חגיגה במושב רם-און: דיבידנדים ב-216 מיליון שקל ב-3 חודשים

מניית רם-און, המחזיקה יחד עם קרן פימי ביצרנית הפלסטיק פולירם, רשמה היום זינוק חד בבורסה, לאחר שהחברה הכריזה על עוד חלוקה של דיבידנד חריג, בעקבות עסקת מכירת השליטה בפולירם לקרן פימי ביולי 2015

מפעל פולירון - מושב רם-און / צילום: רפי קוץ
מפעל פולירון - מושב רם-און / צילום: רפי קוץ

מניית חברת רם-און , המחזיקה יחד עם קרן פימי ביצרנית הפלסטיק פולירם, רשמה היום (ד') זינוק של כ-13% במהלך המסחר, לאחר שהחברה הכריזה על עוד חלוקה של דיבידנד חריג, בעקבות עסקת מכירת השליטה בפולירם לקרן פימי ביולי 2015.

דירקטוריון החברה אימץ מדיניות חלוקת דיבידנד בהיקף של לפחות 35% מהרווח השנתי הנקי של החברה. ב-20 בדצמבר 2015 חילקה החברה דיבידנד בהיקף של 108 מיליון שקל, 6.43 שקל למניה, והיום דיווח החברה על חלוקת דיבידנד דומה. כך, בתוך כשלושה חודשים, מחלקת החברה לבעלי מניותיה - מרביתם תושבי מושב רם-און - כ-216 מיליון שקל.

רם-און השקעות היא כיום חברת החזקות, שבבעלותה נתח של 35% ממניות החברה הבת הנושאת את השם פולירם (לשעבר שמה של החברה האם), ומייצרת חומרי גלם לתעשיית הפלסטיקה. בעל המניות הגדול ברם-און השקעות הוא מושב רם-און עצמו, שמחזיק ב-18% מהמניות. עוד כ-52% מהמניות מפוזרות על פי ההערכות בין 58 משפחות המייסדים של המושב, השוכן בחבל התענך, סמוך לעפולה. שני המשקיעים המוסדיים הגדולים בחברה הם מגדל (כ-14%) וילין לפידות (כ-8%).

רם-און מחזיקה גם בכ-79% ממניות חברת רם-און מבנים, שמחזיקה בבעלות על הקרקע והמבנים שמהם פועלת פולירם, תמורת דמי שכירות של 3 מיליון שקל בשנה.

העסקה עם פימי, שבוצעה כאמור ביולי 2015, סידרה לרם-און רווח נקי של כ-207.6 מיליון שקל ב-2015, כתוצאה מרווח הון חד פעמי בהיקף של כ-204 מיליון שקל. במסגרת העסקה, מכרה רם-און לפימי את השליטה בפעילותה התעשייתית תמורת 360 מיליון שקל. מבנה העסקה כלל הקמת חברה בת חדשה, שאליה הועברה הפעילות התעשייתית, ופימי רכשה 65% ממנה. החברה החדשה, ששמה הפך כאמור לפולירם, קלטה גם חוב בסך 70 מיליון שקל, ובידי רם-און השקעות נותר - מלבד מניות המיעוט בפולירם - גם הנדל"ן שהיה ברשותה טרום העסקה, המוערך ב-30 מיליון שקל.

פולירם פעילה בשלושה תחומים: פיתוח וייצור של מוצרים תרמופלסטיים הנדסיים, שקובעים את תכונות המוצר הפלסטי הסופי; ייצור סיבים ארוכים שמשולבים בפלסטיק ומייצרים תכונות חוזק ויציבות למוצר (פוליטרון); וייצור תוסף המשמש כמעין דבק שמחבר בין החומרים השונים בתערובת (בונדירם).