מחיר למשתכן בקריית שמונה: דירות ב-419-582 אלף שקל

מדובר על דירות 80-110 מ"ר ■ לדברי משרדי האוצר והשיכון, בתוספת הנחה של 60 אלף שקל מענק שלו זכאים המשתכנים - מדובר בהנחות של עד 36% ממחיר השוק של הדירות

יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות
יואב גלנט ומשה כחלון / צילום: ראובן קסטרו, וואלה חדשות

נסגר מכרז נוסף במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, והפעם בעיר קריית שמונה. מדובר במכרז המתייחס לבניית 240 יחידות דיור מוזלות בשכונת יובלים בעיר.

על-פי תוצאות המכרז, כל יחידות הדיור שיצאו למכרז נמכרו ליזמים וקבלנים. המכרז חולק ל-8 מתחמים שוני, כאשר חברה אחת, יובלים מחיר למשתכן בע"מ, זכתה ב-7 מתוך 8 המגרשים, וחברה נוספת בשם סבג יזמות ובנייה זכתבה במגרש אחד.

על-פי ההצעות הזוכות, מחיר דירת 80 מ"ר בפרויקט שעתיד להיבנות יעמוד על כ-419.4 אלף שקל, מחיר דירת 100 מ"ר יעמוד על כ-528.4 אלף שקל, ומחיר דירת 110 מ"ר יעמוד על כ-583 אלף שקל.

נציין כי המחירים הללו כוללים מע"מ, חניה, מחסן ומרפסת, כמו גם מענק לו זכאים הרוכשים בגובה 60 אלף שקל. למכרז נרשם ביקוש מצד קבלנים ויזמים, והוגשו לו 7 הצעות שונות.

 

שכונת יובלים היה שכונה חדשה שעתידה לקום בצפון מזרח העיר, בסמוך למכללה האקדמית תל-חי ואזור התעשייה של העיר.

עוד על-פי תוצאות המכרז, ההצעות הזוכות משקפות הנחה לא קטנה ממחיר המקסימום אותו קבעה המדינה. ב-7 מתוך 8 המתחמים ההצעה הזוכה משקפת הנחה בשיעור כ-13% ממחיר המקסימום, ובמגרש הנותר משקפת ההצעה הזוכה הנחה של כ-7%. מדובר בהנחות שמשקפות פעם נוספת את העובדה שככל הנראה קבלנים ויזמים יכולים להתחייב על בנייה במחיר נמוך בצורה משמעותית ממחיר הבנייה בשוק החופשי.

חשוב לציין כי כמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר, במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה. המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלה שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב.

נכון להיום, רק בפרויקט אחד נפתחה ההרשמה להגרלה, בפרויקט בעפולה, כאשר בעוד יומיים צפויה להיפתח ההרשמה להגרלה גם לפרויקט מחיר למשתכן בשכונת אחיסמך בעיר לוד. בשאר המכרזים טרם נקבע מועד לפתיחת ההרשמה להגרלה.

נזכיר כי למחיר למשתכן יכולים לגשת רק זכאים, וכל הפרויקט וכל הדירות שייבנו במסגרתו יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד.