קר, אבל פחות: שלגוני ג'ויה קטנו בכ-40% - המחיר עלה

נסטלה: "המחיר לקמעונאים ירד, והם קובעים את המחיר לצרכן"

שלגון ג'ויה. "דיאטת כסאח"  / צילום מסך מפייסבוק
שלגון ג'ויה. "דיאטת כסאח" / צילום מסך מפייסבוק

הקטנת אריזות - והפעם במקרר השלגונים. השלגון של ג'ויה מבית נסטלה עבר כיווץ מכובד, כפי שגם כתוב על גבי האריזה: "מכיל 40% פחות מהמשקל הקודם". ואולם, מבדיקה באתר פרייסז עולה כי מאז חודש יוני 2015 ועד היום, המחיר נע בין 9.90 שקלים ל-11.80 שקל, גם כאשר התכולה עמדה על 93 גרם. מחיר של שלגון שוקולד ששקל לפני הקטנת המוצר 65 גרם וכיום משקלו 55 גרם - מגלה כי המחיר הממוצע בחודשים האחרונים דווקא עלה: מ-8.70 שקלים ל-9.50 שקלים בממוצע.

זעמם של הצרכנים שהבחינו בשינוי לא איחר לבוא, ואחת מהם העלתה פוסט לפייסבוק, שבו כתבה: "אתם מכירים את זה שכל מי שיכול עושה עלינו קופה, ואנחנו לא יכולים לעשות כלום חוץ מלכעוס? ואז מגיעה איזו שטות ושוברת את גב הגמל? אז אני סשה, והגב שלי נשבר אתמול על-ידי גלידות נסטלה. ראיתם לאחרונה מה עבר על שלגוני ג'ויה? בשקט-בשקט הם עברו דיאטת כסאח. מה שאתם מקבלים זה שלגון שמספק אולי ילד בן שנה. ומה אתם עושים אז? נכון, קונים עוד אחד.

"אבל זה עוד לא החלק היפה. החלק היפה הוא שהמחיר של הדבר הזה, ניחשתם נכון, ממש לא ירד בלפחות 40%! פניתי לנסטלה, שם נאמר לי שמתיחת הפנים של השלגון הייתה 'החלטה שיווקית' (שזה ניסוח מקצועי ל'ישבנו וחשבנו איך אנחנו עושים מכם עוד כסף'), ולמחירים הם לא אחראים, אלא בעלי המכולות. נכון נוח? נסטלה לא אחראים, ובעלי המכולות אף פעם לא אחראים לכלום".

לפני כשנה אישר בית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה ייצוגית בסך 167 מיליון שקל נגד אסם בטענה כי שיווקה את גלידות ג'ויה כ"גלידות שמנת", בשעה שברשימת הרכיבים אין שמנת כי אם חמאה. באסם טענו להגנתם כי חמאה היא תוצר של שמנת וערבובה עם חלב יוצר שמנת, כך שאין ממש בטענות. טרם ניתנה הכרעה בעניין זה.

מנסטלה נמסרה תגובה דומה לזו שקיבלה סשה: "שלגוני ג'ויה הוקטנו ברובם בכ-30%, ומחירם לקמעונאים ירד בשיעור דומה. כידוע, המחיר לצרכן נקבע על-ידי הקמעונאים, ולנו אסור להתערב במחיר לצרכן, על-פי חוק".