גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קמפיין ינואר: רבקה מיכאלי מספידה את עצמה בתאגיד אל"ה

ההספד העצמי של רבקה מיכאלי, הפרזנטורית החדשה של תאגיד המיחזור אל"ה, זכה במהירות שיא ליותר מ-1.5 מיליון צפיות ■ נחמה רונן, יו"ר התאגיד, ועידו קריב, סמנכ"ל הקריאייטיב של יהושע TBWA, מסבירים מדוע לא חששו שמיכאלי תאפיל על המותג ולמה החליטו להעלות את הקמפיין רק בדיגיטל

רבקה מיכאלי מתוך קמפיין תאגיד המיחזור אל"ה / צילום: עופר חג'יוב
רבקה מיכאלי מתוך קמפיין תאגיד המיחזור אל"ה / צילום: עופר חג'יוב

רבקה מיכאלי "איננה", אבל בהחלט ישנה. לפני כשבועיים עלה באמצעי התקשורת הדיגיטליים קמפיין בכיכובה של השחקנית, שתחת הכותרת "איננה" נשאה מונולוג שלם שבו היא מדברת על מה שיקרה ביום שבו שלא תהיה כאן עוד וכיצד יגיבו על כך התקשורת והקהל הרחב. בהרבה הומור עצמי ותוך שימוש במוטיבים אקטואליים, הצליחה מיכאלי לרתק את תשומת-הלב הציבורית לתאגיד המיחזור אל"ה, בקמפיין שכלל פרסום דיגיטלי בלבד. הקמפיין נבחר כ"קמפיין החודש של איגוד חברות הפרסום ואיגוד השיווק".

הסרטון עומד נכון להיום על למעלה מ-1.1 ממיליון צפיות בפייסבוק, ועוד 550 אלף צפיות ביוטיוב. הוא זכה גם ל-67 אלף שיתופים ולכמעט 1,000 תגובות. רוב הצפיות הגיעו בשלושת הימים הראשונים של הקמפיין. לכל זה הצטרף בליץ בתקשורת, שלא הרשתה לעצמה להתעלם מהמונולוג של רבקה מיכאלי מספידה את עצמה בהומור שחור.

הקמפיין בכיכובה של מיכאלי, שעל-פי הערכות קיבלה 100 אלף שקל עבור ההשתתפות בו, נולד מהצורך לשנות את הקו הפרסומי שנקט אל"ה במשך 5 שנים, ומתוך הבנה שצריך לפנות אל קהל היעד - הורים - בדרך שונה מזו שפנו אליהם עד עתה. באל"ה ובמשרד הפרסום יהושע TBWA, שיצר את הקמפיין, הרגישו שהגיע הזמן להגיע אל קהל היעד ממקום אחר. התחושה הגיעה בדיוק בזמן שבו פג תוקפו של הסכם שעשתה אל"ה עם מי שהיה אז השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן.

"לפני 5 שנים, כשיצאנו לדרך, היה צורך לעורר בתודעה של הציבור את נושא המיחזור ולעובדה שיש מיחזוריות על המדרכות", אומרת נחמה רונן, יו"ר אל"ה. "הקמפיין הראשון שהעלינו דיבר על הרעיון 'מטורף לא למחזר'. הכוונה הייתה לשנות התנהגות, לנסות לגרום לקהל לפתח הרגל - בדיוק כמו לצחצח שיניים בבוקר. באותה תקופה עמד מולנו רגולטור שלא האמין שאפשר לגרום לציבור לעשות מעשה בלי לשלם קנסות, גדעון עזרא ז"ל, ששימש כשר לאיכות הסביבה והיה סקפטי מאוד בנוגע לאפשרות לשנות בטוב הרגלים קיימים.

