קרדיט סוויס: "תוהים אם טבע תוכל לייצר ערך מעסקת אלרגן"

בנק ההשקעות התחיל לסקר את טבע בהמלצת "נייטרלי" ובמחיר יעד של 60 דולר ■ זאת לאור המחיר שטבע משלמת והשינויים במגמות תמחור התרופות הגנריות

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

"אנחנו מצפים שרכישת החטיבה הגנרית של אלרגן על-ידי טבע תושלם בחודש יוני, אבל חוששים בנוגע לשאלה האם טבע תייצר ערך מהעסקה לאור המחיר ששילמה, ותוהים איך המגמות השליליות בתמחור תרופות גנריות ישפיעו על עסקי טבע". כך כותבים היום (ד') כלכלני בנק ההשקעות קרדיט סוויס, שהחלו לסקר את מניית טבע.

ההמלצה היא "נייטרלי" ומחיר היעד שהם מצמידים למניה הוא 60 דולר, 10.7% מעל מחיר המניה בבורסת ניו-יורק. טבע  , בניהולו של ארז ויגודמן, נסחרת בניו-יורק ובתל-אביב לפי שווי של 49.2 מיליארד דולר, והיא רוכשת את החטיבה הגנרית של אלרגן בעסקת מזומן ומניות של 40.5 מיליארד דולר.

בקרדיט סוויס מעריכים שטבע תשיג את הסינרגיות שהיא מצפה מהעסקה. "עם זאת, אנחנו תוהים אם היא תוכל לייצר ערך מהעסקה לאור המחיר שהיא משלמת, ולאור המגמות בתמחור התרופות הגנריות שהתפתחו מאז שדווח על העסקה". הכוונה היא לדיון הנרחב שהתפתח בארה"ב, על רקע הבחירות לנשיאות שם, בנוגע לעליית מחירי התרופות הגנריות. בסקירה נרחבת ממפים האנליסטים של קרדיט סוויס את הסיכונים וההזדמנויות שבפני טבע, ומציינים שבתחום התרופות המקוריות שנמצאות בפיתוח טמון אפסייד לחברה. בפרט הם מזכירים את התרופות TEV-48125 לטיפול במיגרנה ו-SD-809 לטיפול בהפרעות בתנועה ומחלת הנטינגטון. להערכתם, בשיא יימכרו התרופות ב-2 מיליארד דולר ו-2.3 מיליארד דולר, בהתאמה.

בכל הקשור לתרופת הדגל של טבע, קופקסון לטיפול בטרשת נפוצה, בקרדיט סוויס לא מצפים לתחרות גנרית במינון הכפול (40 מ"ג) שבו משתמשים כיום רוב החולים, עד שנת 2019. לאחר מכן צפויה להערכתם שחיקה קבועה בתרומת הקופקסון לתוצאות טבע. יחד עם זאת, הם מציינים שהליכים משפטיים בתחום זה עלולים להעיק על המניה ב-12-18 החודשים הקרובים.