עלייה של 5% בהכנסות אינרום ב-2015; הרווח הנקי גדל ל-80 מ' ש'

היקף מכירות מוצרי הצבעים, באמצעות נירלט, שמר על יציבות, אולם הציג שיפור משמעותי ברווחיות בזכות צעדי ייעול ושיפור במבנה העלויות

חברת מוצרי הבנייה אינרום ממשיכה ליהנות מפריחת שוק הנדל"ן למגורים בישראל, והבוקר סיכמה את 2015 עם צמיחה של 5% בהכנסותיה, שהגיעו ל-875 מיליון שקל, לצד עלייה של 4.2% ברווח השנתי, שעמד על 80 מיליון שקל. בסיכום הרבעון הרביעי אשתקד צמחו הכנסותיה של אינרום ב-10% ל-215 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה עלה ב-5% ל-19 מיליון שקל.

אינרום , הנמצאת בשליטת קרן פימי של ישי דוידי, עוסקת בייצור, מכירה ושיווק מוצרים לענף הבנייה והשיפוצים, התעשייה ועוד, ופועלת בשלושה תחומים עיקריים - פתרונות בנייה (איטונג), מוצרי גמר לבנייה (כרמית מיסטר פיקס) ומוצרי צבעים (נירלט). מפילוח פעילויותיה לתחומים ניכרת הצמיחה בפתרונות הבנייה ומוצרי הגמר, שם הציגה אינרום מכירות בהיקף של 289 מיליון שקל ושל 198 מיליון שקל בהתאמה.

לעומת זאת, היקף מכירות מוצרי הצבעים של אינרום, באמצעות נירלט, שמר על יציבות ברמה השנתית, אולם הציג קפיצה של 17% ברווח התפעולי שייצר לחברה, שהגיע ל-42 מיליון שקל, ובאינרום מציינים כי במהלך השנה החולפת נהנתה נירלט מצעדי ייעול ושיפור במבנה העלויות. לצדה של אינרום, בנירלט מחזיקים גם הקיבוצים נירים וניר עוז.

עליית המכירות של אינרום באה לידי ביטוי בצמיחת השורה הגולמית והתפעולית, שהשתרשרה לרווח הנקי של החברה. במקביל לדוחות הודיעה אינרום על חלוקת דיבידנד של 43 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

לצד הפעילות השוטפת, בחודשים האחרונים התעורר סכסוך בין חברת איטונג לבין חברת XELLA בנוגע לשימוש בסימן המסחרי איטונג. סכסוך זה עלה מדרגה בימים האחרונים, לאחר שהחברה הגרמנית הגישה לביהמ"ש המחוזי בחיפה "בקשה למתן סעד זמני להפסקה מיידית של השימוש בסימני המסחר על-ידי איטונג", שלאחריה הגישה איטונג בקשה לסילוק על הסף של הבקשה והתביעה ולעיכוב ההליכים.

XELLA פנתה לאינרום כבר לפני כמה חודשים בבקשה לסיים את מערכת ההסכמים בין הצדדים, בעיקר בקשר לזכותה של אינרום להשתמש בסימן המסחרי איטונג. באיטונג העריכו כי "הסיכוי לקבלת הבקשה לסעד זמני על-ידי XELLA הנו נמוך".

ההתקשרות בין הצדדים החלה כבר בתחילת שנות ה-50 של המאה הקודמת, ובמסגרתה נקבע כי היא מתחדשת באופן אוטומטי מדי שנה, אלא אם אחד הצדדים הודיע אחרת שנה מראש. בדוחות מציינת אינרום כי "ככל שבסופו של דבר יימנע מאיטונג להמשיך ולעשות שימוש בסימני המסחר, לא צפויה לכך השפעה משמעותית על תוצאות הקבוצה, אלא בקשר להשקעות שתידרשנה במיתוג מחדש בתחום פעילות פתרונות הבנייה, זאת ללא השפעה צפויה על המשך ייצור המוצרים על-ידי איטונג במפעליה השונים".

אלדד בן משה, מנכ"ל ודירקטור, מסר היום כי "אינרום מציגה צמיחה עקבית ברווח ובהכנסות, ומסכמת שנה נוספת עם תוצאות שיא ושיפור בכל הפרמטרים. הצמיחה והשיפור המתמשכים בתוצאות הפעילות באו לידי ביטוי בתזרים מזומנים חזק, אשר אפשר לקבוצה להמשיך ולהשקיע במיכון, באוטומציה ובהרחבת מפעליה באתרים השונים בכל תחומי פעילותה, וכן לחלק דיבידנדים בסכומים ניכרים לבעלי מניותיה.

"אינרום ממוקדת בהובלת השווקים שבהם היא פועלת בזכות פתרונות ייחודיים ומוצרים איכותיים שהקבוצה מספקת, ביחד עם מיומנות, מקצועיות ומצוינות של המערך האנושי שלה ובכלל. הקבוצה ערוכה להמשך הצמיחה בענף הבנייה והרחבת נתחי השוק שלה בשווקים השונים, תוך ייעול ושיפור מתמיד בתפעול ובאתרי הייצור שלה". אינרום נסחרת בבורסה בשווי של כ-1 מיליארד שקל אחרי קפיצה של 17% במנייתה בשנה האחרונה.