מנתח טכני: זה האיתות שנחשב ליום הדין של שוק המניות

מדד ה-S&P 500 מתקרב לרמה של הממוצע נע 200 (סביב 2,000 נק'), ובשווקים עוקבים בדריכות כדי לראות האם הוא יצליח לפרוץ ולהתבסס מעל רמת ההתנגדות הזו או ייסוג לאחור ■  קרייג ג'ונסון, אנליסט טכני בחברת Piper Jaffray, מעריך כי המדד יצליח לפרוץ את הרמה הזו

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

שוק המניות בארה"ב נמצא על סף "יום הדין". כך טוען קרייג ג'ונסון, אנליסט טכני בחברת  Piper Jaffray. להערכתו, מדד ה-S&P 500 נמצא בנקודה קריטית שתקבע את הכיוון שלו בעתיד הקרוב.

לאחר הירידות החדות שרשמו השווקים בתחילת השנה, ה-S&P 500 הצליח להתאושש וכעת מגלם ירידה של כ-1% בלבד מתחילת השנה. מדד הבנצ'מרק האמריקאי מתקרב לרמה של הממוצע נע 200 (סביב 2,000 נק') והמנתחים הטכניים עוקבים בדריכות כדי לראות האם הוא יצליח לפרוץ ולהתבסס מעל רמת ההתנגדות הזו או ייסוג לאחור.

מדד ה-s&p
 מדד ה-s&p

"כאשר שברנו את רמת ההתנגדות של 1,950 נקודות, המגמה השלילית התהפכה", מציין ג'ונסון. "היה ראלי מהיר שהגיע עד לרמה של הממוצע נע 200. כעת זהו יום הדין", לדבריו.

לאחר שה-S&P 500 זינק ב-10% בחודש האחרון, ג'ונסון תוהה האם מדובר רק בתיקון או במהלך רחב יותר. הוא מעריך שמדובר באפשרות השנייה - שהראלי יצליח להתבסס ולצבור תאוצה.

"בפעם האחרונה שבה ראינו איתותי קנייה חזקים, השווקים היו ברמות גבוהות. הממוצע נע 200 הוא כמו 'דלת חלודה', המדד ינסה לחצות את הרמה הזו מספר פעמים אך בסוף יפרוץ אותה ויטפס לגבהים חדשים". ג'ונסון מעריך שהראלי יוביל את ה-S&P 500 לרמה של 2,350 נקודות עד סוף השנה, כ-16% מעל הרמה שבה הוא נסחר כיום.