"השר הבא, ארדן, היה קצת פחות סקפטי, כנראה בגלל שהיה צעיר בהרבה ואבא לילדים קטנים שנחשפו לפעילות האינטנסיבית שמבצעת אל"ה בגני הילדים כחלק מניסיון לחנך את הדור הצעיר למחזר. ארדן נתן לנו מקל וגזר: האפשרות לנסות לחנך את הציבור באופן תקשורתי בלי חקיקה, אבל בתנאי שתוך חמש שנים 55% מכלל בקבוקי ה-1.5 ליטר יגיעו למיחזור. באותה תקופה מוחזרו רק 10% מהבקבוקים. הסיכום היה שאם לא נגיע לרף הזה, ייצאו למהלך של חקיקה".

- והצלחתם?

"כן, הוכחנו שבלי קנסות ובלי שהציבור חשוף לסנקציה כלשהי אפשר לשנות התנהגות, ובכל מקום במדינה - בין אם זה בבני ברק, נצרת או אום אל-פאחם - ממחזרים. מי שהוביל את האמירה התקשורתית בשנים האלה היו הילדים, שנתפסו כמי שלוקח אחריות ו'נוזפים' בהורים. מוטיב הילדים חזר בכל הקמפיינים כאסטרטגיה משני טעמים - כדי לגרום להורים להרגיש לא נוח בהתנהגות שלהם מול הילדים וגם כדי למקסם את הכסף שלנו. מסר כזה הוא לא פשוט, אין מוצר וגם אין תקציב שיווק ענק. יש לנו תקציב מוגבל, כ-4 מיליון שקל, ולכן בצד הקמפיינים התקשורתיים אנחנו עושים כל הזמן הרבה יחסי ציבור. כל הזמן מרגישים אותנו".

התוקף של האולטימטום של ארדן יפוג השנה, אבל באל"ה כבר נושמים לרווחה בידיעה שהיעד הושג. במקביל, החלה לחלחל ההבנה שהקו הפרסומי מוצה. "הבנו שאנחו צריכים להמציא את עצמנו מחדש עם משהו שמבחינה רעיונית רחוק מלהיות במדינה שלנו בטופ אוף מיינד", אומרת רונן.

"אמרנו למשרד הפרסום שכעת אנחנו מרגישים טוב מבחינת המיקום בתודעה של ילדים בגנים ובבתי הספר, ושאולי הגיע הזמן לדחוף מלמעלה - מהמקום של הסבים והסבתות. אותם אלה שבנו את המדינה, הקריבו בשבילה, שילמו מחיר יקר, ושואלים עתה מה הם משאירים אחריהם ומה אנחנו לוקחים מהם".

לשבור את התבנית

גם במשרד הפרסום יהושע TBWA, שמלווה את אל"ה, הרגישו תחושת מיצוי. עידו קריב, סמנכ"ל הקריאייטיב, מסביר: "הרגשנו שברמה התקשורתית בכל מה שקשור לזווית של 'הורים מול ילדים', הגענו לסוג של תקרת זכוכית שאי-אפשר לפרוץ, וחשבנו שאם ההורים של ההורים יגידו משהו בסגנון 'אם לא בשבילכם, אז בשבילנו', זו אמירה שיכולה לעבוד.

"הצגנו ללקוח שני כיוונים: אחד בקו הקודם והשני קמפיין מבוגרים. חיפשנו איך להגיד את הדברים בצורה שתבלוט ותגרום עניין. הטקסט, שדומה מאוד למה שעלה בסוף, הוצג כבר בפרזנטציה וחשבנו על כמה פרזנטורים שיכולים לעשות אותו. מיכאלי הרגישה מיד כמו הדבר הנכון, אבל הצגנו אותה כמעט כמו 'שם קוד' כי לא היינו בטוחים שהיא תסכים לעשות את זה".

כבר מהשלב הראשון, עוד לפני שפנו לבדוק את היתכנות ההשתתפות של מיכאלי, הוחלט כי בניגוד לקמפיינים קודמים שכללו גם הופעה בטלוויזיה, הפעם ילכו על קמפיין דיגיטלי בלבד.

"עד עתה הקמפיינים של אל"ה היו סרטונים קצרים או חסויות", אומר קריב, "אבל גם מבחינה תקציבית הבנו שהפעם יותר חכם ללכת לדיגיטל, וגם היה לנו ברור שחלק משבירת תקרת הזכוכית זה לשבור את התבנית שבה התנהלנו עד עתה. הבנו שחלק ניכר מהקהל שאנחנו פונים אליו נמצא בעיקר בדיגיטל והחלטנו לעלות בסרט רק לשם. מראש העלינו רעיונות של פרזנטורים שהבנו שיכולים לעשות באזז בגלל שהולכים לדיגיטל ששם לבאזז יש משקל חשוב".

לא קשה היה למכור לאל"ה שפרסומת שבה מיכאלי מספידה את עצמה היא רעיון טוב. הקושי היה לגייס אופטימיות לכך שהיא אכן תסכים לעשות זאת. גם רונן וגם קריב היו סקפטיים, אבל החליטו לנסות. קריב פנה לסוכנת של מיכאלי עם הרעיון הכללי, אך סירב להעביר תסריטים במייל. הייתה לו הרגשה, כנראה לא לגמרי מופרכת, ש'מיכאלי מספידה את עצמה' הוא לא מסוג התסריטים שסוכנים מעבירים הלאה. לכן הוא התעקש על פגישה.

"כבר בפגישה הראשונה", הוא אומר, "רבקה הוסיפה תיקונים קטנים ותובנות. אחרי זה כבר עבדנו יחד איתה לראות מה עובד בשבילה ומה לא. חידודים של מה נכון להגיד. נתנו לה להביע את עצמה והיא הוסיפה תיקונים שהפכו את זה באמת לקטע שלה - וזה מה שבסופו של דבר עבד.

"בכוונה שמרנו על מינימליסטיות של הפקה. הכל באווירה של שחור, תחושה של בין עולמות. חלק מההצלחה של הסרט זה במינימליות. בדיוק. האתגר לא היה בצילומים עצמם אלא בחלק 'המשפטי', לקבל מכל הגורמים בעלי הזכויות של תוכניות כמו 'ניקוי ראש', 'סיבה למסיבה' ו'בליינד דייט' את הזכויות לעשות שימוש בחומרים".

שתולה בקמפיין

"כבר כשהציגו לנו את הקמפיין הבנו שיש לנו סוג של יצירה ולא קמפיין שגרתי, משהו גדול שהולך הרבה מעבר למיחזור בקבוקים", אומרת רונן. "באופן אישי אני קצת תקועה ביכולת להבין את ההשפעה הדיגיטלית, ולכן הייתי המומה מההשפעה של הקמפיין ומהתהודה שהוא תפס תוך ימים ספורים. המהלך בדיגיטל נועד לאפשר לנו להיות יותר באוויר. בקמפיין בטלוויזיה תוך עשרה ימים נגמר לנו כל הכסף לפרסום של רבעון. עם קמפיין דיגיטל יכולנו להישאר באוויר חודש".

- מה לדעתך עבד בפרסומת?

"מה שעבד מאוד חזק זאת ההתרסה של רבקה מיכאלי - התרסה שזהה מאוד להתרסה של כל הורה עם השאלה שתלויה באוויר 'עם מה אתם נשארים?'. רבקה מיכאלי היא אחת ויחידה, קונצנזוס, ולכן כשהיא שאלה את זה היא נגעה בעצב חשוף ופרטה לכולם על נימים חשופים. כשהיא באה ואמרה 'אני הזדקנתי, עוד מעט לא אהיה אבל אתם תישארו עם הר הבקבוקים', זאת עוצמה של קול. ומתברר שכשיש משהו טוב זה עושה עבודה כמו טלוויזיה. אין במדינה מישהו שלא ראה, לא שמע, לא נחשף".

אבל בעיצומו של הקמפיין התברר שמיכאלי מככבת בקמפיין נוסף, ולא מבחירה: "אם תרצו" העלו את קמפיין "שתולים בתרבות", ומיכאלי הפכה בן-רגע לאחת מאושיות התרבות המובילות שהופיעו בקמפיין. בשונה מהמקובל בענף, מיכאלי לא רק שלא התחמקה אלא גם עמדה בנחרצות מול המתקיפים. אולם מה שיכול להיתפס כהתנהלות אישית ואזרחית מעוררת כבוד, עלול להיתפס בידי מפרסמים כאיום על הקמפיין - ע"ע אורנה בנאי, שפוטרה מתפקידה כפרזנטורית של מנו ספנות במהלך מבצע "צוק איתן", לאחר שאמרה דברים שלא נתפסו כקונצנזוס.

לדברי רונן, באל"ה שמרו על דריכות אך לרגע לא חשבו לסגת מהקמפיין. "ההתקפות העצימו את הקמפיין ולקחו אותו למקומות חדשים", היא אומרת. "כשפוליטיקה מתחילה להשתרבב אי אפשר לדעת לאן זה ילך, אנחנו מדינה אלימה ואמוציונלית.

"היינו ערוכים עם תרחישים, אבל הבנו שבגלל שמיכאלי היא מי שהיא, גם מי שלא מחזיק בדעותיה מעריץ ומחזיק מהפרסונה שהיא, ולא כל דבר נמדד בפוליטיקה. אז לא נבהלנו, אבל התעכבנו כדי לראות שהקמפיין לא בורח מבין הידיים ושאם צריך להגיב - נגיב.

"לא הייתי מוכנה שמיכאלי תהיה שק חבטות. חשבתי שזה שהיא לקחה חלק בקמפיין שלנו תרם לזה ששרבבו אותה לקמפיין של 'אם תרצו'. אחרי הכול, עד שהיא לא עשתה את הקמפיין שלנו, שמה לא שורבב לקמפיין שלהם, שהיה חודשים באוויר. אבל הקמפיין שלנו החזיר אותה לאור הזרקורים, אז פתאום שוב היה טעם לתקוף אותה. היה לנו חשוב לשמור גם עליה וגם על הקמפיין".

"הקמפיין של 'אם תרצו' נכנס בטיימינג טוב, כי זה המשיך את הדיבור על מיכאלי", אומר קריב. "מצד שני, אי אפשר לדעת לאן זה יתפתח. מיכאלי גם הציבה את עצמה בקדמת המאבק, כך שהכל היה דליק. אבל דווקא ההגזמה של 'אם תרצו' והברוטליות של הקמפיין שלהם עזרו לה ובכך גם לנו. כך שמבחינתנו זה היה סיכון שלא התממש והתוצאה הייתה חיובית.

"בכל מקרה, היו לנו תסריטים איך להפריד את הקמפיין שלנו מהקמפיין של 'אם תרצו', אבל לא הייתה לרגע מחשבה להוריד את הקמפיין - וזה אומץ של לקוח".

- לא חששת שבסופו של דבר יזכרו את מיכאלי, אבל לא יקשרו אותה לאל"ה?

רונן: "לא פחדתי שהיא תאפיל על המותג. נכון שיש יותר מדקה שעסוקים רק בה, ובגלל זה הפרסומת מרתקת ונשארים עד הסוף - ובסוף יש את הפאנץ', ואי-אפשר לברוח ממנו. זאת אמירה חזקה ומתריסה. זה נגע בהרבה אנשים, ואני משוכנעת שנראה את זה גם בכמות הבקבוקים שימוחזרו וגם מבחינת התודעה".

קריב: "תמיד יש חשש שפרזנטור יאפיל, אבל זה חלק מהסיכונים של לעניין בדיגיטל. שחייבים לייצר תוכן שיעניין את הגולש ובעזרתו לפתוח את הלבבות. צריך לייצר את זה נכון - פרזנטורית ותוכן חזק שתופס תשומת-לב, אבל רלוונטי למסר הפרסומי וגם גורם לגולש להגיע לסוף ולקבל את המסר באופן חיובי.

"ניסינו לשתול הרבה דיבור על המיחזור עצמו בתוך הטקסט, עם אמירות כמו 'ערוץ 2 ימחזר'. קיבלנו הרבה יח"צ שאותו תרגמנו לדיבור על המיחזור ופחות על הקמפיין. מיכאלי עצמה הקפידה לדבר על זה בכל מקום שהיא התראיינה. אסף אמדורסקי התראיין אצלה לאחרונה ברדיו, ועוד לפני שהיא הספיקה לההגיד משהו הוא אמר 'אל תדאגי, רבקל'ה אני ממחזר'. זה כנראה אומר הכול".

