רייטינג שבועי: 3 התוכניות הנצפות ביותר - של קשת

סגנונות הצפייה השונים משתקפים בנתונים השקה חלשה ל"בני ערובה" של ערוץ 10

"האח הגדול" מובילה את טבלת הרייטינג השבועית, עם 1.03 מיליון צופים בכלל האוכלוסייה. פרק ההדחה ששודר במוצאי שבת מסמן את הקרבה של הריאליטי לשלבי ההכרעה, והנתונים גבוהים בצורה אופיינית לתוכנית. למעשה שלוש התוכניות הנצפות ביותר השבוע, במספר הצופים, היו של קשת, לאחר ש"הישרדות" של רשת רשמה נתון גבוה במשקי בית יהודיים - 32.2% צפייה; אך בפחות צופים - 904 אלף בפרק של יום ראשון.

נתון זה מדגיש דווקא את סגנון הצפייה המשותף בתוכנית "הכוכב הבא לאירוויזיון". זו מתאפיינת בקבוצות גדולות יותר של צופים בפחות בתים, כלומר חברים או בני משפחה שמתקבצים יחד לצפות בתוכנית. כך, נתון משקי הבית הוא נמוך יחסית למותגי הריאליטי האחרים - 30.9% - אך כמות הצופים עולה אף על זו של "האח הגדול".

"היום בלילה עם גורי אלפי" של קשת נהנית באופן מובהק מתוכן הריאליטי המשודר לפניה. תוכנית האירוח משודרת אמנם שלוש פעמים בשבוע, אך קשת מחלקת אותה בין ימי החול (רביעי וחמישי) ובין השידור בשבת, כדי שהתוכנית לא תיספר כממוצע בין שלוש תוכניות ברצף. למרות זאת, נראה שהתוכנית מתייצבת על טווח שנע בין 15% ביום רביעי ל-20% ביום חמישי. דווקא במוצאי שבת, אחרי הנתון המרשים של "האח הגדול", הגיעה התוכנית ל-17.5% צפייה פושרים.

באופן כללי ניתן לראות ירידה בסך הצפייה בשבוע האחרון, ונתונים דרמטיים פחות מאלו שהיו בשבוע הקודם. מי שהושפע מכך במיוחד היה ערוץ 10, שהשיק השבוע את "בני ערובה", דרמת מקור מושקעת שהועברה כירושה מימיו הקודמים של הערוץ, שבהם עדיין הושקע כסף ביצירה שאינה סיטקום. התוכנית הושקה בפרק פתיחה כפול שהניב נתונים נמוכים ביותר - 7.3% לפרק הראשון ו-5.5% לפרק השני. גם השידור החוזר בשבת לא עזר והסתפק בפחות מ-4%.