רוחות מלחמה: סעודיה במסר לרוסיה, איראן מאיימת על סעודיה

שר החוץ הסעודי אל-ג'ובייר הבהיר כי "בלתי אפשרי שאדם שאחראי למותם של 300 אלף איש חפים מפשע יישאר בשלטון" ■ באיראן הזהירו את הממלכה מפני שליחת כוחות לסוריה: ננקוט את הצעדים הנחוצים

מלך סעודיה סלמן עבד אל עזיז / צילום: רויטרס
מלך סעודיה סלמן עבד אל עזיז / צילום: רויטרס

שר החוץ של ערב הסעודית עאדל אל-ג'ובייר הזהיר היום (א') כי תמיכתה של רוסיה במשטרו של בשאר אסד לא יסייעו לנשיא סוריה להישאר בשלטון. זאת ברקע הדיווחים שלפיהם הממלכה תשלח כוחות קרקעיים למדינה יחד עם טורקיה, כחלק מהקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), בהצעה שכבר עוררה זעם בדמשק ואזהרות חמורות במוסקבה.

במסיבת עיתונאים שכינס בריאד ציין מי שהיה בעבר השגריר בארצות הברית הוא טען כי ניסיונות קודמים לסייע לאסד, כולל מצידה של איראן, "נכשלו". לדבריו, "עתה, הוא (אסד) מחפש את עזרתה של רוסיה, שלא תצליח להצילו". הוא הפציר ברוסיה "להפסיק את התקיפות האוויריות נגד האופוזיציה הסורית המתונה".

הוא הוסיף כי "בלתי אפשרי שאדם שאחראי למותם של 300 אלף איש חפים מפשע יישאר בשלטון". אל-ג'ובייר הדגיש כי הדחתו "היא עניין של זמן. במוקדם או במאוחר, המשטר ייפול ויפתח דרך לבנייתה מחדש שלסוריה ללא בשאר אסד". הוא קרא למשטר בדמשק "לאפשר באופן מידי הכנסת סיוע הומניטרי לכל שטחי המדינה, לסיים את התקיפות נגד אזרחים חפים מפשע ולפתוח בתהליך להעברת השלטון".