הותמ"ל אישרה סופית תוכנית ל-1,600 דירות בגן יבנה

מדובר בתוכנית של דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל, הכוללת גם 400 דירות להשכרה ארוכת-טווח ■ חלק מהדירות ישווקו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן

תוספת בנייה משמעותית לגן יבנה: הועדה לתוכניות מועדפות לדיור (הותמ"ל), בראשה עומד סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ערן ניצן, אישרה למתן תוקף תוכנית שתוכל להוסיף 1600 דירות חדשות לגן יבנה. מדובר בתוספת משמעותית ליישוב הכולל היום כ-22 אלף איש הממוקם מזרחית לאשדוד.

התוכנית, שהוגשה לותמ"ל על-ידי החברה הממשלתית דירה להשכיר ורשות מקרקעי ישראל, כוללת גם 240 יחידות שייועדו לדיור מוגן וכ-400 דירות להשכרה לטווח ארוך. עוד על-פי התוכנית, לפחות 20% מהדירות במסגרת התוכנית יהיו בשטח של כ-80 מ"ר.

במקביל, ממשרד האוצר נמסר היום (ד') כי חלק מהדירות ישווקו במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

בפן התחבורתי קובעת התוכנית כי ייבנה חיבור צפוני נוסף לגן יבנה ולכביש 4, וזאת במטרה לפתור בעיות תנועה הקיימות ביישוב. בנוסף, התוכנית תאפשר גישה לתחנת רכבת הצפויה לקום במרכז התחבורתי המתוכנן מצפון למושב "גן הדרום", בין היתר באמצעות שבילי אופניים.

מנכ"ל חברת דירה להשכיר, עוזי לוי, אמר היום לאחר אישור התוכנית כי "תוכנית גן יבנה היא תוכנית בעלת חשיבות ברמה הלאומית, המרחיבה את אזור הביקוש במרכז הארץ לכיוון דרום. בנייתן של כ-1,600 יחידות, שמתוכן כ-400 יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך, תהווה תוספת יחידות משמעותית במרחב הזה". 

ראש המועצה המקומית גן יבנה, דרור אהרון, התייחס אף הוא לתוכנית שאושרה בתחום השיפוט של המועצה ואמר: "זו בשורה חשובה ומשמעותית. התוכנית, שבוצעה בתיאום מלא עם הרשות, נותנת מענה לצרכים מהותיים בהווה ולשנים רבות קדימה. בזכות התוכנית וההתאמות שבוצעו בה לדרישתי בהיבטי תחבורה, תשתיות פיזיות, מוסדות ושירותי ציבור, פתרונות דיור בתמהיל מגוון לזוגות צעירים ולאוכלוסייה מתבגרת - גן יבנה תדע קפיצת מדרגה אדירה".

סגן הממונה על התקציבים באוצר, ערן ניצן, מסר: "תוכנית זו היא תוצר של שיתוף-פעולה פורה עם מועצת גן יבנה, שנרתמה למאמצי המדינה להגדלת היצע הדיור. התוכנית כוללת שטחים ציבורים פתוחים, נגישות לאמצעי תחבורה ציבורית ומסלולים לרכיבה על אופניים".