"גרדיאן" דוחה טענות לסיקור מוטה נגד ישראל: "הפלסטינים מתו"

עורך מדור פניות הציבור ב"גרדיאן" טוען כי הביקורת על הכותרות בעיתון היא חלק מקמפיין ישראלי נגד כלי התקשורת הזרים, שבמרכזו האשמות לסיקור מוטה

כריס אליוט, עורך מדור פניות הציבור ב"גרדיאן" הבריטי, דוחה היום (ב') את הטענות כלפי העיתון והאתר על סיקור מוטה נגד ישראל בסיקור הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

אליוט, שמקדיש לכך היום את טורו הקבוע "דלת פתוחה", מספר כי בגל הטרור הפלסטיני האחרון מתמקדות התלונות מהצד הישראל בכותרות שבוחר ה"גרדיאן". כדוגמה מביא אליוט תלונה ששלח אליו יפתח קוריאל, נספח העיתונות של שגרירות ישראל בלונדון. קוריאל התלונן על כותרת שדיווחה על "3 נערים פלסטינים נורו למוות בגדה המערבית", בעוד שלמעשה מדובר במחבלים מתאבדים שנורו לאחר שתקפו חיילים או אזרחים ישראלים. 

ומה אומר על כך העורך ובעל הטור הבכיר ב"גרדיאן"? "דחיתי את התלונה, כי הכותרת אינה בלתי מדויקת, מה גם שלדעתי היא לא רומזת ששלושת הפלסטינים הם קורבנות חפים מפשע. 3 פלסטינים מתו. האם זהו כל הסיפור? לא. האם כותרות צריכות לספר את כל הסיפור? באופן מסורתי, כותרות נועדו ללכוד את תשומת-הלב של הקורא בחלק הכי חשוב של הסיפור, במקרה זה ההרוגים".

לדבריו, "היה מקובל לחשוב שכותרות נקראות יחד עם כותרות המשנה, שנתנו הקשר לידיעה. ברור לנו, ב'גרדיאן', שבאינטרנט הכותרת היא לפעמים הדבר היחיד שהקורא רואה, ואכן הכותרת הזו הייתה אחת מ-3 כותרות שנשלחו לעורכינו עם הערה להקפיד יותר בעתיד על הכנסת כל הסיפור, או מה שיותר ממנו, לכותרת ולמשניות, במיוחד בידיעות העוסקות בפלסטינים שנהרגים תוך תקיפת אנשים אחרים".

אליוט מסכם בטענה כי הביקורת על הכותרות ב"גרדיאן" היא חלק מקמפיין ישראלי נגד כלי התקשורת הזרים, שבמרכזו האשמות לסיקור מוטה.