גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ברגר קינג - הלוזר שחזר להיות מלך

לברגר קינג החליטו במקאן על מהלך דיגיטלי שחיפש "מלך". התוצאה: 60% חשיפה חינמית במדיה ותורים ארוכים לוופר ברחוב אבן גבירול בתל אביב

אלכס שולץ / צילום: שחר שדרין
אלכס שולץ / צילום: שחר שדרין

כמו מותגים בינלאומיים אחרים שהצליחו בעולם וכשלו בארץ (מי אמר סטארבקס?), גם מותג ההמבורגרים העולמי ברגר קינג לא זכה כאן להצלחה. לפני 6 שנים נעלם המותג מהנוף המקומי בקול ענות חלושה, לאחר שהאחים אורגד החליטו לסיים את פעילותו ולמזג את הסניפים עם רשת בורגראנץ'.

ההחלטה של ברגר קינג לחזור לפעילות בארץ אינה טריוויאלית, וגם המהלך התקשורתי שליווה את ההשקה המחודשת ופתיחת הסניף הראשון בכיכר רבין בתל-אביב, היה שונה מאוד מהאופן שבו ניתן לדמיין השקת מותג עולמי מוביל.

בלי קמפיין טלוויזיה בומבסטי, ועם רעיון חכם שעשה רעש גדול והתמקד בעיקר בדיגיטל, הצליחו אנשי ברגר קינג, מלווים במשרד הפרסום מקאן תל-אביב, בסוכנות יחסי הציבור ג'ינג'ר ובסוכנות הניו-מדיה smoyz, לייצר קמפיין קריאטיבי ואפקטיבי, שגם היום, כחודש וחצי אחרי ההשקה, גורם לתורים ארוכים בשעות הפעילות של הסניף.

המהלך התמקד ברעיון של חיפוש מלך. בסרטון שעלה אך ורק ביו-טיוב הוזמנו אנשים להציע את מועמדותם לתפקיד המלך של המותג שחוזר. הפרס שהובטח היה דירת חלומות למשך חודש מעל הסניף באבן גבירול ו"חיי מלך" בתוכה במשך חודש. זאת, בתמורה לכך שמדי יום יעמוד המלך הנבחר עשר דקות במרפסת, ינופף לקהל ויענה על שאלות.

"שהפרזנטור לא יגנוב את הפוקוס"

לדברי מור שובבו הראל, בעלי סוכנות ג'ינג'ר, מחקרים שנערכו לפני ההחלטה לחזור לארץ הראו בוודאות מוחלטת שלמרות השפע לכאורה של רשתות המבורגרים ומסעדות מתמחות שיש בשוק, קיים געגוע למותג ברגר קינג, ומספר הנשאלים שדיווחו כי יאכלו וופר לפחות פעם אחת היה גבוה. מכאן נולד הביטחון לשים את המותג במרכז, ולא לסטות מכך ימינה ושמאלה - אפילו לא בהתמקדות במלך שנבחר.

"יכולנו לבחור לתת הסברים על מה היה בעבר, למה המותג עזב ולמה הוא חזר, אבל בחרנו שלא לעשות את זה כי היה ברור שהמותג חזק מספיק. לכן גם שמחתי שלא הלכו על פרזנטור שהיה גונב את הפוקוס. רצינו שידברו על ברגר קינג ושהמלך שייבחר יהיה כזה שבאמת אוהב את המותג".

לדברי עמי אלוש, סמנכ"ל דיגיטל במקאן תל-אביב, "העובדה שהמותג היה בארץ, הלך וחזר, עמדה שם כל הזמן, ולא היה טעם להתנהל כאילו זה לא קרה - זה היה נתפס מוזר אם לא היינו מתייחסים לזה. לכן בחרנו לשחק על זה גם באסטרטגיה וגם בקריאייטיב. השוק רווי בהמבורגריות, אבל ידענו שיש הרבה אנשים שמתגעגעים למותג, וזאת הייתה נקודת אור שממנה יצאנו לעבוד. כבר במהלך המכרז לא היה לי חשש שיסתכלו על המותג בתור הלוזר שחזר.

"מטרת הקמפיין הייתה למכור סיפור מגניב ברוח המותג. אין שום קשר להמבורגר, רק לפאן, וזאת בדיוק רוח המותג בכל העולם והאופן שבו ברגר קינג מעלים קמפיינים. פשוט יותר לעשות את העבודה, כי המותג כיפי ומוכר סיפור ברור.

"קהל היעד שסומן היה בני-הנוער - אף על-פי שרובם לא היו בגיל המתאים להכיר את המותג מהסיבוב הקודם שלו בארץ. הם מכירים את ברגר קינג מטיולים בחו"ל, וזה מותג כל-כך חזק, עד שהוא סיפור שחי גם בעולם שאין בו ברגר קינג".

הקמפיין שעלה בסופו של דבר הוא בדיוק הקמפיין שהציג מקאן במכרז שבו התמודד על התקציב. כבר אז היה ברור שהכיוון לא צריך להיות קמפיין טלוויזיה או פרסום מסורתי, אלא קמפיין דיגיטלי וחווייתי.

