כתב אישום: שיקר לאייל גולן על האזנות סתר בטלפונים שלו

הפרקליטות הגישה אישום נגד נדב לביא, בן 28 מת"א, שהתחזה למומחה מחשבים וסלולר, בעבירות של זיוף מסמך במטרה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במירמה וידיעה כוזבת

אייל גולן / צילום: אמיר מאירי
אייל גולן / צילום: אמיר מאירי

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (ד') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד נדב לביא, בן 28 מתל-אביב, החשוד כי הציג בפני הזמר אייל גולן ואמרגנו מצג-שווא בנוגע להאזנות סתר שנערכו להם לטענתו.

לביא, החשוד כי התחזה למומחה מחשבים וסלולר, מואשם בעבירות של זיוף מסמך במטרה לקבל באמצעותו דבר, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במירמה וידיעה כוזבת.

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד לבנת מלמד, לביא נהג להציג את עצמו בפני גורמים רבים, בכזב, כמומחה בתחום המחשבים ומכשירים סלולריים. בין היתר הוא המציא ושיקר כי עבד בממר"ם, עסק בפיתוח שבב אלקטרוני במשותף עם משרד הביטחון ואחראי על פיתוח פטנט בתחום המחשוב באוסטרליה.

במהלך יולי 2015 עלה בלבו של בני פרץ, אמרגנו של אייל גולן, חשד כי ישנה האזנת סתר בטלפון הנייד שברשותו. פרץ סיפר על כך למכר משותף שלו ושל לביא, והמכר פעל להפגיש את פרץ עם לביא, לאחר שסבר, על בסיס מצג-השווא של לביא, כי הוא מומחה למחשבים.

לפי האישום, בהתבסס על מצג-השווא של לביא, התקיימה פגישה בבית-שמש בין פרץ ובינו, במהלכה חזר פרץ על החשד לפיו הטלפון הנייד שלו נמצא תחת האזנה. לביא בדק את מכשירו של פרץ וטען בפניו, בכזב, כי נמצאו מספר רב של גורמים המאזינים למכשירו הנייד ודולים מידע ממנו במשך תקופה ארוכה. בנסיבות האמורות פעל פרץ להביא באופן מיידי שני מכשירי טלפון ניידים של אייל גולן לבדיקה.

לטענת הפרקליטות, לביא, לאחר שבדק את המכשירים הניידים, טען בכזב בשנית כי גם מכשיריו הניידים של גולן מצויים תחת האזנה מתמדת של עשרות גורמים במשך תקופה של כ-4 שנים. במהלך הפגישה טען הנאשם בפני פרץ כי הוא רוצה בטובתו של גולן, וכי הוא חפץ לסייע לו להגן על שמו הטוב בכל הנוגע לפרשת "משחקי חברה" (החקירה שהתנהלה בדבר יחסי גולן עם קטינות).

לביא הוסיף וטען כי יפעל, על בסיס מומחיותו בתחום המחשבים, לערוך בדיקה מקיפה של האזנות בסביבת מגוריהם ובמחשביהם של המתלוננים, וכן יפעל לחשיפת הגורמים העומדים מאחורי האזנות הסתר.

לפי כתב האישום, לצורך כך התקיימו מספר פגישות שבהן טען לביא בכזב בפני המתלוננים כי בבדיקה שערך מצא כי הונחו בסמוך לבתים בהם מתגורר גולן בתל-אביב וברחובות אנטנות שהובאו במיוחד ממדינה אחרת, ותפקידן להאזין האזנת נפח לביתו של גולן.

בהמשך, כך נטען, זייף הנאשם עשרות התכתבויות דואר אלקטרוני והודעות וואטסאפ, שמהן עלה כי נרקמה מזימה בין 5 מכרים של המתלוננים ("בעלי עניין") להפליל את המתלוננים ואת אביו של גולן במסגרת פרשת "משחקי חברה". "הנאשם עשה כן במטרה לקבל את קרבת המתלוננים ובמטרה כי אלה יוקירו לו תודה", נכתב בכתב האישום.

לפי האישום, לביא פגש במתלוננים במספר הזדמנויות והציג בפניהם את המסמכים המזויפים, בהם נטען בכזב כי בעלי העניין הוציאו אל הפועל תוכנית להפללת גולן ואביו בפרשת "משחקי חברה", ולצורך כך הושקע סכום כסף רב, הונחו אנטנות שיובאו במיוחד ממדינה אחרת, הושמו האזנות סתר על מכשירי הטלפון הניידים ומחשבים אישיים, וכן נשכרו בנות צעירות שהודרכו על-ידי בעלי העניין להגיש תלונות-שווא במשטרת ישראל בגין עבירות מין נגד גולן ואביו, והכול במטרה ליצור פרסום שלילי בתקשורת אשר יגרום נזק לגולן ולתדמיתו הציבורית.

ב-20 ביולי או בסמוך לכך הגישו גולן ופרץ תלונה במשטרת ישראל נגד בעלי העניין בגין קשירת קשר לביצוע פשע וכן האזנות סתר שלא כדין, אשר לכאורה הושמו על ביתם ומכשירי הטלפון הניידים שברשותם. במסגרת התלונה ובמטרה לבסס אמינותה, הוצגו במשטרה המסמכים המזויפים אותם זייף לביא.

לביא נחקר במשטרה והמשיך בשקריו. "במסגרת החקירה שב הנאשם על טענות-השווא על מומחיותו בתחום המחשוב. כן טען בכזב כי בדק את מכשירי הטלפון הניידים של המתלוננים ומצא כי הותקנה בהם תוכנת ריגול, חזר על ממצאי 'בדיקות' שערך וטען בכזב כי המסמכים המזויפים שהועברו לידי המתלוננים, כמו גם מסמכים אודות מיקום אנטנות של האזנות, הם מסמכים אותנטיים שתוכנם אמת, וזאת בהתבסס על חקירה עצמאית שערך", נטען באישום.

בשל טענות הכזב של הנאשם בפני החוקרים הוציאה המשטרה צווי מעצר נגד בעלי העניין וכן צווים לחיפוש בבתיהם. רק לאחר הוצאת הצווים התגלתה המירמה לכאורה.