דיווח: "אחיו של 'המוח' מאחורי פיגועי הטרור בפריז זומם נקמה"

גופי המשטרה ברחבי אירופה העלו את הכוננות בעקבות מידע על כך שאחיו של עבד אל-חמיד עבאוד, "המוח" מאחורי מתקפת הטרור מפריז, נמצא בדרכו מסוריה לבלגיה – כך מדווחת רשת RT הרוסית ■ ע"פ הדיווח, המידע על כוונתו לנקום את מות אחיו יורט בשיחת טלפון שקיים עם אחותו

פשיטה של משטרת צרפת על יעד ברובע סאן דני / צילום: רויטרס
פשיטה של משטרת צרפת על יעד ברובע סאן דני / צילום: רויטרס

הנקמה בדרך? אחיו בן ה-15 של עבד אל חמיד עבאוד, ה"מוח" של מתקפת הטרור בפריז, נמצא בדרכו לבלגיה על מנת לנקום את מות אחיו - כך דווח לכוחות המשטרה במדינות אירופה.

על פי הידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרוסית RT, האח הצעיר, יונס עבאוד, הצטרף לשורות ארגון המדינה האסלאמית בחודש ינואר 2014, מאז שהיה נער בן 13, לאחר שאחיו הגדול לקח אותו מבלגיה שבה נולדו לסוריה.

בפריז דווח כי האינטרפול יירט את המילים "אני אבוא לכאן בשעה עשר" בשיחת טלפון שהתקיימה ב-28 בפברואר בין יונס הצעיר לבין אחותו יסמינה, המתגוררת בבלגיה. עוד קודם לכן, הופיעו איומים של דאע"ש בפייסבוק לפיהם יונס הולך לנקום את מות אחיו הבכור. ארגון הטרור הפיץ תמונה של הטירון הצעיר, כשהוא מחויך וחמוש בקלצ'ניקוב.

במתקפת הטרור שאירעה במספר מוקדים בפריז ב-13 בנובמבר, נרצחו 129 בני אדם, ונפצעו יותר מ-350 בני אדם. ימים ספורים לאחר מכן, פשטה משטרת צרפת על דירת מסתור בסן דני, שם נהרג בין היתר מתכנן מתקפת הטרור, עבד אל חמיד עבאוד.