"זה קמפיין מורכב, ואם היו חששות, הם עמדו סביב שלבי ההפקה והארגון", אומר אלוש. "כדי לשכור את הדירה מעל הסניף עברנו דירה אחרי דירה עד שמצאנו שתי דיירות ששכרנו מהן את הדירה לחודש בתמורה לדירה אחרת. חשבנו שלאודישנים לתפקיד המלך יגיעו 500-1,000 אנשים, אבל תוך שעתיים מרגע הפרסום כבר נרשמו 3,500, ובסוף הגענו ל-12 אלף נרשמים. אחרי סינון קפדני הזמנו 40 איש, ומהם בחרנו את 'המלך' - אלכס שולץ - שתפס אותנו מהרגע הראשון".

קמפיין ייעודי לכל סניף שייפתח

מאחר שהקמפיין היה דיגיטלי בעיקרו, היה חשוב לעטוף אותו ביחסי ציבור רחבים כדי להשיג הרבה מאוד מדיה בחינם.

לדברי שובבו הראל, "מקאן הביאו רעיון גאוני, ואנחנו נרתמנו: עשינו עבודה של סקאוטינג בחיפוש קהלי יעד שיכולים להביא סיפור ומועמדים שאפשר לייצר סביבם תקשורת. חיפשנו אנשים עם פרופילים חזקים בפייסבוק ובאינסטגרם, כאלה שאוהבים ברגר קינג, כדי להביא אנשים שמתחברים ולא כאלה שמשלמים להם, ושלחנו אותם לאודישנים.

"לקחנו חלק בבחירת 'המלך', תוך התייחסות לכך שהוא יהיה דמות שאפשר לעבוד איתה. מצד שני, אחרי הבחירה נעשו עם 'המלך' רק שני ראיונות, כדי לא לקחת פוקוס מהמותג עצמו. ביום ההשקה הייתה הפגנה של טבעונים שתוכננה מראש, והיו 15 ניידות משטרה בכיכר, מחשש שזה יתפתח לאלימות. אנחנו השתמשנו בזה כעוד פלטפורמה לחשיפה, והצלחנו להכניס לחדשות כתבה ארוכה שדיברה על התור לוופר".

במבחן התוצאה, אין ספק כי השילוב בין רעיון קריאטיבי-תקשורתי ובין יחסי ציבור מתוחכמים הצליח - כך עולה מנתוני יפעת בקרת פרסום. הנתונים מראים כי 60% מהמדיה שהמותג קיבל בעת ההשקה הייתה מדיה חינמית שנבעה מיחסי ציבור, ולא זמן פרסום קנוי.

הרעיון לייצר סיפור לכל סניף שיוקם צפוי ללוות את ברגר קינג גם בהמשך הדרך. לכל ההשקות מתוכננים קמפיינים דיגיטליים קטנים שיעוררו עניין ויניעו לפעולה את קהל הלקוחות הפוטנציאליים. כך, למשל, את השקת הסניף השני של הרשת ברמת-החי"ל, המאופיינת כאזור מסחרי עם הרבה משרדים, מלווה קמפיין "טרייד-אין שאריות", שקורא לאנשי המשרדים להביא לסניף את שאריות האוכל שהביאו למשרד ולהחליף אותן בוופר.

עוד כתבות

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

אהוד אולמרט, רה''מ לשעבר / צילום: שלומי יוסף

האם החלטה 1701 קוימה בזמן כהונתו של אהוד אולמרט?

אולמרט טען כי בתקופתו החלטה 1701 קוימה. הממשלה בראשותו גרסה אחרת ● המשרוקית של גלובס

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

אתר בנייה. קצב מכירות הנדל''ן עלה / צילום: אייל פישר

קצב מכירות הדירות עלה, ובאוצר קוראים לעצור את מתווה הסיוע

תוכנית הסיוע לענף שאושרה בפברואר כללה מתווה שיעזור לקבלנים בשלב המכירה המוקדמת ● אולם לגלובס נודע כי קידום המתווה נעצר ונבחן מחדש, בין היתר בשל נתוני המכירות האחרונים

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

המדינה המפתיעה שבמו"מ מתקדם לרכישת מערכת הגנה אווירית מרפאל

קניה שמזהה צורך עולה וגובר למערכות הגנה אווירית - פנתה לישראל שידועה בעולם בתור המדינה בעלת מערך ההגנה האווירית הטוב מכל ● העסקה, אם תושלם, תהווה שינוי מגמה מעניין מבחינת רפאל, שפילוח המכירות שלה ל־2023 מצביע כי יבשת אפריקה היוותה רק 1% ממנו

איתי בן זקן (משמאל) ונמרוד שדות, מייסדי האניקומב / צילום: יוסי זליגר

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר

האניקומב מציעה ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארה"ב, שוק שמוערך ב-34 מיליארד דולר ● החברה תשתמש בכספי הגיוס להעמקת היתרון הטכנולוגי המבוסס AI שלה ולהתרחבות לשווקים משיקים

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת