קטן, חכם וקטלני: הכירו "רובו-טנק" חדש ללוחמה בטרור

הצצה ראשונה לנשק קטלני חדש שנחשף לאחרונה ברוסיה ומיועד להתמודדות עם מגוון איומי טרור - מיני-טנק חכם הנשלט מרחוק וכולל 4 טילים מונחים, מקלע רב-עוצמה ותותח מהיר ■ צפו בו בפעולה

רובוטנק / צילום: מתוך הוידאו
רובוטנק / צילום: מתוך הוידאו

לחברת Rosoboronexport הרוסית יש הצעה מקורית לטיפול באירועי הטרור אשר מאיימים על אירופה בעת האחרונה, בדמות טנק רובוטי בשם Uran 9. החברה הרוסית מתמחה בייצור כלי לחימה ניידים הנשלטים מרחוק.

גודלו של האורבן 9 צנוע יחסית לטנק מערכה טיפוסי, אורכו כשל מכונית סופרמיני וגובהו כשל גבר ממוצע, אולם זה לא מפריע לו להיות מצויד בתחמושת קטלנית, כמו 4 טילים מתבייתים המסוגלים ליירט מטרה קרקעית ממרחק עשרות קילומטרים, מכונת ירייה רבת-עוצמה, ותותח המסוגל לירות כ-350 פגזים בדקה.

פרט לכלי הנשק, מצויד ה-Uran 9 גם במערכת מבוססת לייזר להתראה מפני פגיעה, ומערכת מתקדמת לזיהוי ונעילה על מטרות. יחידה טיפוסית של רובוטנקים מסוג זה תכלול שני כלי סיור וירי מהסוג הזה, משאית רובוטית להסעתם למרחקים ארוכים, ומרכז פיקוד נייד ממנו יוכלו החיילים לשלוט בכל כוח האש הזה מבלי להסתכן בעצמם.

לחברה הרוסית אין תקוות גדולות למכור את המערכת הזו לצבא הרוסי וקהל היעד שלה הוא דווקא השוק האזרחי כאמור. העלות עבור מערכת ההגנה אותה מציעה החברה עדיין לא נקבעה אך היא צפויה לעמוד כנראה על כמה עשרות אלפי דולרים ליחידה.