הוט מעלה מחירים: הטלוויזיה ב-5%, האינטרנט ב-10 ש'

העלאות המחירים - החל מ-1 באפריל ■ יש להניח כי גם yes תממש את תוכניתה להעלות את מחירי ה-VOD ■ לאור התקפלות מועצת הכבלים והלוויין, לא מן הנמנע כי במהלך השנה הקרובה נראה העלאות מחירים נוספות

חברת הוט מעלה מחירים. לאחר שהושגו הבנות בנוגע לעליות מחירים עתידיות עם מועצת הכבלים והלוויין, מממשת היום (ג') הוט מהלך להעלאת מחירים, וזאת לאחר שנבלמה על-ידי מועצת הכבלים לפני מספר חודשים. החברה הודיעה כי היא מעלה מחירים לחלק מלקוחותיה החל מ-1 באפריל.

הראשונים לשלם את המחיר הם לקוחות הטלוויזיה, שלהם תייקר החברה את התעריף בשיעור של כ-5% בממוצע. בנוסף, ללקוחות האינטרנט (שאינם מנויים לשירותי הטלוויזיה) יעודכן התעריף ב-10 שקלים. כמו כן הודיעה החברה על עדכון של מחירי הערוצים בכ-40 אגורות בממוצע, למעט ערוצי הספורט אשר יישארו כפי שהם. החברה לא פירטה אילו ערוצים יתייקרו.

ייקור התעריפים בהוט הוא חלק מתוכנית שתכננה החברה עוד באמצע שנה שעברה. כאשר הודיעה על הייקור, זה היה לאחר ש-yes הודיעה על ייקור שירותי ה-VOD שלה, והשילוב של הודעות שתי החברות במקביל גרמו לסערה רבתי, כאשר יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, תקפה בחריפות את המהלך והבטיחה כי לא תעבור לסדר היום על כך.

המועצה הודיעה כי לא תאפשר העלאות מחירים בשתי החברות והקפיאה את ההעלאות עד שפרסמה שימוע בעניין, שימוע שבסופו התקבלו החלטות מינוריות בדבר שקיפות ויידוע הלקוחות על עדכוני מחירים עתידיים, וכן חזרה על החלטות עבר כמו איסור העלאות מחירים בזמן מבצעים וכו'.

בשורה התחתונה, המועצה חזרה בה מהרעיון של פיקוח על מחירי החברות - ולמעשה סללה את הדרך להעלאות מחירים שאנו רואים כעת, רק בצורה יותר שקופה ולאחר שיצרה הד תקשורתי נרחב למהלכיה. יש להניח כי גם yes תממש את תוכניתה להעלות את מחירי ה-VOD. ובכלל, לאור מצב החברות, לא מן הנמנע כי במהלך השנה הקרובה נראה העלאות מחירים נוספות.

מהוט נמסר: "ללקוחות החברה שעליהם תחול עליית המחירים תישלח הודעה מבעוד מועד. לכן אין צורך לפנות בצורה יזומה למוקד השירות בנושא זה. החברה תמשיך להציע מחירים תחרותיים, לספק תוכן מוביל וטכנולוגיה מתקדמת, תוך שמירה על רמת שביעות-רצון גבוהה בקרב לקוחותיה".