עזריאלי רוכשת את בית הדיור המוגן "אחוזת בית" בכ-55 מ' ש'

"אחוזת בית" הוא מתחם דיור מוגן ותיק ומוכר בדרום-מערב רעננה ■ עוד במסגרת העסקה רוכשת הקבוצה גם מרכז מסחרי צמוד בשם "פארק מול" הכולל כ-4,500 מ"ר המאוכלס ע"י 20 שוכרים שונים

כשנתיים מאז נכנסה קבוצת עזריאלי לתחום הדיור המוגן, בקבוצה ממשיכים להתרחב בתחום החדש ולרכוש עוד מגרשים ובתי דיור מוגן פעילים. היום (ה') דיווחה החברה כי היא רוכשת את בית הדיור המוגן "אחוזת בית" ברעננה בעבור כ-55 מיליון שקל.

עוד במסגרת העסקה רוכשת הקבוצה גם מרכז מסחרי צמוד בשם "פארק מול" הכולל כ-4,500 מ"ר המאוכלס על-ידי 20 שוכרים שונים. נציין כי בדיווח של החברה לבורסה נכתב כי העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. 

במסגרת העסקה רוכשת קבוצת עזריאלי  100% ממניות "אחוזת בית" ברעננה, ועל-פי דיווח החברה לבורסה, התמורה משקפת שיעור תשואה של בין 8.5% ל-8.75% לדיור המוגן ותשואה של 7.8% לשטחי המסחר.

"אחוזת בית" הוא מתחם דיור מוגן ותיק הממוקם בדרום-מערב רעננה, בסמוך לחלקו החדש של כביש 531 ולתחנת הרכבת המתוכננת רעננה מערב. בית הדיור המוגן מתפרש על קרקע בשטח 15 דונם וכולל שטח בנוי של כ-29 אלף מ"ר. בית הדיור המוגן כולל 335 יחידות דיור בתפוסה של בין 80% ל-90% ועוד שתי מחלקות סיעודיות.

עוד נכתב במסגרת הדיווח של החברה לבורסה כי את הרכישה מתכוונת החברה לממן ממקורותיה העצמיים, וכאמור עוד ציינה החברה כי העסקה מותנה באישור הממונה העל ההגבלים העסקיים לא יאוחר מ-120 יום מרגע החתימה על הסכם הרכישה.

כאמור, מאז נכנסה הקבוצה לתחום הדיור המוגן בפברואר 2014 היא כבר רכשה 4 פרויקטים נוספים, חלקם מוכנים ועובדים, וחלקם עוד אמורים להיבנות, כאשר החברה ניגשה וזכתה במכרזי רשות מקרקעי ישראל.

העסקה הראשונה שביצעה החברה הייתה רכישת קרקע לדיור מוגן בעיר מודיעין-מכבים-רעות בפברואר 2014, עסקה במסגרתה זכתה הקבוצה במכרז קרקע של רמ"י לבניית בית דיור מוגן בעיר בעבור כ-51 מיליון שקל. פרויקט הדיור המוגן במודיעין צפוי לכלול כ-240 יחידות דיור מוגן, אגף סיעודי הכולל כ-72 מיטות סיעודיות וכ-60 יחידות דיור תומך, בשטח כולל של כ-35 אלף מ"ר.

בהמשך רכשה הקבוצה גם את בית PALACE תל-אביב שנרכש על-ידי הקבוצה לפני כשנה בכ-270 מיליון שקל. פרויקט זה, הממוקם ברחוב ויצמן בסמיכות לבית-החולים איכילוב בתל-אביב, כולל כ-30 אלף מ"ר בשני מבנים, בהם 231 יחידות דיור בתפוסה של 100% ו-4 מחלקות סיעודיות.

במקביל זכתה הקבוצה גם בשני מכרזים נוספים, בלהבים שבדרום הארץ בעבור כ-21 מיליון שקל, שם ניתן להקים פרויקט דיור מוגן בהיקף כ-44 אלף מ"ר שיכלול כ-360 יחידות דיור מוגן וכ-72 מיטות באגף סיעודי; ומכרז נוסף בו זכתה רק לאחרונה בעיר ראשון-לציון, בשכונת הרקפות, גם הוא להקמת דיור מוגן. מכרז זה נסגר כאשר הצעתה הזוכה של הקבוצה עמד על כ-26 מיליון שקל, ובמסגרת הפרויקט ניתן יהיה להקים על המגרש 250 יחידות דיור מוגן. עלות הפיתוח במגרש זה עומדת על 22 מיליון שקל, והוא עתיד לכלול שטח בנוי בהיקף כ-30 אלף מ"ר הכולל גם כ-3,000 מ"ר שטחי מסחר.

מקבוצת עזריאלי נמסר היום כי "תחום הדיור המוגן הוגדר על-ידי הקבוצה כמנוע צמיחה חדש, בין היתר על רקע מגמת העלייה בתוחלת החיים והמחסור הקיים בבתים חדשים ואיכותיים המנוהלים בסטנדרטים גבוהים".

את פעילות הדיור המוגן בקבוצת עזריאלי מנהל יורם בן-פורת, לשעבר מנכ"ל רשת "מגדלי הים התיכון".

דנה עזריאלי, יו"רית הקבוצה, אמרה היום בעקבות הדיווח על הרכישה כי "רכישת 'אחוזת בית', כמו גם הזכייה במכרז בראשון-לציון בשבוע שעבר, מהוות יישום של הראייה האסטרטגית של הקבוצה, הכוללת התרחבות בתחום הדיור המוגן, שהינו מנוע צמיחה נוסף לפעילות הנדל"ן המניב. הביקוש בתחום הדיור המוגן הולך וגדל, ואנו מעריכים כי איתנותה הפיננסית של הקבוצה, הניסיון הניהולי שלנו והפריסה הארצית של נכסי הקבוצה יתרמו רבות לפעילות זו. כמו בכל תחומי פעילותה העסקית של הקבוצה, תחום פעילות זה מובל על-ידי אנשי המקצוע הטובים בענף, מתוך מטרה להפוך לשחקן משמעותי, אמין ויציב בתחום".