עד ראייה ישראלי בבלגיה: זה מה שקרה היום בנמל התעופה

"התפללתי בבית הכנסת ואז נשמעו הפיצוצים", אומר העד ■ "הכול רעד וכל השמשות התנפצו וראינו עננת עשן גדולה, אנשים יצאו מהשדה בהלם"

דשה התעופה בבריסל אחרי הפיצוץ / צילום מסך מתוך טוויטר
דשה התעופה בבריסל אחרי הפיצוץ / צילום מסך מתוך טוויטר

"שמענו פתאום פיצוץ גדול, הכול רעד וברגע אחד כל החלונות התנפצו" - כך סיפר היום (ג') עד ראייה לשני הפיצוצים שאירעו הבוקר בשדה התעופה בבריסל לעיתון "לה סואר" הבלגי. הפיצוצים אירעו באולם ההמראות של נמל התעופה ועד כה דווח בכלי תקשורת בבלגיה כי באירוע נהרגו 11 בני אדם ונפצעו 26 נוספים. על פי הדיווח ברשת BBC, נמל התעופה פונה ותנועת המטוסים בשמי האזור הופסקה.

"אני עובד קרוב מאוד לשדה התעופה, ושמענו פתאום פיצוץ גדול", סיפר עד הראייה. "הכול רעד, וברגע אחד כל החלונות התנפצו. ראינו המון כבאים ואמבולנסים נוסעים לכיוון השדה".

ישראל ירט, ישראלי ששהה בשדה התעופה בבריסל סיפר: "יש פה בלאגן גדול, מעבירים אותנו ממקום למקום. כשהתרחש הפיצוץ הייתי בבית הכנסת, התפללתי שחרית, והרגשתי את הפיצוץ ואז היה עוד פיצוץ. הפיצוץ היה בכניסה לדלפקי 'אמריקן איירליינס' לפני הבידוק הביטחוני. יש פה חב"דניקים וגם כמה וכמה ישראלים".

עד ראייה נוסף, העובד בנמל התעופה, סיפר לתחנת הטלוויזיה הבלגית RTBF שהיו כמה פצועים במקום וכי ראה כמה בני אדם ללא הכרה במתחם ההמראות. לדבריו, "הייתי בהפסקה מהעבודה שלי ושמעתי פיצוץ גדול. ראינו את אולם ההמראות מחדר ההפסקות שלנו, וראינו עננת עשן שיוצאת משם. כל החלונות התנפצו לחלוטין. אנשים יצאו החוצה בהלם, זה לא נראה טוב".

עד נוסף סיפר לאחד מכלי התקשורת בבלגיה: "היה פיצוץ ראשון שגרם להד גדול באולם ההמראות, כמה שמשות התנפצו בגלל זה. לאחר כמה שניות כול השמשות באולם ההמראות התנפצו. אמבולנסים הגיעו מהר ואנשים פונו מכאן. היה המון עשן". הוא הוסיף כי "יש אנשים שנמצאים עדיין באזור איסוף הכבודה, אני באתי לחפש חבר שנמצא שם. זה כנראה קרה ליד הדלפקים, הרבה מהפצועים לובשים מדים של עובדי שדה התעופה. זה אזור מאוד-מאוד צפוף".

על פי כלי התקשורת המקומיים, הפיצוצים אירעו בסמוך לדלפקי חברת התעופה "אמריקן אייליינס". עוד דווח כי תנועת הרכבות לנמל התעופה הופסקה בשל האירוע. משרד החוץ בישראל בודק אם היו ישראלים באזור הפיצוץ.