בקשה לביהמ"ש: הוצא צו מניעה זמני נגד מיזוג אסם לנסטלה

שלמה בן חמו מבקש להורות על דחיית אישור המיזוג עד לקבלת המסמכים והמידע הנדרשים לצורך בחינת שאלת קיומם של ניגודי אינטרסים בין נסטלה לאסם, בכל הקשור למניעת תחרות בין שתי החברות בשווקים בחו"ל שבהם מוכרת נסטלה מוצרים מקבילים לאלה שגם אסם יכולה לכאורה למכור

לוגו אסם
לוגו אסם

על רקע סוגיית אישור המיזוג בין נסטלה לאסם, הגיש היום אדם בשם שלמה בן חמו המתגורר בעכו בקשה למתן צו מניעה זמני נגד המהלך לבית המשפט המחוזי מרכז. בן חמו מבקש להורות על דחיית האסיפה הכללית שזומנה לצורך אישור המיזוג, עד לקבלת המסמכים והמידע הנדרשים לצורך בחינת שאלת קיומם של ניגודי אינטרסים בין נסטלה לבין אסם, בכל הקשור למניעת תחרות בין שתי החברות בשווקים בחו"ל שבהם מוכרת נסטלה מוצרים מקבילים לאלה שגם אסם יכולה לכאורה למכור.

לחילופין, דורש בן חמו באמצעות עורכי דינו בנימין קרייתי ונעם זוכמן, כי ביהמ"ש יורה לאסם למסור דיווח לבעלי המניות שהוגשה בקשה כנגדה לגילוי מסמכים, כחלק מהליך מוקדם לקראת תביעה נגזרת.

בן חמו מציין בבקשה כי מכתבות שפורסמו באחרונה בתקשורת עולה הרושם לפיו למרות היכולת המצומצמת של אסם להמשיך ולהרחיב את פעילותה בישראל, פעילותה בחו"ל נמוכה מהמקובל בחברות מקבילות ועומדת על 15% בלבד מהיקף הפעילות. לטענתו, הרושם שעולה הוא כי הרחבת הפעילות של אסם בחו"ל תלויה למעשה בחברה האם נסטלה, כשעד כה הפעילות של אסם בחו"ל התמקדה רק באותם התחומים שאינם מהווים את פעילות הליבה של נסטלה.

"עולה במקרה זה, בכל חריפותה, השאלה אם מדיניות זו של אסם הינה תוצאה של הליך מושכל שנבחן על ידי אסם באופן עצמאי, או שמדובר בתכתיב של בעלת השליטה - נסטלה", נכתב בבקשה.

ממסמכים שצירף לבקשה, עולה כי בן משה מחזיק בשתי מניות של אסם, אותן רכש במחיר של 198 שקל (כשעל הפעולה שילם לבנק הפועלים עמלה של 26 שקל). דיון בבקשה צפוי להתקיים בשבוע הבא בביהמ"ש.