בגלל הדוגמניות: סרטון פרובוקטיבי של גוצ'י נפסל לשידור

אחרי הפרובוקציה של מארק ג'ייקובס וחוסר האחריות של "מיו מיו", מגיע תורו של בית האופנה האיטלקי הנחשק, שסרטון פרסומת שלו נפסל לשידור בבריטניה בגלל הדוגמניות הרזות שהופיעו בו ■ צפו בווידאו ושפטו בעצמכם

אנורקסיה, ביטול קמפיין דוגמנות/ צילום: מתוך הוידאו
אנורקסיה, ביטול קמפיין דוגמנות/ צילום: מתוך הוידאו

הרשות הבריטית לתקנות בפרסום מוציאה שוב כרטיס אדום לקמפיין מתעשיית האופנה, רק שהפעם מדובר באחד המותגים היוקרתיים והנחשקים בעולם. בית האופנה האיטלקי גוצ'י נאלץ להוריד מהאוויר ולשנות קמפיין פרסומי, לאחר שבקמפיין, שעלה באתר האינטרנט הבריטי של "הטיימס", נראות שתי דוגמניות "רזות באופן בלתי בריא". מדובר בדוגמניות מדיסון סטאבינגטון, המוצגת בקמפיין כאשר היא ישובה על ספה, ובדוגמנית אייברי בלנשרד, המוצגת כאשר היא נשענת על קיר.

להגנתם טענו קברניטי גוצ'י כי "הקמפיין הפרסומי פונה לקהל יעד של מבוגרים מתוחכמים", והוסיפו כי "במידה מסוימת, הסוגיה האם דוגמנית נראית רזה באופן שנחשב לבלתי בריא היא סובייקטיבית". עוד הם מסרו כי "ייתכן שהאיפור הטבעי שנעשה לדוגמניות מדגיש רושם של רזון".

תאמינו או לא, זה הצליח להם: לאחר דין ודברים עם בית האופנה הסכימו אנשי הרשות הבריטית לתקנות בפרסום כי "רזון טבעי הוא עניין סובייקטיבי", ושינו את עמדתם לכך שמידותיה של סטאבינגטון מקובלות עליהם.

עם זאת, אנשי הרשות עמדו על כך שתמונתה של בלנשרד השעונה על הקיר תוסר מהקמפיין, ושלא ייעשה בה שימוש בפרסומות. "פלג הגוף העליון והזרועות שלה נראים דקיקים למדי ונמצאים בחוסר פרופורציה לראשה ולפלג הגוף התחתון". כך על-פי הרשות.

אין זו הפעם הראשונה שבה הרשות הבריטית לתקנות בפרסום מורה לגנוז פרסומת של בית אופנה. בשנת 2011 היה זה בית האופנה האיטלקי "מיו מיו" שננזף על-ידם והואשם ב"חוסר אחריות" בעקבות תמונה של הדוגמנית היילי סטיינפלד יושבת על פסי רכבת. באותה השנה ננזף מארק ג'ייקובס שהציג את דקוטה פנינג מחזיקה בקבוק בין הרגליים באופן שנחשב ל"פרובוקטיבי מדי מבחינה מינית", ובשנה שעברה היה זה המותג סאן לורן שנאלץ לשנות חלק מקמפיין אביב 2015 בגלל שהופיעה בו דוגמנית רזה מדי.