הטיפ היומי: נקודת אור אירופית שעדיין מתומחרת בחסר

בפסגות ממליצים על רויאל פיליפס, המציגה צמיחה יפה בחמש השנים האחרונות עם גידול שנתי ממוצע בהכנסות של כ-13%

מטה פיליפס. מיקוד ב–3 פעילויות / צילום: רויטרס
מטה פיליפס. מיקוד ב–3 פעילויות / צילום: רויטרס

חברת Royal Philips (להלן: "פיליפס") היא אחת הגדולות והוותיקות בהולנד, עם היקף מכירות שנתי של כ-25 מיליארד אירו ויותר מ-100 אלף עובדים. החברה נוסדה ב-1891 כיצרנית של מנורות ומכשירי חשמל בסיסיים. בהמשך השנים צמחה והתפשטה לתחומים נוספים כגון מכשירי רדיו, טיפוח אישי וטלוויזיות. בתחילת שנות ה-2000 ביצעה החברה מספר רכישות משמעותיות, שהפכו אותה לשחקנית מובילה בתחום הפתרונות והשירותים לסקטור הבריאות.

בשנים האחרונות, על רקע הסביבה התחרותית המשתנה בתחומי הפעילות שלה, בחרה החברה באסטרטגיה של התמקדות בפעילויות הבריאות והטיפוח האישי, ויציאה הדרגתית משאר הפעילויות. ב-2012 מכרה את פעילות ייצור הטלוויזיות וב-2014 את פעילות מוצרי האלקטרוניקה, כך שהיום לחברה שלוש פעילויות מרכזיות: (1) שירותי בריאות (2) מוצרי טיפוח (3) ומוצרי תאורה. פרט לכך, החברה הכריזה לאחרונה על כוונתה לבצע חלוקת דיבידנד בעין של פעילות מוצרי התאורה לבעלי המניות, ועל ידי כך להגביר את ההתמקדות האסטרטגית בבריאות וטיפוח אישי.

כאחת החברות הגדולות בהולנד ובאירופה, פיליפס היא חברה גלובלית במלוא מובן המילה - פועלת ביותר מ-60 מדינות ונהנית מפיזור הכנסות גבוה על פני מדינות שונות: כ-24% בלבד מההכנסות ב-2015 נבעו ממערב אירופה; כ-34% מצפון אמריקה; וכ-42% ממדינות נוספות (בעיקר מדינות מתפתחות). בנוסף, הכנסות החברה מתחלקות באופן שוויוני יחסית בין שלושת תחומי הפעילות: שירותי הבריאות מהווים כ-40% מההכנסות, מוצרי טיפוח כ-29% ומוצרי התאורה כ-31%.

בנטרול הפעילויות שנמכרו, החברה מציגה צמיחה יפה בחמש השנים האחרונות, עם גידול שנתי ממוצע בהכנסות של כ-13%. מניית החברה נהנתה מכך והיא נסחרת היום ברמה של 23-24 אירו בבורסת אמסטרדם (תחת הסימול PHIA), גידול של כמעט 100% בהשוואה לשפל אליו הגיעה לפני חמש שנים. עם זאת, במהלך השנתיים האחרונות הציגה המניה תשואה אפסית, כך שלמרות השיפור בתוצאות, היא מתומחרת לפי מכפיל רווח עתידי של 12.1, ובכך עשויה להוות אופציה מעניינת.

*** הכותבים הם מנהל מחלקת מאקרו, מערך המחקר והאסטרטגיה בפסגות ומנהל מחלקת מחקר חו"ל. אין באמור ייעוץ/שיווק השקעות ו/או תחליף לייעוץ/שיווק המתחשב בנתונים של כל אדם ו/או תחליף לשיקול דעתו של הקורא ואינו מהווה הצעה לרכישת ני"ע