ללא שמחון: קבוצת רשתות השיווק רוצה לחזור להצעת מגה

קבוצת הרשתות שהייתה חלק מהקבוצה שארגן שר החקלאות לשעבר מתכוונת לחדש היום את הצעתה לרכישת מגה ללא מעורבות שמחון ושותפיו ■ הקבוצה תציע את אותו הסכום, 160 מיליון שקל, עבור 90 מתוך 127 סניפי מגה בעיר

קבוצת רשתות השיווק שהייתה חלק מהקבוצה שארגן שר החקלאות לשעבר, שלום שמחון, מתכוונת לחדש היום (ב') את הצעתה לרכישת רשת מגה ללא מעורבות שמחון ושותפיו - כך נודע ל"גלובס". הקבוצה תציע את אותו הסכום, קרי 160 מיליון שקל, עבור 90 מתוך 127 סניפי רשת מגה בעיר.

בשעות הבוקר ייבחר משרד עורכי הדין שייצג את הקבוצה ויחדש בשמה את ההצעה.

נזכיר כי אתמול (א') הודיע שמחון לנאמני הרשת כי הוא נסוג מהמירוץ לרכישת רשת מגה, כיוון שלא גובשו הסכמות לרכישת מלוא הסניפים ולאור התנגדות העובדים.

ההצעה המחודשת תוגש בשם אותן רשתות, ובכלל זה רשת ויקטורי שמעוניינת ברכישת 19 סניפים, רשת מחסני להב (14 סניפים), רשת מחסני השוק (10 סניפים), יוחננוף (6 סניפים), סופר דוש (5 סניפים) ועוד.

אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת ויקטורי, אישר ל"גלובס" את הדברים. לדבריו, "שלום שמחון קיבל קצת צעקות מיו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, ועשה רברס. אני יכול גם להבין אותו. הוא אדם ממפלגת העבודה, שחשב שהוא יבוא, וצ'יק-צ'ק זה יעבור. הוא חשב שהוא יסתדר עם ניסנקורן. שמחון בחר לנהל את זה דרך התקשורת ולא באמצעות פגישות. זה בסדר, רק שהוא היה צריך להתחיל עם פגישות. כעת, אני משער שנבוא במשא-ומתן כמו שתכננו לבוא, עם כל הגורמים - גם עם הנאמנים, גם עם בעלי הנכסים וגם עם העובדים. אני לא חושב שייגרע משהו מהתנאים של העובדים, כמו שלא נגרע עד היום".

-העובדים רוצים לעבור מאוגדים ויחד?

"אני לא חושב שהעובדים חושבים כמו הנהגת העובדים. עד היום, מי שמדבר בתקשורת זה הנהגת העובדים ולא העובדים עצמם. אם נשאל את העובדים הם יגידו שהם רוצים בית חדש, בית בטוח, מעסיק בטוח, פרנסה קבועה ומסודרת. דברים לגיטימיים שכל משפחה רוצה. חלק מההצעה העתידית שלנו לעובדים יהיה גם בונוס ברכישה עצמה. הקצבנו סכום, כל רשת לפי מספר העובדים שתקלוט, למשא-ומתן שהיא תגיע עם העובדים, היא תציע מענק חתימה".

- על איזה סכום מדובר?

"עוד לא הוחלט, כי טרם הגענו לשלב הזה. ללא ספק נעסיק הרבה יותר עובדים ממה שכרגע מועסקים. כשקניתי את סניף דימונה, היו שם 20 עובדים, והיום אני מעסיק בסניף 80 עובדים. כשקניתי את סניף ראש-העין, הוא מנה 46 עובדים, והיום הוא מונה למעלה מ-100 עובדים. תוספת עובדים זו פונקציה של תוספת מכירות, וככל שהמכירות גדלות - אותה רשת תצטרך לקלוט יותר עובדים. זה פועל יוצא. אי-אפשר לייצר מכירות בלי עובדים".

- ההתעקשות של הנאמנים למכור את מגה כמקשה אחת ברורה לך?

"הם לא מתים על ההצעה של פירוק, כי אם הבנתי נכון, יש להם התחייבות להסתדרות, אבל לי לא זכור שבית המשפט מינה 4 נאמנים. הוא מינה שלושה, וההסתדרות לא ביניהם. הם לא רוצים למכור את מגה מפורקת, אבל למשק זה יעשה טוב הרבה יותר מהאלטרנטיבה למכור את מגה לקונה אחד. מעבר לזה שהשוק לא צריך את כל 127 הסניפים, ולא יקרה כלום אם ייגרעו 35-40 חנויות החוצה, כי בכל מקרה הבטחנו לקלוט גם את העובדים שמועסקים בסניפים שעשויים להיסגר.

"הנאמנים מנסים להחזיר את שנת 2006 קדימה, את השנה שבה נמכרה קלאבמרקט לשופרסל ויצרה בשוק מפלצת תוך חלוקתו לשני שחקנים גדולים. לקח 10 שנים להצמיח שחקנים קטנים להיות שחקנים בינוניים, וכולנו זוכרים את השנים 2006-2011, שהן שנים שאנחנו בוכים עליהן כציבור בשל רמות המחירים הגבוהות".