הוט הצליחה לעכב מכרז חשכ"ל בטענה לאפליה לטובת בזק

הוט טענה לאפלייתה במכרז החשכ"ל וקיבלה צו ביניים לעיכוב המכרז הגדול לחיבור כל משרדי הממשלה לאינטרנט

 

 

בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים נתן צו ביניים במעמד צד אחד לעיכוב מכרז החשב הכללי במשרד האוצר לחיבורי כל משרדי הממשלה לאינטרנט, וזאת לבקשת הוט. בבקשה כתבה הוט כי החשב הכללי עושה כל שביכולתו על מנת לאפשר לבזק לזכות במכרז ל-7 שנים נוספות ולכן שינה את התנאים במכרז כך שייטיבו עימה.

לטענת הוט, החשכ"ל מסרב להעביר לה מידע לגבי הקווים שנדרשים המתמודדים לספק, דבר אשר משחק לידיה של בזק שיודעת בדיוק היכן נדרשים הקווים בשל היותה הספק הנוכחי. בכך נמנעת ממנה היכולת לתמחר כראוי את הצעתה.

הוט טוענת כי התנאים במכרז שונו בלי כל הסבר ברגע האחרון אך מנגד כאשר היא ביקשה לקבל דחייה כדי ללמוד את השינויים, התנגד החשב הכללי ואצה לו הדרך לסיים את המכרז במהירות. הוט סבורה כי החשכ"ל אינו מוכן להיפרד מבזק ורוצה שהיא תמשיך לספק לו את השירותים.

הוט כותבת כי מזה שנים ארוכות פועלת המדינה על מנת להאריך את חוזה ההתקשרות עם בזק באופן בלעדי ובפטור ממכרז, למרות ששוק התמסורות ותקשורת הנתונים נפתח לתחרות לפני למעלה מעשור.

המכרז המדובר פורסם בחודש ספטמבר 2015 וכעת הוא עומד לצאת לפועל כאשר הפרמטרים הקובעים לבחירה הם איכות ומחיר ושיקלול ביניהם. לטענת הוט, היה ראוי לתת משקל גבוה יותר למחיר היות ומי שבוחר מבין ההצעות כבר מכיר את בזק וסביר להניח שירצה לתת לה ניקוד גבוה יותר במכרז על חשבון המחיר.

בפועל מה שקרה לטענת הוט, הוא שבזק לחצה על החשכ"ל וכך בוטלה השיטה שאותה חשבו לנכון שתופיע במכרז ובמקומה ייצרו נוסחה מתמטית חדשה שמעניקה לבזק יתרון בולט, וזאת מבלי שבכלל דנו עם הוט על השינויים המתוכננים במכרז.

בסופו של עניין החליטה הוט לעתור לבית המשפט לעניינים מנהליים וקבלה צו ביניים עד לבירור העתירה ושמיעת עמדת החשב הכללי.

תגובת משרד האוצר ובזק טרם התקבלה.