יינות ביתן: הגענו להבנות עם ההסתדרות בנוגע לרכישת מגה

הצדדים סיכמו על הסכם קיבוצי שמשמר את מנגנון השכר ותנאי העובדים וכולל כוונה לקליטת 500 עובדים חדשים ■ ניסנקורן: "יינות ביתן היו מאוד הוגנים; הצלנו היום 3,500 משפחות"

ארנון בר דוד  אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות אלי אייל יו"ר ועד עובדי מגה/ צילום: תמר מצפי
ארנון בר דוד אבי ניסנקורן יו"ר ההסתדרות אלי אייל יו"ר ועד עובדי מגה/ צילום: תמר מצפי

רשת יינות ביתן הגיעה היום (א') להבנות עם ההסתדרות, וזאת לאחר המלצת נאמני מגה לרכישת רשת מגה על-ידי יינות ביתן. אחד הנושאים העיקריים במסמך ההבנות עם ההסתדרות הוא שמירה על העובדים כנכס/הון אנושי של הרשת.

לרשת יינות ביתן יש ניסיון במיזוגים. הרשת רכשה לפני כ-3 שנים את רשת מחסני כמעט חינם, אשר הייתה גדולה בכמות הסניפים מרשת יינות ביתן והצליחה להטמיע וליישם בהצלחה את המיזוג. בשנת 2006 רכשה יינות ביתן את רשת הסופרמרקטים "סופר רמה" שמנתה 4 סניפים, וכעבור שנה נרכשו עוד 3 סניפים של רשת "יד יצחק".

"יינות ביתן" היא חברה פרטית שהוקמה ב-1993 על-ידי נחום ונורית ביתן. כיום הרשת מונה 71 סניפים ומעסיקה כ-5,500 עובדים.

ארז אייזנברג סמנכ"ל השיווק של יינות ביתן, מסר: "הגענו להסכמות חשובות עם ההסתדרות, לאחר שהבהרנו שעובדי מגה הם נכס עיקרי במהלך הרכישה. אנו מקווים שהרכישה תצא לפועל, וביחד עם העובדים נפעל לשיקום ושדרוג מגה ולהביא להצלחתה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום בתום פגישה עם נחום ביתן: "היום אנחנו ממשיכים את המסע להצלת מגה. במהלך השנה האחרונה לקחנו הרבה החלטות במטרה להציל את מגה, ואני שמח להגיד שהיום זה יום ניצחון לציבור העובדים ולעבודה המאורגנת. אנחנו מוכיחים שעם הסתדרות חזקה ועם ועד עובדים חזק, אפשר להציל את מקום העבודה. הגענו להסכמה לגבי ההסכם הקיבוצי שימשיך לחול במגה, גם על העובדים הקיימים וגם על עובדים חדשים שייקלטו בעתיד. הצלנו היום 3,500 משפחות. אנו מדברים על עובדים קשי-יום, ליבת הארץ, עובדים מכל הפריפריה מדן ועד אילת".

ניסנקורן התייחס בדבריו גם לאופי ההצעה: "יינות ביתן היו מאוד הוגנים. ההצעה בעצם משמרת כמעט את כל העובדים, וצפויים להצטרף עובדים נוספים. עוד נושא חשוב הוא שימור מנגנון השכר - העובדים יישארו עם רמת השכר שיש להם כיום, בתנאים שעדיפים על צו ההרחבה וימשיכו להשתכר בכבוד".

לדבריו, "כל מי שמבקש לרכוש את מגה, צריך לעשות את זה עם הסכם קיבוצי, תוך שימור העובדים, וזה מה שאנחנו עושים. מחר נודיע לבית המשפט על כך שיש הסכם קיבוצי שהמציע הזה מחויב לו, וזהו תנאי לאישור עסקת המכר".

יו"ר ההסתדרות הדגיש כי "למגה יש פוטנציאל צמיחה אדיר. היא ממוקמת במקומות הנכונים, היא נותנת שירות טוב, היא תנוהל בצורה נכונה ותיתן מחירים שטובים לצרכן - כך היא תמשיך ותשגשג".

יו"ר ועד עובדי מגה, אלי אייל, הצטרף לדברי ניסנקורן ואמר: "היו לנו הרבה לילות שלא ישנו בשקט. היום הגענו להסכם קיבוצי מצוין שמשמר את רוב רובו של ההסכם הקודם. לצד שמירת הפרנסה של 3,500 עובדים, התחייבו בפנינו שייקלטו בחברה עוד 500 עובדים נוספים. יחד עם העובדים וההסכם הקיבוצי, אין לי ספק שמגה תוביל את מפת הקמעונאות בישראל. אנו נעשה הכל למען מגה, וזו בשורה גם לצרכן הישראלי מאחר שהתחרות תישאר הוגנת".