הטיפ היומי: האם כדאי להתקרב ל"תקוות הטרקטור"?

קרדיט סוויס ממליץ על מניית ג'ון דיר ב"תשואת יתר", אם כי מחיר היעד מגלם אפסייד של 4% בלבד

תקוות הטרקטור / צילום: בלומברג
תקוות הטרקטור / צילום: בלומברג

יצרנית הציוד החקלאי Deere & Company (ג'ון דיר) נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: DE) ושווי השוק שלה הוא כ-27 מיליארד דולר. החברה הוקמה ב-1837 והיא מייצרת טרקטורים, דחפורים, מיכון חקלאי וחלקי חילוף.

לאחרונה פרסמה החברה את דוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון (הרבעון שהסתיים בסוף ינואר), שהיו בסך הכול בהתאם לציפיות השוק. עם זאת, התחזיות קדימה הופחתו. הרווח הנקי השנתי למניה הופחת ב-20 סנט, בעיקר על רקע האתגרים הקשורים לתחום האנרגיה. בצד החיובי, לא דווח על שינויים בתחזיות לשוק החקלאי, למרות החששות מפני חולשה רבה יותר בשוק. נוסף על כך, ג'ון דיר ממשיכה להתקדם בתוכנית הפחתת המלאים שלה, עם ירידה של 23% עד כה ביחס לשיא שנרשם ב-2014. אנחנו מצפים ששני הרבעונים הקרובים ישפכו קצת יותר אור על איך תיראה שנת 2017, וזאת שאלת המפתח בסיפור.

אנחנו מפחיתים את התחזיות שלנו לרווח הנקי למניה, לשנים הפיסקאליות 2016-2017. התחזית המעודכנת שלנו ל-2016 היא לרווח של 4.15 דולרים למניה לעומת התחזית הקודמת שלנו שהייתה 4.35 דולרים. התחזית ל-2017 הופחתה מ-5.55 דולרים למניה, ל-5.25 דולרים למניה. להערכתנו, בשנת הכספים 2018 יצמח הרווח הנקי למניה ל-6.75 דולרים.

לפי התחזית המעודכנת של ג'ון דיר, הרווח הנקי שלה השנה יגיע ל-1.3 מיליארד דולר - לעומת תחזית קודמת של 1.4 מיליארד דולר. הרווח הנקי המעודכן משקף רווח של 4.1 דולרים למניה על בסיס מספר המניות בסוף הרבעון הפיסקאלי הראשון. זאת, לעומת תחזית השוק, שהייתה ל-4.24 דולרים למניה. הורדת התחזיות מגיעה על רקע ירידה חדה יותר מהצפוי במכירות חטיבת הבנייה והיערנות, של 11% לעומת הצפי ל-5%, וכן בשל השפעת שינויי שערי חליפין; הירידה מקוזזת במידה מסוימת על-ידי שינוי חיובי מתון בשיעור המס.

ברבעון הפיסקאלי הראשון, הכנסות חטיבת הבנייה והיערנות ירדו ב-23.3% ביחס לרבעון המקביל לרמה של כ-1.2 מיליארד דולר, וגם הרווחיות התפעולית של החטיבה ירדה. מכירות הציוד ברבעון הפיסקאלי השני צפויות לרדת בשיעור של 8%, בחלקן בשל השפעת שערי חליפין.

על בסיס תחזית הרווח שלנו לשנים הקרובות, אנו ממליצים על המניה בהמלצת "תשואת יתר", במחיר יעד של 88 דולר, שגבוה בכ-4% ממחיר השוק.

* מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם