שורפת דולרים: הרזרבות של סין צנחו ב-100 מיליארד ד' בינואר

הבנק המרכזי הסיני ממשיך למכור דולרים כדי לייצב את היואן ולבלום את בריחת ההון מהמדינה ■ ב-2015 רזרבות המט"ח של סין נפלו ב-513 מיליארד דולר ■ עם זאת, רזרבות המט"ח של סין עדיין הגדולות בעולם ועומדות על 3.23 טריליון דולר

שי ג'ינפינג - נשיא סין / צילום: רויטרס
שי ג'ינפינג - נשיא סין / צילום: רויטרס

רזרבות המט"ח של סין צנחו בינואר זה החודש השלישי ברציפות, בעוד הבנק המרכזי הסיני מוכר דולרים כדי לייצב ולתמוך ביואן וכדי לבלום את בריחת ההון.

ע"פ ההודעה של הבנק המרכזי הסיני, רזרבות המט"ח ירדו ב-99.5 מיליארד דולר בינואר, לרמה של 3.23 טריליון דולר, הרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2012. עם זאת, מדובר בנתון גבוה מההערכות האנליסטים בסקר שנערך ב"רויטרס", שעמדו על 3.2 טריליון דולר.

הירידה ברזרבות המט"ח בינואר, הייתה רק שנייה בהיקפה לצניחה החודשית הגבוהה ביותר ברזרבות, שנרשמה בדצמבר אשתקד ועמדה על 107.9 מיליארד דולר. ב-2015, רזרבות המט"ח של סין נפלו ב-513 מיליארד דולר, הירידה הגדולה ביותר בהיסטוריה. ב-6 החודשים האחרונים הרזרבות ירדו ב-420 מיליארד דולר.

הסיבה המרכזית לכך שהבנק המרכזי של סין "שורף" דולרים, היא כאמור כדי לייצב את היואן, מאז שהוא החל לבצע פיחות במטבע המקומי, באוגוסט אשתקד. הרגולטורים בסין הודיעו לפני מספר ימים כי המסחר וההשקעות היו בין הגורמים לירידה של כ-342.3 מיליארד דולר ברזרבות ב-2015, בעוד שינויים בערך המטבע ובמחירי הנכסים הובילו לירידה של עוד כ-170 מיליארד דולר.