המניה הישראלית שטסה בכ-30% בעקבות דיווח מהותי

החברה דיווחה על התקדמות במחקר של חיסון ( PLX-R18) שנועד להתמודד עם חשיפה לקרינה רדיואקטיבית ■ הממשל האמריקאי החליט לממן ולקדם את המחקר במוצר החדש שפותח בישראל

מניית חברת הביוטק הישראלית פלוריסטם  מזנקת בחדות הערב (ג') בוול סטריט לאחר שהודיעה על התקדמות במחקר של חיסון (PLX-R18) שנועד להתמודד עם חשיפה לקרינה רדיואקטיבית. הממשל האמריקאי החליט לממן ולקדם את המחקר במוצר החדש שפותח בישראל.

לאור ההתקדמות במחקר, על-פי ההערכות, קיימת סבירות גבוהה לכך שהזרקת החומר לנפגעי קרינה, בתוך 48 שעות לאחר החשיפה לקרינה, מובילה לשיפור משמעותי בשרידות החיות שנבדקו ובהתאוששות תאי הדם השונים בקרב בע"ח שנחשפו לרמות קרינה גבוהות.

ההתעניינות במחקר בתחום זה, באה על רקע חשש של ממשלות וסוכנויות מודיעין במערב, מפני זליגת נשק גרעיני לידיים עויינות ולארגוני טרור הפועלים במזרח התיכון ובאזורים שונים של העולם, וישמשו אותם לצורך פיגועי איכות או על רקע נסיונות לבצע פיגועי טרור במתקנים גרעיניים במדינות מערביות. כמו גם על רקע החשש מהתיישנות כורים ומתקני גרעין וגידול בפוטנציאל התקלות.

ארה"ב איננה המדינה היחידה המגלה עניין בפיתוח של פלוריסטם נגד פגיעות הקרינה. לאחרונה, חתמה החברה על מזכר הבנות עם המרכז הרפואי האוניברסיטאי בפוקושימה, יפן לפיתוח ה- PLX-R18 לטיפול בנפגעי קרינה לסוגיה.

פלוריסטם נסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-80 מיליון דולר. בשנה האחרונה מניית החברה נסחרה בתנודתיות גבוהה ונפלה בכמעט 70%.  בשלהי 2015 החברה קיבלה מה-FDA מעמד של תרופת יתום בתרופה לטיפול ברעלת הריון.