התאונה הקטלנית: נהג האוטובוס חיבל ב"קופסה השחורה"?

חיים ביטון, נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה אמש עם המשאית שהביאה למותם של 6 אנשים, הודה כי הוציא את הטכוגרף (מעין קופסה שחורה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג)

חיים ביטון - נהג האוטובוס שהיה מעורב אמש בתאונת הדרכים הקטלנית בכביש 1, שבה הייתה מעורבת משאית, ונהרגו 6 בני אדם - נעצר הלילה (ב') בחשד לגרימת מוות ברשלנות. הנהג חשוד כי הוציא מהאוטובוס את "הקופסה השחורה" שיכולה להצביע על מה באמת קרה שם. 

הוא נפצע קל ופונה לבית החולים אסף הרופא בבאר-יעקב, אולם עם שחרורו נעצר. בית הדין לתעבורה בירושלים האריך הבוקר את מעצרו ב-3 ימים. במהלך הדיון נודע כי ביטון חשוד גם בשיבוש הליכי חקירה. נהג המשאית, בן 40 ממזרח ירושלים, עוכב לחקירה.

לטענת המשטרה, לביטון אין עבר פלילי, אך בעבר עשה תאונה הדומה לזו שאירעה אתמול ובה נפצעו 18 בני אדם באורח קל - באותו קו אוטובוס ובאזור סמוך.

רב-פקד משה כהן, בוחן התנועה החוקר את התאונה, סיפר כי ביטון נסע "כברת דרך על שולי הכביש". לדבריו, "הוא הבחין במשאית שבריר שנייה לפני הפגיעה, הסיט את ההגה חזק שמאלה, וכך האוטובוס פגע בפינה הימנית הקדמית בפינה האחורית השמאלית של המשאית התקולה".

ביטון, המיוצג בידי עו"ד לאה גולדמן, הודה במהלך החקירה כי הוציא את הטכוגרף (מכשיר ובו דיסקה המסמנת זמן, מרחק, מהירות נסיעה ושעות עבודתו של הנהג, מ"ש).

"פעולה זו מהווה שיבוש הליכי חקירה", טענה מנגד המשטרה. כהן הוסיף: "עוד לא שמנו יד על הדסקה. הקופסה אצלנו, אך עוד לא הצלחנו לפתוח אותה, ואיננו יודעים אם היא בפנים. המשיב, לפי דבריו, הוציא את הדסקה ולטענתו החזיר אותה".

כהן אמר הבוקר לאולפן וואלה! NEWS: "התמונה המתגבשת יותר ברורה, אחרי 14 שעות". לדבריו, "הנהג נחקר, גרסתו לא מלאה ולא משתלבת עם הממצאים. נהג האוטובוס טוען כי לא ראה את המשאית - גרסה תלושה הממציאות. שדה הראייה במקום התאונה מראה אחרת. השאלה היא לא אם פגע בכוונה, אלא אם יכול היה לראות את המשאית בפועל".

נוסף על ההרוגים נפצעו בתאונה 12 בני אדם, מתוכם אחת במצב קשה. היא נותחה במהלך הלילה בבית החולים אסף הרופא ונמצאת בטיפול נמרץ, ללא שינוי במצבה. יתר המעורבים נפצעו באורח קל ופונו לבתי החולים שיבא בתל-השומר, קפלן שברחובות, וולפסון שבחולון ומעייני הישועה בבני-ברק.

אתמול (ג') בסביבות השעה 18:30 התנגש אוטובוס אגד קו 402 שהיה בדרכו מירושלים לבני-ברק. התאונה אירעה סמוך למחלף ענבה שמחבר בין כביש 1 לכביש 431. עשרות אמבולנסים של מד"א, ניידות טיפול נמרץ ותחנות אר"ן (אירוע רב-נפגעים) של מד"א טיפלו בפצועים בשטח, ו-5 צוותי כיבוי סייעו בחילוץ הפצועים. צוות חקירה מיוחד הוקם לבדיקת נסיבות התאונה.

 

במשטרה בודקים אם דעתו של נהג האוטובוס הוסחה

מפרטי חקירה ראשונים עולה החשד כי דעתו של ביטון הוסחה בזמן התאונה מסיבה שאינה ברורה. ככל הנראה, נהג האוטובוס, שהגיע מכיוון ירושלים, לא הבחין במשאית שעצרה בשול הימני של הכביש עקב תקלה ופגע בה במהירות של 110 קמ"ש. ההרוגים והפצועים הם אלה שישבו בקדמת האוטובוס בצד ימין.

מיד לאחר התאונה עוכב ביטון לחקירה, ונלקחו ממנו דגימות דם על מנת לבדוק היה תחת השפעת אלכוהול.

נהג המשאית סיפר כי לפני שאירעה התאונה שמע רעשים מהמנוע של המשאית. "אותתי ועצרתי בשול הימני. בדיוק כשירדתי ממנה, באותה דקה, הגיח האוטובוס ופגע בחלק האחורי", אמר לחוקרי המשטרה.