דויטשה בנק מבצע רכישה עצמית של אג"ח ב-5.4 מיליארד דולר

הבנק הגדול באירופה הודיע היום כי בכוונתו לרכוש אג"ח הנקובות באירו ובדולר וזאת במטרה להשיב את אמון המשקיעים ■ דויטשה בנק עומד במוקד הסערה בשווקים בשבוע האחרון לאחר שעלויות הביטוח נגד פשיטת רגל שלו (חוזי CDS) זינקו ביותר מ-100%

דויטשה בנק / צילום: רויטרס
דויטשה בנק / צילום: רויטרס

על רקע החשש הגובר מיציבות הבנקים באירופה, דויטשה בנק , הבנק הגדול בגרמניה שעורר סערה השבוע, הודיע היום (ו') כי הוא מבצע רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של 5.4 מיליארד דולר, וזאת במטרה להשיב את אמון המשקיעים. בעקבות ההודעה, מניית הבנק מזנקת בכ-10% בגרמניה.

הבנק פרסם היום הודעה לפיה "פוזיציית הנזילות האיתנה שלנו מאפשרת לנו לרכוש בחזרה את האג"ח הלא בטוחות הבכירות, ללא שינוי מהותי בתוכנית המימון שלנו ב-2016". הבנק מציין כי בכוונתו לרכוש סדרות אג"ח הנקובות באירו בשווי של 3 מיליארד אירו וסדרות אג"ח הנקובות בדולר בשווי של כ-2 מיליארד דולר.

ההיגיון מאחורי המהלך הוא רכישת אגרות החוב בדיסקאונט, מה שיאפשר לבנק להפחית בספרים החשבונאיים שלו חלק מהחוב. דויטשה בנק עומד במוקד הסערה בשווקים בשבוע האחרון לאחר שעלויות הביטוח נגד פשיטת רגל שלו (חוזי CDS) זינקו ביותר מ-100%.

דויטשה בנק מחפש כאמור להגביר את הביטחון בקרב המשקיעים לאחר שעלויות הביטוח כנגד חדלות פירעון של הבנק (CDS) זינקו השבוע לשיא. חששות המשקיעים התמקדו בחובות הנחותים יותר של דויטשה בנק ובנקים אחרים באירופה, כגון הון מותנה או "CoCo" - אג"ח שנושאות מבחינת המשקיעים את הסיכון של המרה למניות אם יתכווצו שיעורי הלימות ההון של הבנק אל מתחת לסף שהוגדר מראש. כמו כן מתירות אג"ח אלה למנפיק להימנע מביצוע תשלומי ריבית למחזיק האג"ח. בצל החשש ותוצאות כספיות מאכזבות, מניית דויטשה בנק איבדה מערכה כ-40% מתחילת השנה.