סטוקר חושף את תיק ההשקעות של מגדל ביטוח בארה"ב

מגדל מוכרים את מניות טבע, ורינט, אורמת ואופקו - וקונים החזקות בקייט פארמה ובנייס

סטוקר לוגו
סטוקר לוגו

אתר סטוקר (Stocker.co.il), העוקב ומנתח את החזקות גופי ההשקעה המוסדיים בישראל, חושף את תיק ההשקעות של מגדל ביטוח. נכון לסוף הרבעון הראשון של 2016, היקף ההחזקות של חברת הביטוח במניות ותעודות סל בארה"ב עומד על 3.2 מיליארד דולר.

לצפייה בתיק ההשקעות של הגופים המוסדיים בישראל בארץ ובחו"ל באתר סטוקר - לחצו כאן

75% מהתיק של מגדל בארה"ב מוחזק בשלושה סקטורים: 45% בפיננסים, 17% בטכנולוגיות מידע ו-13% בבריאות. סקטורים נוספים מובילים הם חברות הצריכה והאנרגיה.

ההחזקות הגדולות במניות הישראליות הן בטבע , נייס , אורמת טכנולוגיות , אופקו  ו-ורינט , בהיקף כולל של 467 מיליון דולר, כשההחזקה בטבע לבדה היא בסך 207 מיליון דולר. מגדל מממשת החזקות בטבע, אורמת, אופקו ו-ורינט, בעוד שבנייס וקייט פארמה  מגדילה חברת הביטוח החזקות.

בנוסף למניות, מחזיקה מגדל תעודות סל בהיקף משמעותי כך ש-5 ההחזקות הגדולות ביותר מהוות כ-38% מהתיק או כ-1.2 מיליארד דולר. התעודות המובילות הן תעודת סל של ואנגרד העוקבת אחרי מדד ה-S&P500 (VOO), תעודת סל של IShares העוקבת אחר אגרות חוב של חברות אמריקאיות בדירוג השקעה (LQD), תעודת סל העוקבת אחר יזמיות הנדל"ן למגורים בארה"ב (XHB), תעודת סל העוקבת אחר מדד FTSE 25 China - הכוללת חברות ענק בסין (FXI) ותעודת סל של IShares העוקבת אחר סקטור האנרגיה העולמי (IXC).

מגדל הגדילה פי 45 את החשיפה לקנדה באמצעות תעודת סל העוקבת אתר מדד MSCI Canada (EWC) אולם ההיקף עדיין קטן ביחס לכלל התיק, 8.7 מיליון דולר בלבד. מגדל הגדילה פי 5 את החשיפה לתעודת סל העוקבת אחר סקטור חברות האנרגיה במדד S&P500 (XLE) לסך של 50 מיליון דולר.

בקרב המניות הגדילה מגדל ב- 77% את ההחזקה בפייזר  לסך של 37 מיליון דולר. בנוסף רכשה מגדל החזקות חדשות משמעותיות בג'ונסון אנד ג'ונסון  בסך 40 מיליון דולר, במודי'ס  בסך 21 מיליון דולר, בנייקי  בסך 21 מיליון דולר ובמק'גרו היל בסך 19 מיליון דולר.

כמו כן מגדל מכרה לחלוטין את החזקותיה בענקית האנרגיה ואלרו , יאהו  והילטון.

כאמור למגדל חשיפה של למעלה מ-200 מיליון דולר בחשיפה למניית טבע בארה"ב, אולם מניתוח תיק ההחזקות הישראלי עולה כי היא מחזיקה בישראל מניות טבע  בהיקף נוסף של 1.8 מיליארד שקל. טבע היא ההחזקה המנייתית הגדולה ביותר של מגדל בישראל ולאחריה מגדל מחזיקה גם 1.5 מיליארד שקל בפריגו , 1.2 מיליארד שקל בישראמקו , 1.16 מיליארד שקל במניית בנק הפועלים  ו-960 מיליון שקל במניות עזריאלי .

בקרב מניות היתר, ההחזקות הגדולות של מגדל הן חילן , מיטרוניקס  וארד , עם החזקות של 131 מיליון שקל, 116 מיליון שקל ו-82 מיליון שקל, בהתאמה.