מחירי הנופש ביעדי "הבטן-גב" יצנחו עד 50% אחרי החג

מי שיחכה עוד קצת, ככל הנראה גם ירוויח ■ שורה של בכירים בתחום התיירות מספרים על המציאות שיעלו על מדף החופשות והנופשונים החל מיום א' הקרוב ■ בכמה ייחתכו החבילות לכרתים, רודוס וקוסטה בראווה? ומה יקרה בבתי המלון באילת?

חאניה- כרתים/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
חאניה- כרתים/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מי שיחכה עוד קצת, ככל הנראה גם ירוויח. אם אינכם נמנים על מאות אלפי הישראלים שבילו ואשר מבלים כעת את החג בנופש בחו"ל, ייתכן בהחלט שתוכלו לחסוך עשרות אחוזים במחירי הנופש, אם רק תצאו אליו לאחר החג.

אריאל אטיאס, מנכ"ל וואלה!טורס, מעריך כי הפערים בין המחירים בפסח לבין מחירי הנופש מיד אחרי החג יכולים להגיע עד 50%. "מבדיקה שערכנו גילינו ירידה דרמתית של המחירים מיד לאחר החג, עד 50% ליעדי אגן הים התיכון", הוא אומר. "מי שיהיה מוכן לדחות את החופשה ולצאת בשבוע שלאחר הפסח, גם על חשבון החזרה ללימודים של הילדים, יוכל להרוויח משמעותית ולחסוך אלפי שקלים למשפחה".

חופשת פסח היא אחת מעונות השיא של יציאת ישראלים לחו"ל, בדומה לחופשת הקיץ ולחגי תשרי. השנה, היות שפסח מתרחש בסוף חודש אפריל, מפת היעדים הכוללים נופשי בטן-גב רחבה יותר, וההיצע הביא עמו שפע של אתרים.

מחירי הנופשונים בפסח מתקרבים למחירי הקיץ, שמגיעים לשיא בחודש אוגוסט. אלא שכאמור, המחירים יצנחו כבר בשבוע הבא. אטיאס מספק כמה דוגמאות:

■ נופש לקוסטה בראווה בספרד במלון 4 כוכבים (רויאל ביץ'): בחול המועד עלתה חופשה זו כמעט 1,900 דולר לזוג ל-4 לילות (24-29 אפריל). בשבוע הבא יצנח המחיר ל-980 דולר, ליוצאים מה-1.5.

■ חופשה ברודוס למשפחה בהרכב של זוג ושני ילדים במלון שרתון ל-5 לילות: בחול המועד עלה התענוג הנ"ל כ-2,700 דולר, ובשבוע הבא? 1,420 דולר בלבד, ליוצאים מה-1.5.

■ כרתים, מלון פיליון בדרגת 5 כוכבים ל-4 לילות: בחול המועד עלתה חופשה זו כמעט 2,300 דולר, בשבוע הבא היא תעלה רק 1,600 דולר.

גם גלית זכאי, מנהלת השיווק באשת טורס, מזהה ירידות מחירים ומעריכה כי פערי המחירים בין חול המועד לבין השבוע הבא יגיעו עד 30%-40%. ניר מזור, סמנכ"ל שיווק קשרי תעופה, מעריך כי פער המחירים יהיה קטן, בסביבות 20%. "ישראלים רבים ממתינים להזדמנויות האלה, והם ייהנו כעת מחופשות שקטות, זולות ומהנות בתקופה שאחרי החג", הוא אומר. 

"כל היעדים שכיכבו בפסח ואשר יככבו גם בחופשת הקיץ, ממשיכים כמובן לפעול, אם כי תדירויות הטיסות פוחתות", מסביר מנכ"ל ישראייר, גיל סתיו. "בפסח תדירות הטיסות הייתה גבוהה בכדי לעמוד ברמת הביקוש, אבל כל היעדים שפעלו בפסח ימשיכו לפעול ממאי עוד סוף דצמבר".

סתיו מעריך כי קיים פער מחירים של 20%-30%.

 

ומה באילת?

לדברי מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב, המחירים בבתי המלון באילת ובים המלח יצנחו כבר ממוצ"ש הקרוב, בשיעורים של 30%-50%. "ההבדלים משקפים את שיא העונה לעומת החודשים הרגילים של השנה. למעשה, עד לחופש הגדול רמת המחירים באילת תישאר כזו, והיא תעלה מחדש בהתאם לחופשות הילדים מבתי הספר, כלומר לקראת יולי".

במלונות היוקרה, לעומת זאת, למשל "כרמים", "יערות הכרמל" או "בראשית", לא צפויה צניחה דרמטית במחירים לנופש בימים שמעבר לעונת השיא.

האם משתלם להזמין כבר כעת נופש לחופשת הקיץ?

מדי חופשה עולה הדילמה האם משתלם להיות ערוכים ומתוכננים מראש, או לחכות לרגע האחרון. חברות הלואו קוסט חינכו במידה מסוימת את התייר הישראלי לרציונל שעל בסיסו הן פועלות: המחירים זולים באמת למי שמזמין את הטיסה זמן רב מראש, ותופס את הקצאת המקומות הזולים במטוס. היתרון הוא כמובן החיסכון הכספי. החיסרון: במקרה של ביטולים, מעבר לזמן שמתיר החוק (שבועיים לאחר ההזמנה) - תפסידו את כספכם.

לכן, מי שמתוכנן מראש ויודע בדיוק לאן הוא רוצה לנסוע, מרמת הטיסה ועד רמת בית המלון, יוכל להזמין מראש. מתברר שלא מעט כבר עושים זאת: סתיו וזכאי מספרים על עלייה בכמות ההזמנות לקיץ כבר כעת ביחס לשנים עברו.

מצדו השני של המתרס, אפשר לחכות לרגע האחרון, אלא שכאן הגמישות היא מצרך הכרחי. מי שלא משנה לו יעד הנופש, בית המלון או התאריך המדויק, יוכל להמתין לשלב שבו הסוכנים והסיטונאים יקזזו את המחירים רק במטרה למכור. במקרים כאלה אפשר לחסוך עד 30% מהמחיר המלא של החבילה.