מקבלים תווי קנייה לפסח? בקרוב הם יהיו שווים יותר

אייס ואוטו דיפו מנסות לפתות את הקונים לממש את התווים בקנייה בסניפיהן ומציעות במהלך אפריל לקבל עבור תווי קנייה של שופרסל ("תו הזהב") 7% יותר מהערך הנקוב, כולל כפל מבצעים והטבות ■ האם רשתות אחרות יצטרפו?

הקרב על התו: אם בעבר הרשתות לא היו ששות לקבל מהצרכנים תווי קנייה כאמצעי תשלום, והיו מחריגות מבצעים או צבירת נקודות ומאפשרות צבירה חלקית של התווים - היום, מאות האלפים שצפויים לקבל תווי קנייה כמתנת חג מהמעסיקים לקראת חג הפסח - דווקא מחוזרים.

הרשתות אייס ואוטו דיפו מנסות לפתות את הקונים לממש את התווים בקנייה בסניפיהן, כשהן מציעות במהלך חודש אפריל לקבל עבור תווי קנייה של שופרסל ("תו הזהב") 7% יותר מהערך הנקוב על התו, כולל כפל מבצעים והטבות. מעניין לראות אם גם בזירה הזו תתפתח תחרות, כשרשתות אחרות, הפועלות בשיתוף-פעולה עם "תו הזהב" ובכלל, ייצאו במהלך דומה.

בתוך כך, נציין כי בהתאם לפרסומים ב"גלובס", רשת אייס החליטה שלא לכבד את תווי הקנייה של "רב-קארד", למרות שהיא נמנית עם הרשתות שאמורות לכבד את התווים. בעקבות הקשיים הכלכליים אליהם נקלעה מגה, לקראת חג הפסח השנה תווי הקנייה של מגה, "רב-קארד", לא הונפקו.

מי שמחזיק ברשותו תווי קנייה של מגה יוכל להמשיך לממש אותם, אולם מניסיון הצרכנים כדאי להזדרז ולא להשאיר את התווים מיותמים בארנק, שכן אם וכאשר הרשת תעבור לידיים חדשות (ייתכן שבפירוק הסניפים לכמה בעלים) - סטטוס מימוש התווים עשוי להשתנות.

הכוונה היא שאם התווים ימומשו, הם עשויים להיות תקפים רק בחלק מהסכום הנקוב עליהם - בדומה לתווי הקנייה של קלאב מרקט בשעתו, שלבסוף מימשה שופרסל את התווים ב-50% מערכם, ובדומה למי שמחזיק בתווי קנייה של סולתם רדד שאחרי שהרשת נמכרה, ניתן לממש אותם רק בקנייה של פי שלושה מגובה התו: כלומר, אם ברשותכם תו או נקודות מועדון בשווי 200 שקל, תוכלו לממש אותם בקנייה ב-600 שקל. 

נציין כי מהיום ועד לפסח מודיעה הרשת מגה כי תעניק 7% לקונים ב-300 שקל ויותר - כולל למשלמים בתווי קנייה. 

בנוסף, נזכיר כי ביולי 2014 נכנס לתוקפו חוק תווי הקנייה, שבא במטרה לשים קץ לסייגים מרגיזים שבהם היו נתקלים בעת מימוש תווי קנייה, ובעיקר קביעת מימוש לא אחיד ברשתות מזון (כשברשתות הדיסקאונט כיבדו את התווים בשיעור חלקי). עוד קובע החוק כי תוקף תווי הקנייה יהיה ל-5 שנים מיום הנפקתם.