מתודולוגיה

מטרת תחרות "קמפיין החודש" היא לבחור בכל חודש מהלך פרסומי או קמפיין שבלט במיוחד. הקמפיין נבחר מבין אלה שעלולאוויר באותו חודש, וצוות השיפוט מורכב מ-10 פרסומאים בדרג מנכ"ל או סמנכ"ל החברים באיגוד הפרסום, ומ-10 סמנכ"לי שיווק חברי איגוד השיווק. הציונים שוקללו לפי 50% לפרסומאים ו-50% לאנשי השיווק. שופטים לא שופטים עבודות של החברה שבה הם עובדים, ולא של הקמפיינים החברים באותה קטגוריית מוצר שלהם.

הציון לכל עבודה הוא בין הסקאלה 1-10, ומורכב משלושה פרמטרים: רעיון (40%) - האם יש בעבודה רעיון חדשני, אחר, פורץ דרך, מעורר מחשבה ובולט בקטגוריה; ביצוע (30%) - האם יש בתוצאה הסופית משהו יוצא דופן וחדשני, ואימפקט (30%) - עד כמה הקריאייטיב תורם לתוצאה השיווקית ולחיזוק המותג.

עוד כתבות

מרינה אשדוד (מימין) מול מרינה אשקלון / צילומים: Shutterstock

מחירי הדירות במרינות באשדוד ובאשקלון מזנקים: "קו שני לים זה מספרים אחרים לגמרי"

המחירים לדירות בבניינים שסביב המרינות של אשדוד רושמים שיאים חדשים ● באשקלון הם עדיין נמוכים יותר, אבל גבוהים מהמחירים בשאר אזורי העיר ● כך משפיעים הפרויקטים החדשים על המחירים של הדירות על קו החוף

לקראת אישור תקציב 2025 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

המע"מ יעלה, הנטו יקטן: היכונו לעונה של גזירות

בעקבות המלחמה והבור התקציבי שמוערך בלפחות 30 מיליארד שקל בשנה הבאה, שוקלים באוצר וברשות המסים צעדים דרסטיים למילוי הקופה ● מהתייקרות הרכבים החשמליים, דרך שחיקת השכר ועד לאפשרות שמשכירי דירות ייאלצו לשלם יותר ● בשבוע הבא תיערך הישיבה בה יוחלט איזה גזרות בפנים, ואילו בחוץ

רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים / צילום: ענבל מרמרי

איך הופכים 15 אלף שקל למיליון: טיפ הזהב של מנהלת ההשקעות

העצה המרכזית של רבקה אלגריסי, מנהלת אגף ייעוץ ומחקר בבנק הפועלים, למשקיעים היא לא לעשות יותר מדי שינויים בתיק: "משקיע מצליח הוא כזה שיושב על מניה לאורך שנים" ● למה האינפלציה והריבית לדעתה דווקא תומכות בהמשך עליות בשווקים, ומה הסיכוי למשבר חוב

ג'נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: ap, Eric Risberg

אנבידיה עקפה שוב את ציפיות האנליסטים; המניה מזנקת במסחר המאוחר

לאחר ארבעה רבעונים רצופים במהלכם הפתיעה לטובה את התחזיות המוקדמות, אנבידיה עושה זאת שוב ● ההכנסות עמדו על 26 מיליארד דולר וב-260% יותר מהרבעון המקביל ● הרווח למניה היה 6.12 דולר, זינוק של יותר מ-450% ● החברה תבצע פיצול מניות ביחס של 10 לאחד

לראשונה יוגרלו דירות בהנחה באכסאל, באפרתה, בבת ים, בדיר אל-אסד ובצור הדסה / צילום: Shutterstock

