המשטרה: להעמיד לדין את ראש עיריית ר"ג ישראל זינגר

זאת בגין מירמה והפרת אמונים ■ החשד: במהלך הבחירות לרשויות המקומיות ב-2013, זינגר הבטיח לפעילים ולספקי שירותים שסייעו לו שלל הטבות, בתמורה לפעילות בעלות נמוכה או ללא תמורה ■ המלצה להעמיד לדין גם את ראש מועצת זיכרון יעקב ואת ראש מועצת חצור הגלילית

ישראל זינגר / צילום: שלומי יוסף
ישראל זינגר / צילום: שלומי יוסף

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש עיריית רמת-גן, ישראל זינגר, בעבירות של מירמה והפרת אמונים - זאת לאחר סיום חקירתו באזהרה.

לצידו של זינגר ממליצים במשטרה להעמיד לדין גם את סמנכ"ל מינהל התרבות בעירייה, אמנון בוץ, בעבירות דומות, וכן גובשה תשתית ראייתית להעמדה לדין של בכיר במחלקת הפיקוח בעירייה.

במסגרת החקירה המשטרתית בפרשה נחקרו עשרות מעורבים, חלקם באזהרה, וכן בוצעו חיפושים, ונתפסו מסמכים בהיקפים נרחבים.

מחומר החקירה עולה כי במהלך הבחירות לרשויות המקומיות ב-2013, בהן התמודד זינגר, הוא הבטיח לפעילים ולספקי שירותים שונים שסייעו לו שלל הטבות, בתמורה לפעילות בעלות נמוכה או ללא תמורה כלל.

לפי החשד, זינגר הבטיח לפעילים כי ימונו למשרות בעירייה או למוסד הקשור אליה או שייבחרו לביצוע פרויקטים שונים עבור העירייה ומוסדותיה. עוד נטען לאחר בחירתו, זינגר ובוץ - ששימש כיד-ימינו - פעלו כדי לעמוד בהבטחות הללו ולאתר עבורם מקומות תעסוקה והתקשרויות. במספר מקרים הם הצליחו בכך, ואכן נמצאו משרות והתקשרויות עבור הפעילים הללו. 

עו"ד ינון סרטל, פרקליטו של ישראל זינגר, מסר בתגובה: "ראש העיר מברך על סיומה של החקירה, אשר החלה לפני כשנה וחצי ולוותה בפרסומים רבים וטענות חסרות שחר בדבר חשדות לביצוע עבירות שוחד, הלבנת הון, קבלת דבר במירמה, עבירות מס, השתלטות גורמי פשיעה על העירייה ועוד ועוד. הודעת דוברות המשטרה מהיום מלמדת כי טענות אלה התבררו בחקירה כחסרות שחר.

"בכל הנוגע לטענה בדבר ראיות לביצוע עבירה של הפרת אמונים, חשוב לזכור כי הגורם היחיד המוסמך להכריע בשאלת העמדה לדין הוא הפרקליטות ולא המשטרה, ואנו סמוכים ובטוחים כי לאחר שזו תבחן את הראיות, וככל שיידרש גם תשמע את טענותינו, יוחלט על-ידה כי גם בחשד זה אין ממש, וכי דין התיק להיסגר.

"כפי שפעל עד עתה, ראש העיר ימשיך גם בעתיד לפעול לרווחת תושבי העיר רמת-גן ולשגשוגה של העיר, בהתאם למנדט שניתן לו על-ידי תושביה". 

ליעד אילני, חבר מועצת העיר רמת-גן שהוביל את המאבק בישראל זינגר בחודשים האחרונים, מסר בתגובה: "אינני מופתע מהמלצת המשטרה. לצערי, אני מכיר מקרוב את הנפשות הפועלות, שעל פועלן אני מתריע מזה חודשים. זהו יום שחור עבור תושבי רמת-גן, אך כעת נפתחת עבורנו הזדמנות לנקות את העיר מהשחיתות שרומסת אותה בשנים האחרונות. יש לי אמון מלא במערכת המשפט שתמצה את הדין עם שליחי ציבור שסרחו. אמשיך להילחם למען התושבים ולמען שלטון החוק, זו שליחותי, ולשם כך נבחרתי. לרמת-גן מגיע יותר, הרבה יותר". 

בתוך כך, המשטרה הודיעה הערב כי יש תשתית ראייתית להגשת כתבי אישום גם נגד ראש המועצה המקומית זיכרון יעקב, החשוד באיומים על איש עסקים; ונגד ראש מועצת חצור הגלילית, שעל-פי החשד קיבל כסף מאיש עסקים. חומר החקירה בעניינם הועבר לפרקליטות.