הישר למקום ה-3: עלות שכר של 17 מ' ש' למנכ"ל נייס ברק עילם

עיקר התגמול של עילם, למעלה מ-11 מיליון שקל, הוא במניות ■ 4.3 מיליון שקל ליו"ר בזן, עובדיה עלי

ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media
ברק עילם, מנכ"ל נייס/ צילום: CRC Media

אחרי שבועות של קיפאון בצמרת שיאני השכר, הדוחות המורחבים שפרסמה היום (ד') חברת הטכנולוגיה נייס שברו את ההגמוניה של מנהלי טבע בצמרת שיאני השכר ל-2015. מנכ"ל נייס, ברק עילם, התברג למקום השלישי בטבלה עם עלות העסקה שהגיעה לסכום מרשים של יותר מ-17 מיליון שקל (4.5 מיליון דולר).

עיקר התגמול של עילם היה במניות, בהיקף של 2.9 מיליון דולר, כמחצית מהסכום הזה עבור 2015 והיתרה עלות מניות שניתנו לו בשנים קודמות. עילם גם נהנה בשנה החולפת מבונוס בהיקף של מיליון דולר. ב-2014, אז מונה עילם לתפקיד המנכ"ל, עלות העסקתו בחברה הגיעה ל-14 מיליון שקל (3.5 מיליון דולר), וגם אז עיקר הסכום נבע מתגמול מנייתי. גם ארבעת בכירי נייס האחרים נהנו ב-2015 מתגמולים מפנקים, בטווח של 6.3-7.7 מיליון שקל לכל אחד (1.6-2 מיליון דולר), סכומים שהכניסו אותם אל בין 30 שיאני השכר עד כה.

עוד בכיר שזכה לשכר שמן הוא מנכ"ל כלל ביטוח, איזי כהן, שעלות העסקתו לחברה הגיעה ל-6.8 מיליון שקל, כש-3.5 מיליון שקל מהסכום ניתנו לו כמענק. סכום זה משקף ירידה של יותר מ-25% לעומת התגמולים מהם נהנה כהן ב-2014, שהגיעו ל-9.4 מיליון שקל, לעומת עלות העסקתו ב-2013 מדובר בצניחה של יותר מ-60%, כשבאותה שנה נהנה כהן מעלות שכר של יותר מ-18 מיליון שקל.

כהן הוא אחד מצוברי השכר הבולטים בשוק, ועלות העסקתו מאז 2003 בתפקידיו בכלל ביטוח, אפריקה ישראל ומגדל כבר מתקרבת לסכום של 100 מיליון שקל (96 מיליון שקל). יתר בכירי כלל ביטוח נהנו אשתקד מתגמולים בהיקף של 3.6-3 מיליון שקל כל אחד, כשסך התגמולים שניתנו ב-2015 לחמשת בכירי כלל ביטוח הגיע ל-20 מיליון שקל.

בחמישייה הפותחת של כלל ביטוח נמצאות שתי נשים: ענת לוין, מנהלת חטיבת השקעות, מימון ופיננסים, שעלות העסקתה עמדה על 3.6 מיליון שקל, ועלית כספי, מנהלת חטיבה בחברה, עם כ-3 מיליון שקל.

עלות העסקת יו"ר כלל ביטוח ב-85% משרה, דני נוה, עמדה על 3.4 מיליון שקל, ובכלל ביטוח מציינים בדוחות כי הסכם העסקתו צפוי להסתיים ביוני 2016. נוה נהנה היום ממשכורת חודשית של 110 אלף שקל, צמודה למדד, בנוסף להחזר הוצאות והטבות נוספות, ומענק כספי התלוי בתוצאות החברה.

שיאן השכר של ענקית הנדל"ן המניב עזריאלי היה המנכ"ל יובל ברונשטיין, שעלות העסקתו הגיעה ל-5.1 מיליון שקל. המשנה של ברונשטיין וראש תחום הקניונים, ארנון תורן, זכה לשכר של 4 מיליון שקל, ועלות העסקת יו"ר הקבוצה, דנה עזריאלי, הגיעה ל-3.5 מיליון שקל. התגמולים למנכ"לים של סונול וסופרגז, ניר גלילי ואייל חנקין, הגיעו ל-2.5 מיליון שקל לכל אחד.

שיאן השכר בבזן אשתקד היה יו"ר החברה, עובדיה עלי, שנכנס לתפקיד בפברואר, ועלות העסקתו הצטברה ל-4.3 מיליון שקל. המנכ"ל הקודם של בזן, אריק יערי, שעזב את החברה בספטמבר נהנה מתגמולים בהיקף של 4 מיליון שקל, ועלות העסקת המנכ"ל הנוכחי של החברה, אבנר מימון, הגיעה ל-1.3 מיליון שקל. עוד בבזן, עלות העסקת דיויד פדרמן כיו"ר דירקטוריון החברה הבת כאו"ל - תפקיד בו כיהן עד לאחרונה - הגיעה ל-3.2 מיליון שקל.

כחצי מיליון שקל לאבי מוטולה

חברת התעופה אל על סיכמה שנת פעילות חיובית על רקע מחירי הנפט הנמוכים, ושילמה מענק של 3 מיליון שקל למנכ"ל שלה, דוד מימון, כשיחד עם שכר בעלות של 1.8 מיליון שקל הגיעה עלות העסקתו ל-4.8 מיליון שקל.

אריה (ריצ'י) ריכטמן, מנכ"ל חברת האלומיניום קליל, נהנה מתגמולים של 3 מיליון שקל, ובעל השליטה, צורי דבוש, קיבל באמצעות חברת הניהול שלו 2.2 מיליון שקל. אפריקה תעשיות שילמה אשתקד 565 אלף שקל לאבי מוטולה, המנכ"ל לשעבר שפוטר במארס 2015 זמן קצר לאחר שנחשפו אי סדרים כספיים חמורים בחברה הבת, נגב קרמיקה.

הנפקת פעילות הנדל"ן הגרמנית של איי.די.או בבורסת פרנקפורט סידרה למנהליה מענקים מפנקים. מנכ"ל איי.די.או, שלמה זוהר, נהנה ממענק של 2.2 מיליון שקל ועלות העסקתו הצטברה ל-4.3 מיליון שקל.

יתר בכירי החברה נהנו ממענקים בטווח של 1-2 מיליון שקל, ועלות העסקתם עמדה על 4.1-2.2 מיליון שקל.

מצטרפים חדשים לרשימת שיאני השכר ב-2015
 מצטרפים חדשים לרשימת שיאני השכר ב-2015