אחרי ארבע שנים, תוכנית "דניה החדשה" יוצאת לדרך

אחרי ששופטי ביהמ"ש המחוזי בירושלים ביטלו את תוכנית "דניה החדשה" בחיפה, שופטי העליון הפכו את החלטתם ● ההרשמה להגרלת מחיר למשתכן תיפתח בשבוע הבא, ובמסגרתה יוגרלו 4,633 דירות בהנחה ב-19 יישובים ברחבי הארץ ● וגם: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הכריזה על עשרה מתחמים חדשים לפינוי בינוי ● חדשות הנדל"ן 

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בגלל המפולת המדינית: רה"מ ביקש לפרסם חלק מ"סרט הזוועות"

רוב מוחלט בקבינט המלחמה דורש לחדש את המו"מ לעסקה ● אוסטין לגלנט: להגביר את הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה ●  נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הורה להקים שגרירות קולומביאנית חדשה ברמאללה ● צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בדרום לבנון • כטב"ם נפץ חדר לבית הלל, אין נפגעים או נזק • האזעקה באילת והסביבה: נשלל החשד לחדירת כלי טיס עוין • עדכונים בולטים

משכנתה / צילום: Shutterstock

מיתון? היקף המשכנתאות זינק ב-36% בחודש אפריל

בחודש אפריל נלקחו משכנתאות בהיקף של 5.9 מיליארד שקל - נמוך בכ-50% מהמשכנתאות שנלקחו ב-2021 וב-2022 אך גבוה מאלה שנלקחו באפריל 2023 ● מנגד, גובה המשכנתה הממוצעת באפריל 2024 נמוך מבאפריל 2023

עו''ד בת אור כהנוביץ', מנהלת המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה / איור: גיל ג'יבלי

מחלקה קטנה במשרד המשפטים תורמת לחגיגת עבירות בנייה ברשויות מקומיות

רשויות מקומיות מעסיקות תובעים חיצוניים על מנת לטפל באכיפת חוקי עזר עירוניים, בהם חריגות בנייה ועבירות חנייה ● תחקיר גלובס מעלה כי חלקן מוצאות את עצמן ללא תובע פלילי, בשל טענות למדיניות נוקשה של המחלקה האמונה על מינויים במשרד המשפטים ● כתוצאה, האכיפה נפגעת, נאשמים מזוכים ודיונים מתבטלים ● משרד המשפטים: "רוב בקשות ההסמכה בהן חל עיכוב אושרו זה מכבר וברשויות מכהן תובע"

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המשקיע הנודע מכר את המניה הכי לוהטת בוול סטריט, מה הוא קנה?

לאחר שבנה פוזיציה גדולה, סטנלי דרוקנמילר מכר את רוב החזקותיו באנבידיה ● עתה הוא מהמר בגדול על המניות הקטנות בוול סטריט

חיים פייגלין, מנכ''ל צמח המרמן / צילום: כפיר סיון

חברת הנדל"ן שחשפה: הסיכון של מבצעי "קנו עכשיו, שלמו אחר כך"

צמח המרמן דיווחה על תזרים מזומנים שלילי, כתוצאה ממכירות במבצעי שיווק 20/80 שלא מגובות בכניסת כסף מצד הרוכשים ● גם בבנק ישראל מזהירים מהסיכון בשיטה הפופולארית ● מנכ"ל החברה: "האתגר של המבצעים לא פשוט, ואולם לצמח המרמן האיתנות הפיננסית כדי לעמוד בהם"

ניסים זוארץ / צילום: טל גבעוני

נשיא חדש לבורסה ליהלומים: ניסים זוארץ

ניסים זוארץ, הבעלים של DN יהלומים, נבחר לנשיאות הבורסה ליהלומים ● לאחר הבחירות אמר זוארץ: "כבר 28 שנה שאני מקדיש את חיי לענף היהלומים היקר שלנו ואני מתחייב להמשיך ולפעול למענו"

איראן בטוחה שהיא מנצחת את ישראל, אבל מה חושבים המומחים?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן בטוחים שהם מנצחים אבל המציאות עשויה להיות שונה, בבריטניה לא רואים בעיה במכירת נשק לישראל והסכנה בניתוק הקשר בין בנקים ישראליים לבנקים פלסטיניים ● כותרות העיתונים בעולם 

