כתב אישום: "מכרו 570 טון בשר מוברח מהשטחים"

לביהמ"ש המחוזי בירושלים הוגש כתב אישום נגד 7 מעורבים בפרשת הברחת הבשר לישראל, שבין היתר הגיע גם למסעדות ברחבי הארץ ■ עפ"י האישום, הנאשמים הבריחו בשר משטחי הרשות הפלסטינית וזייפו אישורים וטרינריים

בשר מקולקל במסעדות יוקרה / צילום: משרד החקלאות יחידת הפיצו"ח
בשר מקולקל במסעדות יוקרה / צילום: משרד החקלאות יחידת הפיצו"ח

פרשת הברחת הבשר מהשטחים: פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד 7 נאשמים שעסקו בהברחת בשר מחו"ל ומכירתו בישראל ללא כל פיקוח תברואתי. מהאישום עולה כי בשנה החולפת מכרו הנאשמים כ-570 טונות של בשר מוברח.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים ייבאו בשר מחו"ל לשטחי הרשות הפלסטינית, ושם אחסנו אותו, עיבדו אותו והכינו אותו לשיווק. משטחי הרשות העבירו הנאשמים את הבשר לישראל ומכרו אותו תחת מצג של בשר שנשחט ועובד בישראל כדין ובפיקוח וטרינרי. בדרך זו, נטען, הגיע הבשר גם למסעדות יוקרה רבות ברחבי הארץ. 

לפי כתב האישום, הבשר, שיובא מחו"ל ואסור ביבוא לישראל, הוברח באמצעות הגשת בקשות כוזבות, לפיהן הבשר מיועד להפצה בשטחי הרשות בלבד. לאחר שהבשר הוברח מנמל חיפה למפעל הפלסטיני בא-ראם, הבריחו הנאשמים את הבשר לשטחי ישראל, תוך שהם דואגים להחלפת הקרטונים והמדבקות שהיו על גבי הבשר על-מנת להסתיר ולהסוות את מקורו.

עוד נטען כי כחלק מפעילות זו הוסיפו הנאשמים לאריזות ולמשלוחי הבשר תיעוד וטרינרי כוזב ותעודת משלוח כוזבת, שמעידים לכאורה על כך שהבשר עובד בישראל ועבר בדיקה וטרינרית - וזאת למרות שווטרינר לא בדק את הבשר או את תנאי אחסונו ועיבודו.

לפי כתב האישום, בישראל מכרו הנאשמים את הבשר ללקוחות ישראלים, תוך מצג-שווא שלפיו מדובר בבשר שיוצר בישראל ועבר פיקוח כנדרש על-פי דין. ממכירת הבשר הפיקו הנאשמים הכנסות בשווי של יותר מ-20 מיליון שקל.

עוד נטען כי בין היתר השתמשו הנאשמים ברישום כוזב של בעלות בחברות, בערבוב בין הבשר המוברח לבשר שנקנה באופן חוקי בעסק הנחזה להיות כעסק לגיטימי, ברישום של חשבוניות המלמדות על רכישת בשר מספקים ישראלים ובתיעוד מזויף.