ן, השותפה עם גינדי השקעות בפרויקט הענק של השוק הסיטונאי בתל אביב לבניית מאות יחידות דיור ומרכז מסחרי.

דובר גינדי החזקות מסר כי "אין כל קשר ולא היה כל קשר בין גינדי החזקות לפרוייקט המדובר בחדרה. אורתם סהר-הנדסה מליבו בנתה ובונה עשרות פרוייקטים בארץ ונחשבת לחברה מהטובות בתחומה במדינה. המהלך נעשה בהפסד של 30 מיליון שקל מצד חברת גינדי למען רוכשי הדירות, מתוך אחריות ובאופן ייזום".