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

מחיר למשתכן: חברה תקבל מחצית מהאגרות ששילמה

פס"ד של ביהמ"ש המחוזי קבע כי התוכנית הממשלתית נועדה לסיוע לשכבות סוציו־אקונומיות נמוכות

ברוך שי, מנהל חטיבת התאגיד / צילום: מיכה לובטון

מנהל חטיבת החדשות ברוך שי מודיע על עזיבה טרם סיום הקדנציה

שי היה אמור לסיים את הקדנציה השנייה שלו בתפקיד בשנת 2025, אך הוא יעזוב את תפקידו באוגוסט הקרוב

בורסת תל אביב / צילום: איל יצהר

ת"א ננעלה בירידות; אלארום זינקה ב-13%, מיטרוניקס צללה ב-30%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.2% ● השקל נחלש קלות מול הדולר ● אי.בי.אי: הגירעון צפוי לגדול עד 8% תוצר ב-2024 ● מידרוג העלתה אופק הדירוג לאפי נכסים: "מאזן בהיקף משמעותי" ● אנבידיה צפויה לפרסם את תוצאותיה הכספיות הערב לאחר המסחר ● בבלקרוק אופטימיים לגבי המניות היפניות

משלחת פצועי צה''ל למדריד / צילום: קובי סידי

תוכנית החירום של גוף האשראי החברתי עוגן מתרחבת

עוגן מציע הלוואות לעסקים קטנים בריבית פריים ● הפסיכולוגים של זיגמונד, משיקים סדנאות תמיכה ללוחמים לעיבוד חוויית הלחימה ● רשת פתאל אירחה במדריד משלחת של 17 חיילי צה"ל שנפצעו במהלך מלחמה ● ישראל מתגייסת

אלביט מדשדשת / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלביט מערכות

חרם אנטי ישראלי? אלביט מוצפת בהזמנות של מיליארדי דולרים, אז למה המניה מדשדשת

מניית החברה הביטחונית ירדה ב־6% השנה למרות מומנטום חיובי מתמיד בעסקיה והזמנות של מיליארדי דולרים מתחילת המלחמה ● מומחים: "משקיעים זרים מוכרים את המניה כי היא ישראלית"

רכב ''ת'מיס'' מתוצרת מילרם רובוטיקס / צילום: Shutterstock

רוסיה רצתה רכב אוטונומי למלחמה. אז היא גנבה אותו לאוקראינה

רוסיה הציעה פרס כספי ללוחמים שישיגו את הרכב הצבאי "ת'מיס" שבו משתמשת יריבתה ● הכלי שנלכד בולט בתחום הבלתי מאויש במלחמה ומשמש בין השאר לטיפול במוקשים ואיסוף מודיעין

ביל אקמן, וורן באפט וביל גייטס / צילומים: Richard Drew)AP), רויטרס, Shutterstock

מוורן באפט ועד ביל אקמן: השינויים בתיקי ההשקעה של השחקנים הגדולים בוול סטריט

בשבועות האחרונים המשקיעים החזקים בעולם דיווחו על השינויים בהחזקות שלהם ברבעון הראשון של השנה ● וורן באפט מכר מניות אפל וחשף השקעה סודית בחברת ביטוח נוספת, ביל ומלינדה גייטס מכרו מניות מיקרוסופט וברקשייר האת'ווי ביותר ממיליארד דולר, ביל אקמן השתדל להימנע מתזוזות גדולות ומייקל ברי בעיקר קונה מניות

מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה / צילום: Associated Press, Jeff Chiu

אנבידיה הכריזה על ספליט. כך זה יעבוד

ענקית הטכנולוגיה שוב הדהימה את וול סטריט עם ביצועים פנומנליים ● אחת הבשורות בדוח היא מהלך לפיצול מניות ביחס של 1 ל-10: מה עומד מאחוריו ואיך זה יתבצע בפועל? ● שאלות ותשובות