הכנסת אישרה את קיצור הזמן לפטור ממס שבח

התיקון שיכנס לתוקף ב-1 במאי קובע כי פרק הזמן להחזקה של 2 דירות מגורים שיחושבו כדירה אחת לצורכי מס שבח יקוצר משנתיים לשנה וחצי ■ מדריך מס שבח

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק שקידם שר האוצר, משה כחלון יחד עם רשות המסים להגבלת תקופת הפטור ממס שבח במכירת דירה על ידי משפרי דיור.

מדובר בהוראת שעה שתהיה בתוקף עד שנת 2021. מרשות המיסים נמסר היום כי התיקון שהוצע נועד לתמרץ מכירת דירות ובכך לתרום להגדלת היצע דירות בשוק הנדל"ן, וזאת על רקע התארכות משך זמן ההחזקה בדירות מגורים הנובע, בין היתר, מציפייה לעליות מחירים מצד המוכרים. התיקון החדש ייכנס לתוקפו החל מה-1 במאי 2016.

התיקון (מספר 85 לחוק מיסוי מקרקעין) שאושר היום במליאת הכנסת קובע כי התקופה בה ניתן להחזיק בשתי דירות מגורים ולהיחשב כבעל דירת מגורים יחידה (החזקה בדירת המגורים "הישנה" ורכישת דירת מגורים חדשה חלף דירה זו) לצורך הטבת מס, תקוצר משנתיים לשנה וחצי. כך, רק מי שימכור את דירת המגורים הישנה בתוך שנה וחצי מרכישת דירת המגורים החדשה, ייהנה משיעורי מס רכישה של דירה יחידה ומפטור ממס שבח. ברשות המיסים מדגישים כי התיקון אינו חל על המועדים הקבועים כיום של מי שרוכש דירה מקבלן.