רשת מינתה מבקר להתנהלות אילן טוביהו; מקפיאה ההתקשרות עמו

זאת בשל הפרסומים לפיהם כאשר טוביהו כיהן כמשנה למנכ"ל זכיינית ערוץ 2, קיבלה לכאורה חברה שבבעלותו כספים מגורמי פרסום

אילן טוביהו / צילום: דני כהן
אילן טוביהו / צילום: דני כהן

זכיינית ערוץ 2 רשת הקפיאה את עבודתה עם אילן טוביהו, המשמש כיועץ החברה. זאת בעקבות הפרסומים לפיהם במהלך חלק מהתקופה בה שימש כמשנה למנכ"ל הזכיינית, קיבלה לכאורה חברה פרטית שבבעלותו הזרמות כספים מגורמים בשוק הפרסום.

טוביהו, ששימש כמנהל הסחר של הזכיינית והיה אמון על הסכמי הזכיינית מול שוק הפרסום, עזב את רשת בחודש נובמבר 2015, ומאז המשיך לשמש כיועץ חיצוני לחברה, עם חוזה של 3 שנים מולה.

בעקבות הפרסום ביקשה הזכיינית הבהרות מטוביהו, אולם "בשלב זה טרם קיבלנו את מלוא ההתייחסויות".

ל"גלובס" נודע כי רשת מינתה מבקר פנימי שהחל לבדוק את הסוגיה באופן ספציפי במהלך השבועות הקרובים. בזכיינית מסרו כי המבקר יבחן "את סוגיית ההתקשרות עם הבכיר לשעבר, את סוגיית הייעוץ הנוכחית ואת שאר הטענות המועלות כלפיו כולל הרמיזות על נושאים פליליים לכאורה", לשון תגובת הזכיינית. "עד לבירור כל העובדות, הסכם הייעוץ של טוביהו ברשת הוקפא".

ברשת הסבירו ל"גלובס" את המשך העסקתו של טוביהו ב"ותק והניסיון שצבר במשך למעלה מ-20 שנה בשוק הטלוויזיה המסחרית. מאחר שברשת אין כל חשש בהתנהלות בעייתית מול שוק הפרסום, דבר שנבדק מספר פעמים בשנה, זה כמה שנים - אזי אין קשר בין הדברים, והם אף מהווים לשון הרע".

עוד נמסר מהזכיינית כי "בעקבות הפרסום היום עורכת רשת בדיקה מעמיקה באשר לחברות המוזכרות בכתבה. בשלב זה ניתן להגיד באופן חד-משמעי כי מדובר בספקים - להם רשת משלמת - ולא בלקוחות, כך שלקוחותיה של רשת לא נפגעו כלל. בחלק מהמקרים מדובר בחברות שלרשת לא היו איתם התקשרויות עסקיות מכל סוג ואופן מעולם. כל הטענות שמועלות הן כלפי טוביהו והתקשרויותיו שלא במסגרת רשת או תפקידו ברשת".

טוביהו מסר בתגובה: "זו החלטה נכונה במקום נכון שנעשתה בשיתוף איתי".