הרווח התפעולי של אייס אוטו דיפו זינק אשתקד ל-22 מיליון שקל

החברה-האם אלקטרה צריכה סיימה את 2015 ברווח של 49 מיליון שקל ■ עלות שכרו של המנכ"ל זאב קלימי עמדה אשתקד על 4.1 מיליון שקל

רשת אייס / צילום: סיון פרג'
רשת אייס / צילום: סיון פרג'

בסוף השבוע האחרון נודע כי בעלי השליטה לשעבר ברשת ה"עשה זאת בעצמך" אייס אוטו דיפו וחברת הביטוח מנורה צפויים לשלם כ-40 מיליון שקל לקופת הפירוק של הרשת בגין אחריותם לקריסתה. תשלום זה נקבע במסגרת הסדר פשרה שהגישו מפרקי הרשת לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, לאחר קיום הליך גישור ממושך בפני שופטת המחוזי בדימוס, ורדה אלשיך.

אייס אוטו דיפו קרסה ב-2012 תחת נטל חובות של כ-450 מיליון שקל, ולאחר שהסבה לחברה הציבורית גאון אחזקות, שהחזיקה מחצית ממניות השליטה (לצד שלמה זבידה), הפסדים כבדים של עשרות מיליוני שקלים. פעילותה של הרשת נמכרה באותה שנה לחברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) תמורת כ-45 מיליון שקל, אחרי שהרשת נכנסה להקפאת הליכים.

אייס אוטו דיפו היא רשת קמעונאית המתמחה בפתרונות לשיפור הבית ובמוצרים בתחום הרכב. דוחות אמ"צ לשנת 2015, שפורסמו בשבוע שעבר, מלמדים כי מאז הרכישה חל שיפור משמעותי במצב הרשת, ואת השנה החולפת סיימה אייס עם רווח תפעולי נאה של 22 מיליון שקל, אחרי רווח תפעולי מצומק של פחות מ-2 מיליון שקל ב-2014. מחזור המכירות השנתי של הרשת ירד בכ-2% ועמד על 546 מיליון שקל.

באמ"צ, המשתייכת לקבוצת אלקו של גרשון זלקינד, מסבירים כי השיפור ברווחיות "נובע בעיקר מגידול ברווחיות הגולמית, כתוצאה משיפור בתנאים המסחריים עם ספקים וזכיינים ומהפחתה של עלויות התפעול כתוצאה מיישום תוכנית ההתייעלות".

כיום פועלים 32 סניפים של אייס אוטו דיפו, מהם 16 סניפים של אייס, שלושה של אוטו דיפו ו-13 סניפים משותפים, ובמהלך השנה הנוכחית מתוכננת סגירת שני סניפים. בסוף 2015 העסיקה אייס כ-890 עובדים, מתוך 2,640 עובדים שהועסקו בכל הפעילויות של אמ"צ.

התוצאות החיוביות של אייס הן חלק מהמגמה הכללית שמציגה אמ"צ בדוחותיה ל-2015, לאחר תוכנית התייעלות אגרסיבית שאימצה במהלך 2014 בעקבות תקופה עסקית לא פשוטה. אמ"צ סיימה את 2015 עם רווח נקי של 49 מיליון שקל, אחרי הפסד כבד של כ-66 מיליון שקל ב-2014. מחזור המכירות השנתי עלה אשתקד ביותר מ-2% ל-2.7 מיליארד שקל.

מלבד אייס, אמ"צ מייבאת ומשווקת מוצרי חשמל ומפעילה את רשתות השיווק למוצרי החשמל - מחסני חשמל ושקם אלקטריק.

כיום נסחרת אמ"צ בשווי של 660 מיליון שקל בלבד, כשהיא רחוקה ביותר מ-30% מרמת השיא שרשמה בתחילת 2014.

עלות העסקת מנכ"ל אמ"צ, זאב קלימי, עמדה אשתקד על 4.1 מיליון שקל. קלימי נכנס לתפקיד ביוני 2014, אחרי שבתפקידו הקודם כמנכ"ל גלידות נסטלה הצליח להעביר את החברה לרווחיות ולשפר את נתחי השוק של החברה.