לאבסטייל השלימה גיוס בהיקף של כ-8.5 מ' ד' ועוברת לנאסד"ק

החברה, שנסחרה עד כה "מעבר לדלפק", פיתחה מוצר לניטור רמות הסוכר בדם באמצעות אפליקציה ייעודית בסלולר מקדמת השקת מוצר מבוסס ענן

מניית חברת לאבסטייל (LabStyle), המפתחת ומשווקת את המוצר Dario המיועד לניטור רמות הסוכר בדם באמצעות מכשיר סלולרי חכם (myDario), עוברת להיסחר מ"מעבר לדלפק" (OTC) לשוק הנאסד"ק (סימול: DRIO). זאת, לאחר שהשלימה גיוס בהיקף של כ-8.5 מיליון דולר ברוטו. החברה הנפיקה כ-1.3 מיליון מניות במחיר של 4.51 דולרים למניה, ומספר דומה של אופציות שיפקעו בעוד כ-5 שנים, ונוסף על כך ביצעה הנפקה פרטית בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר.

כ-40% מההשקעה בסבב הנוכחי הגיעו מהנהלת החברה, וכן ממשקיעים קיימים. את הגיוס הובילו בנקאי ההשקעות H.C. Wainwright & Co ו-Joseph Gunnar & Co, ובארץ הובילה את הגיוס כלל חיתום. בעקבות ההנפקה רשמה מניית לאבסטייל ירידה של כ-42% במסחר ביום שישי, וננעלה במחיר של 3.65 דולרים, המשקף לחברה שווי של פחות מ-20 מיליון דולר.

החברה קיבלה לפני כחודשיים וחצי את האישור לשווק את המוצר בארה"ב. רשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) אישרה את שיווק המוצר במסגרת 510(K), מסלול מקוצר לאישור מכשור רפואי. מלבד ארה"ב פועלת לאבסטייל במדינות נוספות, ביניהן אוסטרליה, קנדה, אנגליה והולנד.

ה"דריו" מודד את רמות הסוכר בדגימות דם טריות שנלקחות מקצות האצבעות, והוא כולל גם את המכשיר עצמו וגם את האפליקציה הסלולרית שמתאימה למכשירי אנדרואיד או אייפונים. באמצעות האפליקציה, אתר האינטרנט ומד הסוכר, יכולים החולים, הרופאים והמטפלים לבחון ולעבד את נתוני רמת הסוכר בדם בזמן אמת.

בעקבות הגיוס מתכננים בלאבסטייל לקדם את השקת המוצר הנוסף שלה, DarioCare, כבר בחודש אפריל השנה. מדובר במוצר מבוסס ענן המאפשר לקליניקות, מרפאות וכן מבטחים פרטיים וציבוריים אופטימיזציה של טיפול בחולי סוכרת.

בחברה מציינים, כי מאז השקת המוצר במהלך 2015 הציגה החברה עלייה מתמדת במכירות מרבעון לרבעון. מכירות הרבעון הרביעי של 2015 הסתכמו בכחצי מיליון דולר. ב-2015 דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-7.14 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-12.9 מיליון דולר ב-2014.

לאבסטייל מקיסריה הוקמה בשנת 2010, וב-2013 הפכה לחברה ציבורית, לאחר שגייסה בארה"ב 10 מיליון דולר, לפי שווי של 51 מיליון דולר. לאחר מכן צנח שווי החברה, אולם במהלך 2015 זינקה המניה על רקע ההתקדמות בפיתוח והשקת המוצר. כיום מועסקים בחברה 25 עובדים, מתוכם 20 בישראל ועוד 5 בסניף שפתחה החברה לאחרונה בבוסטון.

בשיחה עם "גלובס" אומר מנכ"ל החברה, ארז רפאל, כי "הגיוס נועד בעיקר להשקה של המוצר בארצות הברית. החברה מתכוונת אף להרחיב את השקת המוצר לאסיה, למדינות כגון הודו, הפיליפינים, וכן להמשיך את הרחבת ההשקה באירופה. יש לנו ערכה קטנה ואנחנו לוקחים את העולם של חולי הסוכרת, ומחברים את זה לעולם הדיגיטלי. מצד שני אנחנו גם מספקים תוכנה למרפאות ולאחיות, כך שכל חולה שמגיע יכול להיות מחובר מיידית למערכת, ואפשר לעשות אחריו מעקב".

- אפשר להשתמש רק באפליקציה, או שחייבים גם את מד הסוכר?

"אפשרי להשתמש רק באפליקציה. אבל אחרי כמה ימים רוב המטופלים, ויש לנו כיום עשרות אלפים ברחבי העולם, מזמינים את כל הערכה שלנו".

- כמה זה עולה למטופל?

"העלות הממוצעת למטופל של סוכרת נעורים היא סביב 600-800 דולר לשנה, על המקלונים. יש לנו הסכמים במדינות כמו אנגליה, הולנד, קנדה ואוסטרליה, ושם זה למעשה בחינם למטופלים, כי הם מבוטחים".