המחבל בפריז הודה: "אני 'האיש בכובע' לצד המתאבדים בבריסל"

מוחמד אבריני, שהואשם במעורבות במתקפת הטרור בצרפת, הודה כי הוא אכן המחבל השלישי מפיגוע ההתאבדות בשדה התעופה בבריסל בחודש שעבר

אזור הצ'ק אין בשדה התעופה בבריסל אחרי הפיצוצים /צילום מסך טוויטר
אזור הצ'ק אין בשדה התעופה בבריסל אחרי הפיצוצים /צילום מסך טוויטר

המחבל האחרון שהשתתף בתכנון הפיגועים בפריז בנובמבר, מוחמד אבריני, הודה היום (שבת) כי הוא "האיש בכובע" שתועד במצלמות האבטחה בנמל התעופה בבריסל לצד שני המחבלים המתאבדים לפני הפיגוע בחודש שעבר. התביעה בבלגיה הגישה נגדו כתב אישום, כמו גם נגד שלושה בני אדם נוספים החשודים בפעילות טרור.

"הוא מואשם במעורבות בפעילות של ארגון טרור וברצח על רקע טרור", נמסר בהודעה רשמית מטעם התביעה הפדרלית במדינה. בנוסף לאבריני, הואשם גם אוסמה ק', שזוהה לפי התקשורת המקומית כתושב שבדיה ששמו אוסמה קריים. לפי התביעה, מדובר בחשוד שנצפה בתחנת המטרו בבריסל בזמן שאירע בה פיגוע ההתאבדות באותו היום.

ביום חמישי פרסמה משטרת בלגיה סרטון חדש מאזור שדה התעופה בבריסל, וביקשה את עזרת הציבור באיתור עקבותיו של אבריני. "במסגרת חקירת המתקפה בשדה התעופה, המשטרה מבקשת לברר את נתיב הבריחה של המחבל שנמלט", נמסר בהודעת הרשויות.

ההודעה שפורסמה יחד עם הסרטון, מתארת את המיקומים באזור נמל התעופה בהם נצפה החשוד השלישי, שזהותו טרם פורסמה. ב-7:58 הוא יצא מבניין הטרמינל, כשהוא לובש מעיל בהיר וכובע. הוא צעד במתחם הנמל ועזב את האזור. בהמשך, הוא צעד באזור ובשלב מסוים הסיר את הכובע והמעיל, שבעזרתם זוהה בתמונות הראשונות שפורסמו ממצלמות האבטחה.

מוקדם יותר היום פשטה משטרת בלגיה על מתחם דירות במרכז בריסל, בחשד כי אחת הדירות משמשת מסתור למחבלים או שמוחזק בה חומר נפץ. בסופו של דבר איש לא נעצר במקום ולא נתפסה כל תחמושת.